ER6-tråden

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Hur lång tid tog det för er andra Er6 ägare att känna att ni vill ha något annat eller större i hojväg?
Tycker man växer ur den rätt snabbt. självklart är jag inte fulllärd på långa vägar och blir säkert en bättre hojförare om jag fortsätter köra er6an några sesonger till men man suktar ju endå efter lite mer klös och något som känns mer som en Tung mc än en Vråltrimmad moped :D

Har bara kört min 300mil och det är första hojen. Med tanke på hur svårsåld den är just nu iaf, så ångrar jag lite att jag inte köpte en större moppe direkt.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag har en Er6f som jag kört över 1000 mil med och vill inte säga att den är slö. Ska du köra fortare än 200kmh på motorväg så är den slö. Men om du kör gruppkörningar, stadstrafik och kurviga vägar så är den lagom.
Sen att det är löjligt billig i försäkring och drift gör inte saken sämre.

Vad vill du få ut av din hojåkning?
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Jag har en Er6f som jag kört över 1000 mil med och vill inte säga att den är slö. Ska du köra fortare än 200kmh på motorväg så är den slö. Men om du kör gruppkörningar, stadstrafik och kurviga vägar så är den lagom.
Sen att det är löjligt billig i försäkring och drift gör inte saken sämre.

Vad vill du få ut av din hojåkning?

Nej den är inte slö, tycker den pinnar på ganska bra, sen beror det ju på vad man jämför med såklart. vet inte riktigt vart jag ville komma eller vad jag saknar. antar att jag drabbats av de klassiska "Gräset är grönare på andra sidan" tankarna.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Nej den är inte slö, tycker den pinnar på ganska bra, sen beror det ju på vad man jämför med såklart. vet inte riktigt vart jag ville komma eller vad jag saknar. antar att jag drabbats av de klassiska "Gräset är grönare på andra sidan" tankarna.

Det som skulle kunna få mig att byta hoj är förmodligen körställningen. Jag skulle gärna ha en hoj där man inte sitter så upprätt.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Hur lång tid tog det för er andra Er6 ägare att känna att ni vill ha något annat eller större i hojväg?
Tycker man växer ur den rätt snabbt. självklart är jag inte fulllärd på långa vägar och blir säkert en bättre hojförare om jag fortsätter köra er6an några sesonger till men man suktar ju endå efter lite mer klös och något som känns mer som en Tung mc än en Vråltrimmad moped :D

Har bara kört min 300mil och det är första hojen. Med tanke på hur svårsåld den är just nu iaf, så ångrar jag lite att jag inte köpte en större moppe direkt.

Det var min andra hoj jag hade och hade den i tre år. Man blir trött på den men det tyckte jag tog lång tid. Det var inte förren man började testa större som man kom på att den var lite trött. Men som sagt det är väldigt ekonomisk hoj och mycket körglädje för pengarna så den håller länge pga det.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Kan hålla med om att man växer ur ER6:an ganska kvickt. Dock så är det en hoj man faktiskt kan hålla kvar en längre tid.
Som många faktiskt nämner så är SV1000S en väldigt likadan hoj på många sätt. Karaktären är densamma, men Sukan är lite mer trögstyrd, lite mer motor ( såklart ) och liiite mer framåtlutat.
Sålde faktiskt min SV1000S bara för en månad sedan....
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
Hur lång tid tog det för er andra Er6 ägare att känna att ni vill ha något annat eller större i hojväg?
Tycker man växer ur den rätt snabbt. självklart är jag inte fulllärd på långa vägar och blir säkert en bättre hojförare om jag fortsätter köra er6an några sesonger till men man suktar ju endå efter lite mer klös och något som känns mer som en Tung mc än en Vråltrimmad moped :D

Har bara kört min 300mil och det är första hojen. Med tanke på hur svårsåld den är just nu iaf, så ångrar jag lite att jag inte köpte en större moppe direkt.

Var också inne på å byta till en större, men ju mer jag funderade dessdå mer ville jag behålla er6:an.
0-100 silket det ju inte så jävla mycket, 0-200 däremot...där är den stora skillnaden (och snabbare).
Antingen blir man av med kortet eller oxå går man omkull, så resonerade jag iaf.
Lär er å slanga med er6:an så blir den om möjligt ännu roligare...är ju som redan påpekats otroligt billig att äga!



---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.054055,12.686315
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Var också inne på å byta till en större, men ju mer jag funderade dessdå mer ville jag behålla er6:an.
0-100 silket det ju inte så jävla mycket, 0-200 däremot...där är den stora skillnaden (och snabbare).
Antingen blir man av med kortet eller oxå går man omkull, så resonerade jag iaf.
Lär er å slanga med er6:an så blir den om möjligt ännu roligare...är ju som redan påpekats otroligt billig att äga!



---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.054055,12.686315


kan någon få upp den på 3an? Jag kör hela 2an ut och lyckas inte för kung o fosterland att få upp den på 3an :huvet
 

oden68

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
åmål
Hoj
1997, Honda CBR 1100 Blackbird
kan någon få upp den på 3an? Jag kör hela 2an ut och lyckas inte för kung o fosterland att få upp den på 3an :huvet

Jag får heller inte upp den på 3:an, tror du måste växla från 2:an till 3:an på bakhjulet.
Läste tidigt på detta forum att den går ner av sig själv när du kör i 140...kollade även lite på youtube och där växlar dom. Är lite otrevligt för det börjar gå fort då...men man vänjer sig väl med det oxå!


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.054044,12.685980
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Bromslyset bak

När jag tar i med handbromsen lyser inte bromslyset bak. Dock gör den det med fotbromsen... Är alla er6or lika eller är det min som glappar? :gnissla
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
När jag tar i med handbromsen lyser inte bromslyset bak. Dock gör den det med fotbromsen... Är alla er6or lika eller är det min som glappar? :gnissla

Så ska det inte vara. Kolla under handbromshandtaget, där brukar det sitta en liten strömbrytare som klickar vare gång du bromsar. Antagligen har din strömbrytare hoppat ur sitt läge så att det inte blir något klick.
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hur lång tid tog det för er andra Er6 ägare att känna att ni vill ha något annat eller större i hojväg?
Tycker man växer ur den rätt snabbt. självklart är jag inte fulllärd på långa vägar och blir säkert en bättre hojförare om jag fortsätter köra er6an några sesonger till men man suktar ju endå efter lite mer klös och något som känns mer som en Tung mc än en Vråltrimmad moped :D

Har bara kört min 300mil och det är första hojen. Med tanke på hur svårsåld den är just nu iaf, så ångrar jag lite att jag inte köpte en större moppe direkt.

Själv så saknar man känslan av att åka trimmad moppe och funderar på att köpa en ER6:a igen. Det är lätt den bästa hoj jag ägt och allsidigare moppe får man ju leta efter. Den funkade verkligen till allt :Bugar
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Så ska det inte vara. Kolla under handbromshandtaget, där brukar det sitta en liten strömbrytare som klickar vare gång du bromsar. Antagligen har din strömbrytare hoppat ur sitt läge så att det inte blir något klick.

Klicka gör den... men den lyser inte... :gnissla Vad kan det vara för fel?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Bytade själv från er6 till street triple R.

Bytade jag för effekten? Nej.
Fjädringskomponenterna ? Ja

Er6an är en kanon hoj att växa och lära sig köra hoj på!
Skulle inte tveka en sekund på att skaffa en igen.
Jag plågade min riktigt hårt och den höll alltid ihopa.

På bana var de inga problem att hänga med för den delen heller , dock så gungar den bak en del när de börjar gå riktigt fort.

Och sa jag att den funkar bra till nästan allt?
Den är inte bäst på något men bra på allt!
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
vad har er6 för service intervall??

vid vilka mil lämnar man in för sevice ,har gjort 100 mil servicen
när är nästa service? återförsäljaren säjer 600 mil intervaller tycker det låter ofta , men vill ju inte få problen om det skulle hända något har 2 års fabriksgaranti
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hejsan!

Någon som strypt en er6n? Har bara mellankort så måste dessvärre strypa ner den.

Är det bara mc-kompaniet som säljer satser och hur svårt är det att pilla in en sats från dom?

Mvh
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top