ER6-tråden

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Öhm, jo de har jag. Men gör inte originalet de också? :va Eller är jag helt ute och cyklar?

Ja det har du förstås rätt i. Men på din cykel så ser det ju onekligen ut som att varma avgaser går rätt över bobbinen. Det här kanske är vanligt på Er-6, vad vet jag, men om det inte är det så måste ju någonting skilja från andra cyklar. Kan det vara någon skillnad i avstånd mellan bobbin och utblås på din hoj gentemot originalsystemet? Skillnad i avgasernas hastighet ut från röret? Skillnad i vilken riktning avgaserna går?
Jag har inte heller original sitter på men när jag går ut till cykeln sen ska jag försöka komma ihåg att känna med handen var avgasströmmen går när jag gasar lite.
:tummenupp
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Här kommer en riktig noobig fråga men men... Om jag ska fixa luftrycket på en statoil mack ska jag slå in 2,5 på maskinen om det står att jag ska ha 250 kPa på bak däcken ?
 

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Varför ska du sälja? :)

Jag hade en ER6-N (årsmodell 2011) som jag köpte ny, men har bytt till en XT660X och det var mer min typ av hoj :) Väldigt skojig och låter maffigt som fan.. BSM-pipor på den.. :)

EDIT: Ja, den är inte till salu alltså.. Så inget svar på din annons tyvärr ;)

Delvis för att jag insett att jag vill ha en högre hoj men också för att det inte går att skjutsa vettigt på ER-6:an. Frugan gillar den inte alls.
 

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Hej!

Tänkte ifall ni har några bra tips på hur man kan färga om passegerarhandtaget ?
Tänkte färga om den till svart.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top