ER6-tråden

MC Alex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ny-06 950SM
Er-5

Alla verkar vara likadana på den verkstan... För mig tog det över en vecka för dom att få ihop en offert till f-bolaget, och när jag sedan skulle behöva vänta ett antal veckor på delarna och jag klagade på att det tog lång tid fick jag förslaget att jag kunde köra ner till Hollan och hämta delarna själv om det skulle gå snabbare... :rolleyes:
Nu lyckades dom få klart den innan helgen och inte på måndag som de sagt tidigare... så hatar dom inte fullt lika mycket längre....:gnissla

Tackar för det! Det är skillnad på att ogilla och att hata!
Hoppas du är nöjd med hojen? Det är inte jag som räknat på hojen men dock satt ihop den för dig! :rolleyes:
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Nu börjar sökandet efter prylar till hojen.

Kraschpuckar? Slipon? Miniblinkers?

Var hittar jag allt roligt? Gärna till bra priser.
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Tackar för det! Det är skillnad på att ogilla och att hata!
Hoppas du är nöjd med hojen? Det är inte jag som räknat på hojen men dock satt ihop den för dig! :rolleyes:

Mitt störta problem i helgen var att ni inte bytt låset på tanklocket.... Och jag fick inte tillbaka min gamla nyckel av er. Som tur var tänkte jag tanka innan jag lämna gbg så det var inte långt hem att stöka reda på min gamla extranyckel... Hade varit jobbigt om jag varit 15 min hemifrån också :)
Hör av mig i veckan angående lite andra småsaker också!

Hata kanske var lite väl starkt, men när jag trodde jag skulle kugga uppkörningen för att jag inte kunnat övningsköra de senaste 4 veckorna så var det ungefär så jag kände. Men det gick ju bra och livet leker igen :D
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
MRA double bubble + Akrapovic

Funderar på en sån men kan inte hitta någon bild någonstans. Är det någon som har nån bild där den sitter monterad på er-6f ?. Har varit inne på mras sida samt googlat men icke:huvet

Undrar även om någon har akrapovics slip-on på sin er-6 och isåfall vad tycker du om det ?. Har kollat youtube men har svårt att bilda mig en uppfattning av ljudet från film.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Funderar på en sån men kan inte hitta någon bild någonstans. Är det någon som har nån bild där den sitter monterad på er-6f ?. Har varit inne på mras sida samt googlat men icke:huvet

Undrar även om någon har akrapovics slip-on på sin er-6 och isåfall vad tycker du om det ?. Har kollat youtube men har svårt att bilda mig en uppfattning av ljudet från film.

Finns ju PUIG och Zero Gravity som gör dubbelbubbelrutor. Får hem en PUIG om nån vecka, i dark smoke.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Försökte för ovanlighetensskull låsa styrlåset med styret åt höger igår, men det gick inte. Brukar alltid låsa med styret åt vänster annars men det lutade lite där jag parkerade.

Jag är nästan säker på att det skall gå att låsa med styret åt båda hållen men vill bara höra om nån kan prova så det går innan jag ringer verkstan.
 

Kawa Mike

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Simrishamn
Hoj
2008 Kawasaki ER 6N
Hej!
Tack för bilderna, jag ska hämta hojen på fredag.
De ingick i köpet att de skulle strypa och regga hojen.
De tog 1500 för kalaset..
Jag ville ju gärna förvissa mig om hur jag ev. ska plocka bort strypningen..
Går den bra med den på så kan jag ju låta den sitta kvar ett tag.
Funderade på att ha den under inkörningsperioden i.a.f.
Den där byglade kontakten undrar man ju vad den har för funktion....???
Vad ska det sitta i kontakten om ma inte har den byglade kontakten?..
Det var jättefina bilder du tog , tack än en gång!!
Just nu längtar jag till Fredag!!!!! Bara de inte ska bli regn...hade ju tänkt att de skulle bli ett antal mil i helgen som kommer...YEAH!
Ska bli skönt att lämnain min DR650RSE som ja kört med sista året..den har gått ostrypt..och de var inget krutpaket

Bästa BikerHälsningar från Kawa Mike i Skåne
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Försökte för ovanlighetensskull låsa styrlåset med styret åt höger igår, men det gick inte. Brukar alltid låsa med styret åt vänster annars men det lutade lite där jag parkerade.

Jag är nästan säker på att det skall gå att låsa med styret åt båda hållen men vill bara höra om nån kan prova så det går innan jag ringer verkstan.

Det går bara åt vänster, om du vrider den max så ser du "nederdelen" av låset där låskolven sitter och vart den "låser" fast.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Det går bara åt vänster, om du vrider den max så ser du "nederdelen" av låset där låskolven sitter och vart den "låser" fast.

Ok, har nog inte försökt att låsa styrlåset åt höger sen förra hojen då, för där gick det. Lite synd för ibland så kan det vara bra att kunna låsa åt höger om det lutar lite där man ställer den. Tacker för svaret!
 

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
färg....

Hej har ett väldigt problem som gör mig sömnlös!

Ska köpa mig en sproilans er6 imorgon men vet inte vilken färg jag vill ha, svart eller grön.
Den gröna är 2000kr billigare och den svarta har 4000kr värdecheck men jag har ingen nytta av 4000:- kawa grejjer. personligen vill jag ha den svarta men svarta hojjar blir repiga så snabbt och den gröna har faktist en snygg färg också :/

Vad hade ni gjort?

Tja!

Hur lätt som helst, välj den gröna, det gjorde jag...:)

//Mattis
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Lite bilder från semestern i Varberg:

hoj_sport_hdr.jpg


hoj_sport.jpg


hoj_sport3.jpg


hoj_sport4.jpg


hoj_sport5.jpg


hoj_sport2.jpg


hoj_sport6.jpg


Ha det bra i sommar o ta det lungt där ute på vägarna! ;)
 

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
tvåhjuling
Hejsan!
Ny på forumet här och ny ER-6N inköpt igår.Det blev en blå med (G.P.R slipon
som kommer på fredag) nu är det fest!Ska försöka läsa igenom hela tråden här och hitta lite matnyttigt.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top