ER6-tråden

pur

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Delsbo
Hoj
japp
Har en komplett sats tailtidy om någon är sugen på att rensa upp bakdelen på sin -12/-13.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Glapp i bakhjulet på min 09 med ca 2400 mil på mätaren. Man kanske inte ska tvätta naven med avfettning. :D
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
tjejen lär inte bli så glad då :( ...

Vad gör man om man har en slip on (vance&hines) som inte har uttag för lamdasensorn?

ska man köpa en lamda eliminator lr ska man borra hål i slip on?
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
tjejen lär inte bli så glad då :( ...

Vad gör man om man har en slip on (vance&hines) som inte har uttag för lamdasensorn?

ska man köpa en lamda eliminator lr ska man borra hål i slip on?

Billigast och enklast är att köpa en lamba eliminator.
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
va bra :) tack för hjälpen!

Men då behöver man inte mappa o hålla på med det eller?

förlåt om jag är jobbig men fick svar från någon annan om att man MÅSTE ha sonden i.. nu har jag noll koll på detta, men vad händer om man inte har sonden i och enbart använder sig av lamda eliminator?

Om man nu vill hålla på meka med att fixa ett håll till slip on, vart ska man göra hållet och vad för typ av lamda mutter ska man köpa och vart får man tag på det?

Tack för all hjälp
 
Last edited:

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
va bra :) tack för hjälpen!

Men då behöver man inte mappa o hålla på med det eller?

förlåt om jag är jobbig men fick svar från någon annan om att man MÅSTE ha sonden i.. nu har jag noll koll på detta, men vad händer om man inte har sonden i och enbart använder sig av lamda eliminator?

Om man nu vill hålla på meka med att fixa ett håll till slip on, vart ska man göra hållet och vad för typ av lamda mutter ska man köpa och vart får man tag på det?

Tack för all hjälp


Andersson turbo vet vad han pratar om. Som jag ser det så kan du antingen köpa en pc o en lambaeliminator och få den mappad av tex Andersson turbo. Då får du en korrekt inställd motor. Eller följa hans råd o montera dit lanmbdan på ditt slipon. Personligen hade jag valt det första alternativet då jag själv har ägt en er6a o kännt på skillnaden.
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
okej, vene om jag riktig har råd med en pc och att få den mappad är student för närvarande. Men vad är det som händer om man enbart har elimiator på ?
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
okej, vene om jag riktig har råd med en pc och att få den mappad är student för närvarande. Men vad är det som händer om man enbart har elimiator på ?

Då tycker jag du ska strunta i slipon också. Körning på låga varv blir bara jobbigt. Enda gången hojen låter bra är när den står på tomgång eller när man ligger över 6000 varv om ens då. När jag köpte min hoj hade den slipon, pc och var mappad. Den gick fortfarande ryckigt på låga varv. Det bästa jag gjort var att sätta på original.
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Då tycker jag du ska strunta i slipon också. Körning på låga varv blir bara jobbigt. Enda gången hojen låter bra är när den står på tomgång eller när man ligger över 6000 varv om ens då. När jag köpte min hoj hade den slipon, pc och var mappad. Den gick fortfarande ryckigt på låga varv. Det bästa jag gjort var att sätta på original.

ändrade till original och det var lätt än av det bättre saker jag gjort med hojen. Känslan av att åka hoj blev så mycket bättre =) :yoparty
 

Opec

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2013
Ort
Hisingen
Hoj
Kawasaki Er6-n 08
Någon som vet vart jag kan köpa nya bakfälgar till er6-08? Blev av med mina igår :mad:
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Har en svart ER6N 09-a som bara står och därför bara gått 360mil

Nybes
GPR Slipon
Rensad bak
Nytt bakdäck

Servad enligt bok + extra oljebyten

Säljes för 43000, annars behåller jag spargrisen
Kan ev skicka med en hjälm och ett ställ om rätt köpare dyker upp

Skicka PM vid intresse

/Andreas
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top