ER6-tråden

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Fick en tankpad i Carbon och vita fälgstripes från Bikersneed igår.
Tycker dock frakt på 99kr för ett "vanligt" vaderat kuvert är lite att ta i...

Fick även besked om att hojjen är skickad från kawasaki nu så borde dyka upp i början på nästa vecka hos handlaren :D
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Gubbutrustad

Har just gubbutrustat min hoj. köpte kawasaki topbox. har innan gått och sagt att jag aldrig ska ha hårda väskor. och att det ser fult ut. men tyvärr så vann min lathet och smidighet över mitt förstånd. ser väl inte så jättesnyggt ut, men jag trodde det skulle se lite värre ut faktisk. men jäklar vad gott att kunna lägga ner hjälm och handskar i boxen om man fikar/handlar +man slipper ha rygga på sig ifall man ska köpa något. eller om man vill ha med sig nån macka att äta. och om man ska ha med sig extrahjälm så är det bra med.

DSC04976x.JPG
-Numera Gubbkitad ;)
 
Last edited:

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Jag har beställt ett kit av Bikersneed från tillverkaren Targa, det ser mycket litet och smutt ut och har liten LED-belysning.

Det är som sagt inte samma kit till nollniorna, tror dock fästpunkterna är i stort sett samma.

Efter andra vändan till AVA har dom kommit fram till att det inte kommit nått kit till 09orna från kawa ;) Jävla sopor.. När får man se en bild med kittet på plats ? :D
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Tänkte åka förbi Biltema på vägen hem från jobbet nu och köpa ett batteri. Känns som att 700:- i prisskillnad mot "orginal" är onödiga pengar.

Men hur vet jag vilket batteri jag skall ta på Biltema? Är det måtten man skall gå efter?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Jag vill minnas att de har en lista... annars går du på Mått och amper mm. Kolla även så att polerna sitter på rätt sida, kan bli jobbigt annars.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Tänkte åka förbi Biltema på vägen hem från jobbet nu och köpa ett batteri. Känns som att 700:- i prisskillnad mot "orginal" är onödiga pengar.

Men hur vet jag vilket batteri jag skall ta på Biltema? Är det måtten man skall gå efter?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080

Mått, kapacitet samt polplacering.
Mått och kapacitet framgår i listan.
Välj ut de batterier vars mått och kapacitet stämmer med ditt batteri. Därefter måste du på plats kontrollera vilket av dessa batterier som har samma polplacering som ditt gamla batteri, eftersom det inte framgår av deras tabeller.

Edit: Pucktvåa.
 

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Jag vill minnas att de har en lista... annars går du på Mått och amper mm. Kolla även så att polerna sitter på rätt sida, kan bli jobbigt annars.

Tack för svaren!

Smidigast är så klart om dom har en lista men jag blev lite osäker eftersom de inte hade någon lista på hemsidan...

Får ta med gamla batteriet och åka dit och se.
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Happ då har man varit o provkört en -09 då, mycket trevlig hoj måste jag säga.

Förvånad av stabiliteten i det smidiga chassit, det enda jag tänkte på var att den varvar en del redan vid 100 km/h, vad tycker den om att drevas upp ett kugg eller 2 ? Är ju iofs van med stånka så det kanske inte är nån fara att ligga i 130-150 med orginaldrevning ett par mil om man försovit sej en morgon ?

Sen undrar jag vad ni tycker om ny vs begagnad ? ny kostar 60 000 ca o en begagnad 07 kanske man kan få för 45 000, vad tycker ni ?

Sen är jag även tacksam för tips på handlare som går att göra bra deal med.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Fick en tankpad i Carbon och vita fälgstripes från Bikersneed igår.
Tycker dock frakt på 99kr för ett "vanligt" vaderat kuvert är lite att ta i...

Fick även besked om att hojjen är skickad från kawasaki nu så borde dyka upp i början på nästa vecka hos handlaren :D

Det var dyrt. Fick pynta 165 totalt för 2 st paket vid olika tillfällen.

Efter andra vändan till AVA har dom kommit fram till att det inte kommit nått kit till 09orna från kawa ;) Jävla sopor.. När får man se en bild med kittet på plats ? :D

Så fort Roger på Bikersneed får tummen ur och får hem det från Targa, jag väntar tålmodigt kan jag säga :)
 
Last edited:

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?


Puss
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?


Puss

1.jag har inte känt något problem de mil jag hållit 130... visst kan den kännas lite stressad men beror ju på hur många mil man snackar om.

2.överlåter jag till nån annan
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?


Puss

1; Inga råbblämms, när jag blåste hem från mantorp förra sommarn så låg nålen mellan 140-160 ända till borås och det är ju ett par mil......
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?


Puss

1:Klarar en vanlig bil eller annan mc 130+ ett par mil........:va
2:Bak eller fram...................:va Ja den blir tröttare så klart!

Inge illa menat, men lite konstiga frågor är det!!!
 

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Nollelva
Hoj
-06 Fz6-S
1:Klarar en vanlig bil eller annan mc 130+ ett par mil........:va
2:Bak eller fram...................:va Ja den blir tröttare så klart!

Inge illa menat, men lite konstiga frågor är det!!!

Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)

Men min ER-6f pendlade jag dagligen i 3 månader 7,2 mil enkel väg, till Jobbet på Motorväg, hem från jobbet blev det bus väg och betydligt längre.
Hade aldrig några som helst problem, fungerade hur bra som helst.:)
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)

Jag skulle inte rekommendera er6:an för detta ändamål. Höga varv, ja, men det tål den.
Om du är mer inriktad på komfort så satsa hellre på en tvåcylindrig med lite större motorvolym och med register på lägre varvtal. En Suzuki SV1000 kanske?
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top