ER6-tråden

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Bilsport mc klassade ner den till 4 från 5 och där betalar jag 980 kr första året :yoparty

Tror den kommer hamna på 2500 - 3000 kr nästa år.

30 år (väldigt litet tag till), körkort 8 år, mindre ort i Skåne.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
TUMi skrev:
2488149 Nyfiken på vad ni betalar i försäkring på era er-6. för att få en någorlunda riktig uppfattning så är jag 25 år o bor på mindre ort. också nyfiken på vilket förs bolag som är billigast.
Du kan räkna själv på Kawas hemsida.
 

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Hur går en ER6???

Hejsan på er!

Är mkt sugen på en ER6 och undrar om nån kan berätta hur de går? Bra ork i dom?

Vilka farter kan man ligga och njuta i?

Mvh Henrik
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Hej Sporthoj

Jag har haft en ER6a i några månader nu och har sedan jag köpte den ny haft ett leovince-avgas monterat. Nu vill jag veta hur den låter utan insats. Jag har klurat och fundilerat, men fattar inte HUR!
Den där lilla bulten med mutter på insidan, i utblåset.. den verkar inte alls ha med saken att göra. Eller? Hur?

tack på förhand
//sylt
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
saltvatten skrev:
2492599 Hej Sporthoj

Jag har haft en ER6a i några månader nu och har sedan jag köpte den ny haft ett leovince-avgas monterat. Nu vill jag veta hur den låter utan insats. Jag har klurat och fundilerat, men fattar inte HUR!
Den där lilla bulten med mutter på insidan, i utblåset.. den verkar inte alls ha med saken att göra. Eller? Hur?

tack på förhand
//sylt


Jo, den där lilla bulten skruvar du bort med ett par enkla handgrepp, sedan tar du tag med en tång i själva innerröret och drar helt enkelt ut insatsen.
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Gustav1 skrev:
2492615 Jo, den där lilla bulten skruvar du bort med ett par enkla handgrepp, sedan tar du tag med en tång i själva innerröret och drar helt enkelt ut insatsen.
Okej, då får man vålda ordentligt i så fall antar jag.
Jag ska testa nästa gång jag är i garaget!
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
saltvatten skrev:
2492648 Okej, då får man vålda ordentligt i så fall antar jag.
Jag ska testa nästa gång jag är i garaget!


Njae, lirka lite istället så lossnar den lätt!
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
TorsbyHenrik skrev:
2492572 Hejsan på er!

Är mkt sugen på en ER6 och undrar om nån kan berätta hur de går? Bra ork i dom?

Vilka farter kan man ligga och njuta i?

Mvh Henrik

Har haft min några mil nu, orken är inga problem, men nu pysslar jag ju inte med dragracing iofs ;)

Behagligt tycker jag det är till ca 130/140, blåser lite lagom...Men hastigheter över det så blåser det lite väl mycket för min smak...

Prutta motorväg i 180 här om dan, inge kul, höll på att blåsa av ;)

Måste passa på nu, tyvärr byts snart hojen mot barnvagn:hojsmilie både för och nackdelar, men kommer sakna hojåkandet...
 
Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Johise511 skrev:
2490336 Är det någon som har sin er6 nerstrypt till 25kw som kan berätta vad de betalar i försäkring?
Min är strypt men det varierar nog rätt mycket beroende på kön, ålder, bostadsort, klubbrabatt och ev tillval.

Är det inte dessutom så att det inte tas hänsyn till strypning utan det är originaleffekten försäkringsbolagen utgår ifrån?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Titania skrev:
2493134 Min är strypt men det varierar nog rätt mycket beroende på kön, ålder, bostadsort, klubbrabatt och ev tillval.

Är det inte dessutom så att det inte tas hänsyn till strypning utan det är originaleffekten försäkringsbolagen utgår ifrån?


Bilsport&MC har en mellanklassförsäkring. Förutsättningen är att du har mellankort.
 

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
nope
saltvatten skrev:
2492599 Hej Sporthoj

Jag har haft en ER6a i några månader nu och har sedan jag köpte den ny haft ett leovince-avgas monterat. Nu vill jag veta hur den låter utan insats. Jag har klurat och fundilerat, men fattar inte HUR!
Den där lilla bulten med mutter på insidan, i utblåset.. den verkar inte alls ha med saken att göra. Eller? Hur?

tack på förhand
//sylt


Monterade ett leo-vince på min andra dan jag hade hojen,,insatsen åkte ut då me.. tyvärr råkade jag kolla igenom dämparen när den ej var monterad, såg då att i mitten sitter en plåt bit med små hål i... ser ut som världens strypning... körde nån månad...med vetskapen att den satt kvar..hmm hur låter den utan...alla har säkert räknat ut hur det gick... fram med hålborren,, låter gött på tomgång,, smäller som fan vid hård körning. :yoparty barnsligt,, jag vet.. :tungan
 

Frajp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Mölnlycke
Hoj
nope
Gamebox skrev:
2503216 Hur lackade du undre kåpan?
Jag har Kawa orginal gul på sprejburk, tror du det bara går att spreja med den?


Är man duktig kan det nog bli bra med sprej burk, min vart iväg lämnad till lackerare.
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Skulle provköra en KTM 625 häromdan, tänkte jag.
Men fick höra att "det går inte förrän till våren" då hojarna tydligen förlorar för mycket i värde om de körs på hösten och sen säljs på våren.
Hm... jaja, whatever...

Åkte förbi Kawasaki för o spana lite, där stod en silverfärgad ER-6n med Leo-vince på.
Försäljaren där var piggare o strax satt jag på hojen för att testa en runda. :)
När jag körde ut från parkeringen hör jag försäljaren "ge nu järnet!" och ler för mig själv.
Inser snart att det är en riktigt pigg hoj med gött ljud!

Slutsats: Ett litet frö av tvivel har väckts i mig. Borde jag kanske faktiskt fundera på ER-6n som ett alternativ till en 625a... hm... :confused:
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top