ER6-tråden

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
hehe..njaa. inga kommentarer till de. man vill ju inte få ovänner här inne :)

Någon här som var me på mc-korteget genom Jönköping centrum idag? fy fasen va många mc-åkare de var.....riktigt najs var de!
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Slipon/"pipa"...

Är det någon som har ett slipon till Er6;an att sälja?
Frugan saknar sitt ljud från förra hojen som hade ett "yushimmura"...
Dottern har Arrow på sin Er6a och de låter nice, så nu är frugan den enda i familjen som inte har "pipa" på sin hoj...

Så, kanske någon har en ligger och samlar damm....:tummenupp
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
ok tack..ska kolla på de under dagen :tummenupp




jaa de skulle va super schysst om du kunde ta några bilder :)

Jag behövde inte röra min tuta. men var rejält jobbigt att få av en låsmutter som satt i ett motorfäste
 
Last edited:

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Tröttnade igår på att ladda mitt gamla batteri innan jag skulle ut att åka varje gång. Så jag drog till biltema för att köpa nytt. Först verkade allt gå bra eftersom dom hade en lista på mc-modeller vid batterierna, men ER6 var inte med...

Efter att nu ha läst på gamla batteriet (12 V 10ah) gissar jag att det är Biltemas artnr 80-818 jag ska ha. Någon mer som kan verifiera?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Edit: Vart och köpte ett "80-818". Det är exakt lika stort som det jag hade tidigare, måste vara rätt..
 
Last edited:

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Monterade kamerafäste häromdagen. Slänger med bild på skylthållaren med.

Kamerafaste.jpg


Skylthallare.jpg
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Trist bild på kamerafästet bara, man ser ingenting... ja hur det sitter o så...
Testfilm?

Sitter en "kula" i ena styrfästet som sedan armen som du ser på bilden sitter i.. osså kula med kameraskruv i andra änden.

Film har ja inte fått upp på nätet än men det kommer.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tröttnade igår på att ladda mitt gamla batteri innan jag skulle ut att åka varje gång. Så jag drog till biltema för att köpa nytt. Först verkade allt gå bra eftersom dom hade en lista på mc-modeller vid batterierna, men ER6 var inte med...

Efter att nu ha läst på gamla batteriet (12 V 10ah) gissar jag att det är Biltemas artnr 80-818 jag ska ha. Någon mer som kan verifiera?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Edit: Vart och köpte ett "80-818". Det är exakt lika stort som det jag hade tidigare, måste vara rätt..

OBS om du kollar på original batteriet, på sidan så står det en betäckning, kommer inte ihåg den exakt men typ YZX-BS 12.. det är den betäckning man går efter sen i biltemas register inne i butiken.. iallafall i jkpg.. jag köpte nytt batteri förra veckan men vete sjutton om mitt hade det artikel nummret.. mitt kostade iallafall 340 kr.. bra mycket billigare än de 1150 kr som ÅF skulle ha.. biltema :tummenupp
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Slänger med bild på skylthållaren med.
Skylthallare.jpg

Det där var riktigt cleant! Köpte du kit någonstans?
Funderar på att ta en sväng förbi biltema någon dag efter jobbet och se om man kan pula ihop en skylthållare för billig peng där. De har ju hållare, blinkers men ingen regbelysning, går ju iof att knåpa ihop själv.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
OBS om du kollar på original batteriet, på sidan så står det en betäckning, kommer inte ihåg den exakt men typ YZX-BS 12.. det är den betäckning man går efter sen i biltemas register inne i butiken.. iallafall i jkpg.. jag köpte nytt batteri förra veckan men vete sjutton om mitt hade det artikel nummret.. mitt kostade iallafall 340 kr.. bra mycket billigare än de 1150 kr som ÅF skulle ha.. biltema :tummenupp

YTX12-BS heter originalbatteriet men jag hittar ingen rekommendationstabell på hemsidan (vilket det står i katalogen att det ska göra).

Jag köpte "Batteri MC Gel" artnr 80-818 och det var i alla längder exakt lika stort som original samt båda 12V/10Ah.

Köpte du "Batteri MC SMF" artnr 80-266 så kostar det 339:-? Verkar även det vara lika som original.

Vet inte varför jag köpte gel, fick för mig att det var det man skulle ha men det funkar väl säkert lika bra med båda eftersom batteriet står upp i ER6:an.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
YTX12-BS heter originalbatteriet men jag hittar ingen rekommendationstabell på hemsidan (vilket det står i katalogen att det ska göra).

Jag köpte "Batteri MC Gel" artnr 80-818 och det var i alla längder exakt lika stort som original samt båda 12V/10Ah.

Köpte du "Batteri MC SMF" artnr 80-266 så kostar det 339:-? Verkar även det vara lika som original.

Vet inte varför jag köpte gel, fick för mig att det var det man skulle ha men det funkar väl säkert lika bra med båda eftersom batteriet står upp i ER6:an.

tror inte riktigt hemsidan stämmer med verkligheten.. men såg att du var från jkpg.. det hänger ju en "omvandlingstabell" till vänster i hyllan med mc batterier.. jag kollade bara upp betäckningen och sen så var det bara att plocka med sig ett hem (betala först :) ).. det är ett gelbatteri som jag handlade men jag känner igen det där 266 ska gå coh se om jag kan hitta kvittot..
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
okey,, vart och rotade lite.. hittade kvittot. det är 266 batteriet som jag har handlat. det var de batteriet som det skulle vara enligt tabellen.. hmm trodde det var ett gel batteri.. där ser man.. hade lite bråttom när jag var inne där.. hade för mig att alla biltema batterier som var silvriga i färgen var gel och batterier som tål med vibrationer.. men jag kan mycket väl ha väldigt fel
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Det där var riktigt cleant! Köpte du kit någonstans?
Funderar på att ta en sväng förbi biltema någon dag efter jobbet och se om man kan pula ihop en skylthållare för billig peng där. De har ju hållare, blinkers men ingen regbelysning, går ju iof att knåpa ihop själv.

Det är en biltemahållare i grunden men den är upponer (flärpen med 2 hål används inte och är vänd neråt).
För att fästa på cykeln används 2 modifierade vinkeljärn.
Blinkersen är biltema. Ville inte lägga överdrivet mycket pengar och resultatet blev för mig kanon =)
Belysningen köpte jag på ebay, är även den som håller ihop allt.
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
ja köpte mitt batteri på biltema med. Kollade bara på mitt Yuosama batteri, googlade måtten på det, åkte till biltema, och köpte ett snarlikt. Har för mig att biltemas var några MM högre än original bara... kosta mig ungefär 250.- istället för 1300 eller va min mchandlare skulle ha! Tack biltema :)

Är det någon här som lackat om sina sidokåpor? Dvs, de som sitter precis under tanken.. matt plast är det, svarta.. Ruggigt fula i min mening. Har lämnat in mina på lack nu, halvblank svart. Vad tror ni om detta?
 
Last edited:

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Är det någon här som lackat om sina sidokåpor? Dvs, de som sitter precis under tanken.. matt plast är det, svarta.. Ruggigt fula i min mening. Har lämnat in mina på lack nu, halvblank svart. Vad tror ni om detta?

Blir nog kanon! själv låter jag dom nog vara och fortsätter med lite glansmedel då och då =)
 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
hade min första körlektion idag. Enligt trafiklärarn så avboka han alla andra utom 2st åt mig. Sen var de visst uppkörning. Snacka om nice :) Tur man varit envis och övningskört mycket privat. ;)
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Då var det bara hänga in handduken nån vecka.. igår small det hyffsat rejält.. En bruten stor-tå, lite blåmärken och lite koedin tabletter är svaret på frågan vad som händer när man kör in och studsar mot ett staket tillbaka ut på vägen och sedan glider en bit utan motorcykeln ;)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Då var det bara hänga in handduken nån vecka.. igår small det hyffsat rejält.. En bruten stor-tå, lite blåmärken och lite koedin tabletter är svaret på frågan vad som händer när man kör in och studsar mot ett staket tillbaka ut på vägen och sedan glider en bit utan motorcykeln ;)

Är glad att jag hängde med på lektionen där dom påpekade att man skall hålla sig på körbanan, helst på två hjul. :)

Var det en gubbe bakom superstaketet som du ville något ont?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top