ER6-tråden

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple -09
Ni som har bytt till ett slip-on på era er6or hur fick ni av original blåset ? Har precis hållt på och försökt mecka av det gamla men däcket tar emot så kan inte få av det. Man ska väl inte behöva ta loss hela bakdäcket för att få av det gamla ?
Tacksam för svar innan jag gör något jag kommer ångra med hojen :mad:

Satte på mitt nya slip-on så sent som i söndags.
Det går att få av orginalblåset utan att ta av bakdäcket. Lossa mycket på slangklämman och sen är det bara att jucka fram-tillbaka, upp-ner så lossnar det.
 

speffy

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Jo jag fick loss fanskapet till slut utan att ta bort bakdäcket, fick vrida det på sidan och dra det snett ner åt var lite meckigt och blev en hel del svordomar men gick till slut :D

Var ju helt klart värt det nu i efterhand med och ha ett gott muller på hojen :banana
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Jo jag fick loss fanskapet till slut utan att ta bort bakdäcket, fick vrida det på sidan och dra det snett ner åt var lite meckigt och blev en hel del svordomar men gick till slut :D

Var ju helt klart värt det nu i efterhand med och ha ett gott muller på hojen :banana

Vad satte du på för slip-on? När jag skulle mecka på mitt hurric slip-om skruva jag av hela kröket från motorn :D Sen gick det ju av utan problem :) Inga problem att få på allt heller. :banana
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Nu är skatten på gång också, trillar in på kontot imorgon så blir att börja titta efter nytt slip-on ! :D Lutar åt ett Hurric! :p
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Nu är skatten på gång också, trillar in på kontot imorgon så blir att börja titta efter nytt slip-on ! :D Lutar åt ett Hurric! :p

finfint! ;) Ja Hurric är att rekommendera om man gillar högt, mullrande, grovt ljud :yoparty Inte så dyrt heller, 3000:- från bikeshop.se och ser riktigt snyggt ut!
 

Pellepenna

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008 Kawasaki er6f
Hallå! Jag är på väg att mer eller mindre impulsköpa en ER 6f och behöver nån slags tips. Den deal jag ha på gång är en fabriksny 2008 för drygt 62 000 kr. Om någon av er har nån brasklapp att slänga in eller någonting annat vettigt att säga så vore jag mycket tacksam. Det är min första motorcykel och jag har väldigt grunda kunskaper om mc över hvud taget. Jag har dock browsat nätet, inkl. blocket, de senaste två månaderna och har i alla fall en LITEN aning om hur marknaden ser ut.

Jag har t ex kollat in Triumph Daytona 675 och kommit fram till att jag egentligen föredragit den men att den kostar för mycket.

Först och främst är jag ju intresserad av det här priset på 62. Skulle jag kunna gå på en nit med det priset?

Tacksam för svar:)
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Hallå! Jag är på väg att mer eller mindre impulsköpa en ER 6f och behöver nån slags tips. Den deal jag ha på gång är en fabriksny 2008 för drygt 62 000 kr. Om någon av er har nån brasklapp att slänga in eller någonting annat vettigt att säga så vore jag mycket tacksam. Det är min första motorcykel och jag har väldigt grunda kunskaper om mc över hvud taget. Jag har dock browsat nätet, inkl. blocket, de senaste två månaderna och har i alla fall en LITEN aning om hur marknaden ser ut.

Jag har t ex kollat in Triumph Daytona 675 och kommit fram till att jag egentligen föredragit den men att den kostar för mycket.

Först och främst är jag ju intresserad av det här priset på 62. Skulle jag kunna gå på en nit med det priset?

Tacksam för svar:)

Får man inte en 09a för de pengarna?
 

er-gorano

papichulo
Gick med
4 May 2009
Ort
furulund
Hoj
2006, kawasaki er6, drz400-såld
Du borde kunna pruta ner den till 60t jämt i alla fall, eller säg att dom får bjuda på lite extrautrustning. I annat fall kan du alltid låna min farsa, han e en j###l på att pruta och tjata på säljare. Han fick ner min er6 från 55t till 50t jämt plus att jag fick låskätting och valfria mcstövlar på köpet:tummenupp.
 

Pellepenna

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008 Kawasaki er6f
Du borde kunna pruta ner den till 60t jämt i alla fall, eller säg att dom får bjuda på lite extrautrustning. I annat fall kan du alltid låna min farsa, han e en j###l på att pruta och tjata på säljare. Han fick ner min er6 från 55t till 50t jämt plus att jag fick låskätting och valfria mcstövlar på köpet:tummenupp.

Jag lånar honom. Säg åt honom att vi ses på stortorget i malmö kl 17 idag och att han får hälften av allt han drar in:)..

På tal om att pruta så har jag alltid undrat hur fan man gör:).. Finns det nåt särskilt utpressningstrick som funkar bra på mc-köp?
 
Last edited:

er-gorano

papichulo
Gick med
4 May 2009
Ort
furulund
Hoj
2006, kawasaki er6, drz400-såld
Visst:).Skämt o sido eller vad det heter. Men det finns rätt så gott om er6-or till salu, så borde inte vara så svårt att hitta en annan hoj om säljaren vägrar att göra nåt med priset.
Jag vet, man känner sig som ett fån när man ska pruta, men va f-n, handlaren tjänar pengar på affären även om han får gå ner i pris.
Dessutom gynnar det ju honom om du är en nöjd kund:)

Säg att du är intresserad av hojen, men inte till det priset. 9 av 10 säljare säger då."Ok, vad tycker du är ett bra pris". Och sen är det bara att sätta igång:tummenupp
 
Last edited:

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Jag lånar honom. Säg åt honom att vi ses på stortorget i malmö kl 17 idag och att han får hälften av allt han drar in:)..

Hmm du bor i malmö? Ska du köpa på MC-Huset?
Jag rekomenderar inte dem iaf.. Fick riktigt dålig service och dem sa att dem inte kunde ge mig rabbatt eller något alls.. Men efter 4 veckors väntan på min mc så fick jag 10% rabatt på utrustningen. Fullpris på MCn.

Hade jag fått ångra mitt köp hade jag köpt min MC på Stibix i borås. Även om jag bor i helsingborg..

Har ett par kompisar som köpt sina hojar där, man får 20% rabatt på allt om man köper hojen hos dem. Riktigt schysst, kunnig och ung personal som va trevlig att snacka med. Jag gjorde min 100 mila service där för 915:- (trots att ja inte köpt min MC hos dem.. kanske va för min polare va med) och fick låna en Z750 under tiden dem meckade! :)

Kommer iaf köpa min nästa Kawasaki på Stibix. :)
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
snabb blocket sökning F 09a. 74 900:-


jag köpte min ER6-F 2009 med ABS för 80.000. + att jag fick presentkort värt 3000:- som jag kan använda till service, tillbehör eller kläder + 10% på all extrautrustning jag köpte till den :tummenupp

Nybergs motor Jönköping!
 

Pellepenna

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008 Kawasaki er6f
Hmm du bor i malmö? Ska du köpa på MC-Huset?
Jag rekomenderar inte dem iaf.. Fick riktigt dålig service och dem sa att dem inte kunde ge mig rabbatt eller något alls.. Men efter 4 veckors väntan på min mc så fick jag 10% rabatt på utrustningen. Fullpris på MCn.

Hade jag fått ångra mitt köp hade jag köpt min MC på Stibix i borås. Även om jag bor i helsingborg..

Har ett par kompisar som köpt sina hojar där, man får 20% rabatt på allt om man köper hojen hos dem. Riktigt schysst, kunnig och ung personal som va trevlig att snacka med. Jag gjorde min 100 mila service där för 915:- (trots att ja inte köpt min MC hos dem.. kanske va för min polare va med) och fick låna en Z750 under tiden dem meckade! :)

Kommer iaf köpa min nästa Kawasaki på Stibix. :)

Jag är på väg till mc-huset det stämmer. Och nu är jag orolig:).. Har dessutom hamnat i käbbel med tjejen ang. det här köpet. Att det ska va så jävla meckigt att ordna sånt här skit:)..
 

speffy

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Vad satte du på för slip-on? När jag skulle mecka på mitt hurric slip-om skruva jag av hela kröket från motorn :D Sen gick det ju av utan problem :) Inga problem att få på allt heller. :banana

Det blev ett Arrow slip-on. Hoppas bara det ska spricka upp lite ikväll så man kan få testa det ordentligt :yoparty
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Jag är på väg till mc-huset det stämmer. Och nu är jag orolig:).. Har dessutom hamnat i käbbel med tjejen ang. det här köpet. Att det ska va så jävla meckigt att ordna sånt här skit:)..

Aa förlåt.. Men bättre att man säger ifrån tycker jag? Har hört att bröderna hörberg också är en bra återförsäljare om du inte vill åka hela vägen till borås. Men MC-Huset är ingen återförsäljare jag kommer återvända till iaf. Och ingen jag rekommenderar.. Men aa.. I got my history hos dem iaf.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
jag hade åkt till bröderna hörbergs (vilket jag gjorde) fick hojen dagen efter. mc huset är en klass för sig (mindre positivt)
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
ang 600mil service...
Jag lämnade in min förra veckan och det kostar 1090:- hos sulas mc utanför Uppsala. Dom bytte olja/filer samt gick igenom hojjen.

Men jag hade bara kört ca 120mil på den olja som var i hojjen då jag bytte direkt efter att jag ställt på hojjen. Samt att ville vara säker på att olja var fräch (man vet ju inte hur förra ägaren skött det)

0d189904acdce722db495327c716e289.jpg


Här har ni en bild på hur streetstyret ser ut monterat.
Kan bara tillägga att gummit sitter som fan på vänstra handtaget!
Men efter lite bökande fick jag av den... hade givetvis glömt att köpa nya så jag ville återanvända dom. en klick 2k lim på nya styret och härda i en timme sen satt gummit fast. Kablaget räcker bra! missade dock att plocka av fågelpinnen innan jag monterade det så fick vålda lös dom när styret satt fast. Vilket gjorde att jag fick några små skador på styret...
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top