ER6-tråden

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Neutral skrev:
2395958 Du jämförde först mot nya och sade att de kostar 59', det stämmer ju inte. Sedan letar du upp två andra annonser varav den ena är ett kampanjex och det andra ett demoex. Själv skulle jag tänka två gånger innan jag köpte ett demoex oavsett milskillnad, de är normalt inte inkörda alls och alla som provkört har kört som de stulit hojen. Så gör jag i alla fall. :)

Jag har inget intresse att försvara hans pris jämfört med allt man kan tänkas hitta där ute men jag tycker du hade fel. Ska man jämföra mot nytt ska man jämföra mot riktpris, inte mot "special special", hittar man ett sånt kan man ju ta det förstås men att alla skulle sänka sina hojar efter det är ju inte heller rimligt. Säg att någon säljer sin för 45', en av hundra på marknaden säger vi. Har då alla övriga 99 ett överpris? Är det inte han som har ett underpris?

Skit samma, marknaden reglerar priserna själv. :pannkyss


jag håller med.
Tror bara pyro är avundsjuk för att han inte har en.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Sherlock skrev:
2394242 Funderar starkt på att köpa en ER6n till nästa säsong (när jag förhoppningsvis har kortet). Är sugen på att höra vad ni som har den tycker om den. Fördelar? Nackdelar?

Fördelar:
Mycket hoj för pengarna.
Extremt snygg design (Enligt mig)
Gött ljud original
Tillräckligt med motor för de flesta situationer. (Så vida du inte är van vid typ Hayabusa)
Grymt lätt körd, svänger dit man vill.

Nackdelar:
Inte den bästa sadelen för extremt långa turer.
Ingen bensin bensinmätare.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Gamebox skrev:
2396740 Fördelar:
Mycket hoj för pengarna.
Extremt snygg design (Enligt mig)
Gött ljud original
Tillräckligt med motor för de flesta situationer. (Så vida du inte är van vid typ Hayabusa)
Grymt lätt körd, svänger dit man vill.

Nackdelar:
Inte den bästa sadelen för extremt långa turer.
Ingen bensin bensinmätare.

min går 22-24 mil innan jag verkligen behöver tanka. så jag tycker de e skönt att det inte är någon onödig extra mätare. dock kunde det varit en oljetempmätare och kylartempmätare i datorn.. de vore najs. :)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
SGR skrev:
2397502 min går 22-24 mil innan jag verkligen behöver tanka. så jag tycker de e skönt att det inte är någon onödig extra mätare. dock kunde det varit en oljetempmätare och kylartempmätare i datorn.. de vore najs. :)

Man klarar sig utan bensinmätare, men det är lättare an att hålla på att titta på tripmätaren hela tiden. De kunde lagt in bensinmätare, oljetemp och kylartemp digitalt. Det hade inte kostat Kawasaki så mycket extra.
 

Mr Gendarm

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Småland
Hoj
ER6n
Angående diskussionen om begagnat priser, se till att hålla begagnatpriserna uppe så känns det bättre för oss som köpt nytt. Dessutom tror jag att man just nu kan få lite extra för en ER6:a mot vad man normalt skulle kunna begära med tanke på att efterfrågan är stor och tillgången fortfarande något begränsad.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Mr Gendarm skrev:
2398465 Angående diskussionen om begagnat priser, se till att hålla begagnatpriserna uppe så känns det bättre för oss som köpt nytt. Dessutom tror jag att man just nu kan få lite extra för en ER6:a mot vad man normalt skulle kunna begära med tanke på att efterfrågan är stor och tillgången fortfarande något begränsad.

Tillgången var nog inte så begränsad ändå.. Mest marketingpåhitt tror jag.
Angående begpriser så är man ju dum om man säljer för billigt, inte tvärtom, så gnäll inte. Ingen tvingar någon att köpa. :)
Funderar förövrigt på att sälja min också, hinner/orkar ju knappt köra ngt. :gråta
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Tror det är dax att vinterförvara min ER-6n nu när snön har kommit.
 

Bifogat

  • winter01.sized.jpg
    winter01.sized.jpg
    49.9 KB · Visningar: 247

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
Satte ut min igår för 60k Man kan ju alltid försöka få igen pengarna, o har man köpt tillbehör för 7-8tusen så tycker jag att man borde få 58-60k för en "ny" hoj som endast gått 250 mil..
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Tänkte bidra med en liten bild på min hoj som jag haft i ca 2 veckor. Har nu kört nästan 50 mil. Köpte den begagnad, den hade då gått 5 mil. Killen som hade den innan har lagt den ner så jag har fått byta styre, bromsgrepp, höger kåpa, speglar (köpte sport) och omkopplaren där startknappen sitter. Fick ge 38 000 för den. Det finns en repa på tanken, plasten under sadeln är repig och fotpinnarna är repiga, några repor på kopplingskåpan finns det också, men det spelar ingen roll. Jag är mycket nöjd med den, det är verligen skitkul! :yoparty



/Jonas
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
taliz skrev:
2401309 Tillgången var nog inte så begränsad ändå.. Mest marketingpåhitt tror jag.
Angående begpriser så är man ju dum om man säljer för billigt, inte tvärtom, så gnäll inte. Ingen tvingar någon att köpa. :)
Funderar förövrigt på att sälja min också, hinner/orkar ju knappt köra ngt. :gråta

Du har väl inte kört så lite? 400-500 mil blir många timmar nöje...
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Gamebox skrev:
2359937 Har ni sett nya Kawasaki Versys.
Den är rätt så lik ER-6n. Ser ut att dela rätt många komponenter med ER-6:an.





Nja... Den här hojen har ju en riktig sving och en vettig framaffel (inga 125 grejer som på er6n) :D
Till er som är inne på en ny er6an, vänta tills Versys kommer, den kommer ju säkert hamna på ungefär samma prisklass och är både snyggare och antagligen roligare.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
matte_mannen skrev:
2405746 Nja... Den här hojen har ju en riktig sving och en vettig framaffel (inga 125 grejer som på er6n) :D
Till er som är inne på en ny er6an, vänta tills Versys kommer, den kommer ju säkert hamna på ungefär samma prisklass och är både snyggare och antagligen roligare.

Jag tror den kommer att bli lite dyrare an ER-6f, just p.g.a bl.a svingen.
Men om den är roligare att köra, vet ej. Det återstår att se.
Tror det blir lite för mycket upprätt körställning. Men det kan ju vara bra
om man ska ut på grusen och sladda.
 

Mr Gendarm

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Småland
Hoj
ER6n
matte_mannen skrev:
2405746 Nja... Den här hojen har ju en riktig sving och en vettig framaffel (inga 125 grejer som på er6n) :D
Till er som är inne på en ny er6an, vänta tills Versys kommer, den kommer ju säkert hamna på ungefär samma prisklass och är både snyggare och antagligen roligare.


Roligare? Kanske det. Det är ju en definitionsfråga. Jag gillar sportcyklar. Versys kommer ju att ha lite lägre toppeffekt och eftersom jag gillar att gasa tycker nog jag ”originalet” verkar roligare. Men som ”multipurposebike” blir den nog en trevlig cykel.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Sålde min ER-6n igår för 55.000. Egentligen fattar jag inte varför. Älskade att köra den. Älskar hur den lät. Enda anledningen till att jag sålde den, var nog att den inte är jättevacker ur vissa vinklar.

Nästa hoj blir nog en Gixxer 600.

So long guys.
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
bikestreet skrev:
2408059 Sålde min ER-6n igår för 55.000. Egentligen fattar jag inte varför. Älskade att köra den. Älskar hur den lät. Enda anledningen till att jag sålde den, var nog att den inte är jättevacker ur vissa vinklar.

Nästa hoj blir nog en Gixxer 600.

So long guys.

Undrar bara, sålde du den helt orginal? Slipon m.m?
Mvh Peter
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
matte_mannen skrev:
2405746 Nja... Den här hojen har ju en riktig sving och en vettig framaffel (inga 125 grejer som på er6n) :D
Till er som är inne på en ny er6an, vänta tills Versys kommer, den kommer ju säkert hamna på ungefär samma prisklass och är både snyggare och antagligen roligare.


Säger en som kör en 400cc
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
matte_mannen skrev:
2405746 Nja... Den här hojen har ju en riktig sving och en vettig framaffel (inga 125 grejer som på er6n) :D
Till er som är inne på en ny er6an, vänta tills Versys kommer, den kommer ju säkert hamna på ungefär samma prisklass och är både snyggare och antagligen roligare.

Kom igen och snacka när du har en hoj som e lite större än en moppe!:confused: :arsele :arsele :arsele
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top