ER6-tråden

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n / RD350
bikestreet skrev:
2365454 Har inget emot att folk kör utan backspeglar, men jag tycker det är fel att rekommendera det till andra över nätet. När man ligger i 150 på motorvägen och vrider på huvudet så är det lätt hänt att hojen styr åt det hållet man vrider sig. Dessutom förlorar man sikten på framförvarande fordon.

Håller med du. Hade inga speglar på min gamla hoj och är helnöjd med backspeglarna på ER6:an. Grymt skönt att inte behöva vrida skallen av sig för att se någonting, rekommenderar ingen som kör i stadstrafik att åka utan speglar.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tusenklubben. Vilka är med?
 

Bifogat

  • DSC00407.JPG
    DSC00407.JPG
    38.8 KB · Visningar: 147

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Neutral skrev:
2366483 1000 mil?! Det var mycket, du måste väl haft den mindre än ett år? Jag har knappt 200 på min efter två månader.


Tog ut den i november förra året, hann med 38 mil då, resten har rullat i år.
 

Mr Gendarm

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Småland
Hoj
ER6n
Neutral skrev:
2358186 Ok, nu är jag på gång med att handla lite saker till hojen så vad är det som gäller?

Hugger: satin black (ej blank) i ett stycke med kedjeskydd, märke Pyramid hos S-racing.
Skylthållare: Powerbronze hos S-racing.
Slipon: LeoVince alu.

Säljer S-racing blinkers förresten? Skylthållaren verkar inte komma med blinkers. Någon som har alternativ till ovanstående?

Sätt gärna in en bild på din hugger när du monterat den.
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Har bara lagt 200 på min...

Nä att ta bort backspeglarna är inget alternativ. Nog ser jag då vad som händer i mina speglar, när de inte lossnar vill säga. Såklart att de vibrerar lite när det går 140+ men nog ser jag i vart fal OM det är en bil bakom. Kanske inte vilken slags bil men det är väll inte så relevant just då.

Ska prova Locklite eller vad det hette. Se om det hjälper.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Mr Gendarm skrev:
2367986 Sätt gärna in en bild på din hugger när du monterat den.
Sliponet har jag redan fått men jag kan inte bestämma mig om jag vill hugger från Powerbronze (liten) eller från Pyramid (integrerad med kedjeskyddet). :va
 

Razola

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki er-6n
Ensits cuts och vita miniblinkers??

Tjena jag såg att någon hade monterat ensitscutsen, jävligt SNYGGT!:yoparty

Finns den och beställa genom svenskt företag eller måste ja köra genom det brittiska powerbronze?

Dessutom letar jag efter vita miniblinkers o inte den där gula skiten som kawa har gjort:arsele

Hoppas någon kan komma till undsättning!
 

Mint

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
TROLLHÄTTAN
Hoj
Honda Blackbird -97
hej!
skulle vilja ha tips på (gärna bilder)på hur ni som har rensat baken har gjort!



/niklas
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Mint skrev:
2369689 hej!
skulle vilja ha tips på (gärna bilder)på hur ni som har rensat baken har gjort!

/niklas

Finns färdiga kit(bla. inkl miniblinkers) från tex jestertrickbits.co.uk(som nog nämnts ett antal gånger i tråden redan).
Har själv köpt därifrån, tog inte många dar innan det anlände.
Jag har dock inte orkat skruva dit det än(det är tom instruktioner med, hah)..
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Razola skrev:
2368993 Tjena jag såg att någon hade monterat ensitscutsen, jävligt SNYGGT!:yoparty

Finns den och beställa genom svenskt företag eller måste ja köra genom det brittiska powerbronze?

Dessutom letar jag efter vita miniblinkers o inte den där gula skiten som kawa har gjort:arsele

Hoppas någon kan komma till undsättning!


Kolla i mitt garage, de blinkers jag har monterade handlade jag på en MC butik i V-ås, de är också godkännda, vilket är ett + i kanten... De finns säkert liknande i en MC butik nära dig, bara att åka runt o kolla...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ni som har LeoVince slipon, flyttade ni över lambdasonden eller satte ni dit pluggen man fick av LeoVince och i så fall vad gjorde ni med lambdasonden?

Insatsen, hur får man ur den? Jag tog bort skruven i utblåsets kant men det inre röret satt som s-tan i alla fall. Ska man bara dra mer eller?

Värdelösa generella instruktioner var det i alla fall. Nu fattar man varför Akrapovic kostar mer.
 

Razola

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki er-6n
styling

Tjenna

Har hittat en skitt najs undertail till hojjen, med inbyggda lysen o skylthållare:) d blir en finfin bak!
Finns ju oändligt me styling till hojjen den kommer bli en riktig räser, hittade dessutom en annan vindruta som inte är lika ful som de såkallade naglarna:p

Uppladdade bilder.


NOV05-SDP-ER6.jpg

arton43.jpg

tell me what you think dudes!
 

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n / RD350
Razola skrev:
2371331tell me what you think dudes!

Håller med föregående talare, snygg undertray, ful "ruta". Är grejerna godkända? Var köper man dem? Måste göra nåt åt baken, men har inte bestämt mig för vad...
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
dannew skrev:
2372289 Håller med föregående talare, snygg undertray, ful "ruta". Är grejerna godkända? Var köper man dem? Måste göra nåt åt baken, men har inte bestämt mig för vad...

Tycker det räcker med att "rensa" baken, miniblink etc. så e den sketa snygg... Tycker personligen att en undertail e lite overkill...
 

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n / RD350
Scorpion.SE skrev:
2372403 Tycker det räcker med att "rensa" baken, miniblink etc. så e den sketa snygg... Tycker personligen att en undertail e lite overkill...

Jo, priset på tailtidy från Jesters Trickbits är ju helt OK också, det lutar åt det just nu.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
dannew skrev:
2372405 Jo, priset på tailtidy från Jesters Trickbits är ju helt OK också, det lutar åt det just nu.
Jag har beställt en sån i går, tror det är Powerbronze egentligen. Det sjuka är att den kostar £5 i frakt men om man vill ha en hugger också så blir det £55 i stället! Hur stor är huggern egentligen? Det är ju billigare att åka och hämta den själv med Ryan Air.
 

Razola

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki er-6n
ruta, styling

Jo rutan kanske inte e snygg, men den slår den genomskinliga rutan från kawa iaf.
Dessutom känns den lite behövlig i högre farter på motorväg.

Jag mailade bikeshop och de sa att de skulle få in grejjer till hösten och om man beställde i förväg och villevänta lite så kunde man få bra pris! så prova där först
 

blueslow

klaseh
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kawazaki blå ZX12-R, gul ER6-N
Stjärten e snygg. men rutan är gräslig och Kawas ruta är snyggare.
Motorväg är bara tråkigt, men ibland nödvändigt.

Tacka vet jag kurvig väg.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top