ER6-tråden

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Såhär ligger det till! Jag har i dagsläget ingen hoj, så profilen ljuger väl på sätt och vis. Men planen är att åka och kika på en i nästa vecka. Jag är inte allt för händig själv men någon gång måste man väl börja lära sig då jag har en del planer. Vad som står på schemat (efter köp om det blir av nu, annars hittar jag något annat) är att byta backspeglar, skylthållare, sätta på fälgringar och slänga på ett Arrow system i kolfiber. Sen får jag nog vara färdigmekad med denna hojen, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)
 

jeppe1990

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Ort
Växjö
Hoj
-16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)

Välkommen!
1517kr inkl. moms för 100 mila :tummenupp
 
Last edited:

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Välkommen!
1517kr inkl. moms för 100 mila :tummenupp

Tackar för detta, Jeppe!Ringde till Bike i Trollhättan nyss också, 1995:- skulle de ha för 100-milen.

Någon som har bra tips på vart man kikar styling och tillbehör till ER6 online för övrigt? :)
 

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Ja
Hoj
Kawa ER-6 N -13
Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Såhär ligger det till! Jag har i dagsläget ingen hoj, så profilen ljuger väl på sätt och vis. Men planen är att åka och kika på en i nästa vecka. Jag är inte allt för händig själv men någon gång måste man väl börja lära sig då jag har en del planer. Vad som står på schemat (efter köp om det blir av nu, annars hittar jag något annat) är att byta backspeglar, skylthållare, sätta på fälgringar och slänga på ett Arrow system i kolfiber. Sen får jag nog vara färdigmekad med denna hojen, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)



1 467:- På MC-Kompaniet i Väring!

www.bikersneed.se har rätt mycket prylar!

http://katalog.boove.se/ kan man också förkovra sig i, därifrån har jag fått mitt GPR system och min skylthållare från Rizoma levererad, via lokala handlaren som ordnat allt!

Vad det gäller avgas så är det svårare, då det endast finns helsystem från -12 och framåt (eller -13, minns inte exakt, men årsm -13 finns bara helsystem till är min uppfattning). Jag har själv ett från GPR på min svarta -13 :)
 
Last edited:

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Tjena!

någon som har en extra original bromsgrepp till en er6n årsmodell 2010 och kan tänka sig att sälja den? :)
 

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Hur stensäkert är Ebay. Lite sugen på ett Yoshimura slipon men känns kass lägga 2500 på nått man kanske inte får.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Hur stensäkert är Ebay. Lite sugen på ett Yoshimura slipon men känns kass lägga 2500 på nått man kanske inte får.

Har ALDRIG inte fått det jag beställt, och då har jag handlat mycket på ebay. Ibland är inte grejerna inte lika bra som det beskrivs dock (oftast om det är från Kina) Kolla bara att det är ett riktigt Yoshimura och inte en billig kopia. Be att skicka med tracking så har du ännu lättare att följa paketet. Du kan dessutom kolla vad säljaren fått för feedback det senaste, mycket dålig feedback så kanske du inte ska handla av han.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Ingen aning, kolla att loggan ser ut som det ska och kolla att det är ungefär vad resten av dom på Ebay kostar. Alternativt maila och fråga säljaren om det är ett äkta.
 

NiteRidr

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki SFV650 -14
Hur kan jag kolla äktheten. Kostar ca 3300 kolfiber Yoshimura.

Mvh

Vill du vara helt säker så be säljaren om tillverkningsnumret. Är han/hon ärlig och säljer original bör det inte vara några problem. Du mailar det sedan direkt till tillverkaren som då bekräftar om det är original eller inte. Räkna dock med att svaret tar sin lilla tid.

Köpte själv ett Yoshimura TRC i kolfiber på Ebay USA till tjejen för 2,846 kr + 480 kr i frakt. Blev ingen tull/moms så det var riktigt prisvärt.
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Har ett Arrow slip-on till min er6f -06. När jag tar ut strypningen har den väldigt svårt att starta och ibland vill den inte alls starta. Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara för problem??

/Putte
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag har ett finfint och ej mycket använt Leo Vince slip-on (med ingång för lamda) med db-killer som passar modellerna 06-11. Skicka PM vid intresse.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag har ett finfint och ej mycket använt Leo Vince slip-on (med ingång för lamda) med db-killer som passar modellerna 06-11. Skicka PM vid intresse.

Du har inte lust att mäta diametern på DB-killern där den passar in i ändröret? Har själv ett Leovincé men saknar DB-killer och är inte säker på att jag hittat rätt modell på Ebay.
 

Tabz

TheCreator
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Kungälv
Hoj
2008 Kawasaki ER6-N
Har ett Arrow slip-on till min er6f -06. När jag tar ut strypningen har den väldigt svårt att starta och ibland vill den inte alls starta. Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara för problem??

/Putte

Är inte 100% säker på denna faktan, men vad jag har hört folk säga är att det på något sätt blir fel blandning vid tändning pga detta, och isfl så behöver man mappa den. Jag har Powercommander V på min hoj efter borttagen strypning och nytt rör osv :) Som sagt, bara teori, men kan ju vara värt att kolla med en lokal butik! :brynad
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Några av er som höjt, strypt eller monterat kraschpuckar på er ER6:a? Har nämligen inte koll på "normala" priser men fått detta pris av den auktoriserade Kawasakiverkstaden MC-skadecenter (har original fjädringsringen själv):

Montering av strypsats + höjningsats och kraschpuckar 2475:-
Puckar Kawasaki original 1895:-
Strypning med intyg 1795:-
___________
6 165:-

Från AVA MC (känns lite väl att ta en tusenlapp för att montera original fjädringsringen, men vad vet jag?):

- Strypa + delar (registreringsbesiktar själv). 3000:-
- Höja till original (har delarna) 995:-
- Kraschpuckar + installation 2600:-
___________
6 595:-

Någon som har erfarenheter av Stockholms MC-skadecenter? De skriver nämligen väldigt klumpigt och slarvigt men hur de skruvar hoj har jag ingen aning om. Tips på prisvärda auktoriserade Kawasakiverkstäder? Är detta priset rimligt? Vad kostar en registreringsbesiktning? Är det långa väntetider? Det räknas väl som en vanlig besiktning också, dvs skjuter på nästa besiktning? Vad finns det fler för auktoriserade Kawasaki verkstäder i Stockholm? :)
 

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Ja
Hoj
Kawa ER-6 N -13
Några av er som höjt, strypt eller monterat kraschpuckar på er ER6:a? Har nämligen inte koll på "normala" priser men fått detta pris av den auktoriserade Kawasakiverkstaden MC-skadecenter (har original fjädringsringen själv):

Montering av strypsats + höjningsats och kraschpuckar 2475:-
Puckar Kawasaki original 1895:-
Strypning med intyg 1795:-
___________
6 165:-

Från AVA MC (känns lite väl att ta en tusenlapp för att montera original fjädringsringen, men vad vet jag?):

- Strypa + delar (registreringsbesiktar själv). 3000:-
- Höja till original (har delarna) 995:-
- Kraschpuckar + installation 2600:-
___________
6 595:-

Någon som har erfarenheter av Stockholms MC-skadecenter? De skriver nämligen väldigt klumpigt och slarvigt men hur de skruvar hoj har jag ingen aning om. Tips på prisvärda auktoriserade Kawasakiverkstäder? Är detta priset rimligt? Vad kostar en registreringsbesiktning? Är det långa väntetider? Det räknas väl som en vanlig besiktning också, dvs skjuter på nästa besiktning? Vad finns det fler för auktoriserade Kawasaki verkstäder i Stockholm? :)


1795:- för strypningen är nog ett slags standardpris, jag gav lika mycket.

Regbesiktning gav jag mellan 8-900 någonstans, observera att det dock kan vara väntetid på regbesiktning av hoj, jag fick vänta två veckor.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top