Numera Gubbkitad
Jag har beställt ett kit av Bikersneed från tillverkaren Targa, det ser mycket litet och smutt ut och har liten LED-belysning.
Det är som sagt inte samma kit till nollniorna, tror dock fästpunkterna är i stort sett samma.
Tänkte åka förbi Biltema på vägen hem från jobbet nu och köpa ett batteri. Känns som att 700:- i prisskillnad mot "orginal" är onödiga pengar.
Men hur vet jag vilket batteri jag skall ta på Biltema? Är det måtten man skall gå efter?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080
Tänkte åka förbi Biltema på vägen hem från jobbet nu och köpa ett batteri. Känns som att 700:- i prisskillnad mot "orginal" är onödiga pengar.
Men hur vet jag vilket batteri jag skall ta på Biltema? Är det måtten man skall gå efter?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080
Jag vill minnas att de har en lista... annars går du på Mått och amper mm. Kolla även så att polerna sitter på rätt sida, kan bli jobbigt annars.
Sen är jag även tacksam för tips på handlare som går att göra bra deal med.
Fick en tankpad i Carbon och vita fälgstripes från Bikersneed igår.
Tycker dock frakt på 99kr för ett "vanligt" vaderat kuvert är lite att ta i...
Fick även besked om att hojjen är skickad från kawasaki nu så borde dyka upp i början på nästa vecka hos handlaren
Efter andra vändan till AVA har dom kommit fram till att det inte kommit nått kit till 09orna från kawa Jävla sopor.. När får man se en bild med kittet på plats ?
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?
Puss
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?
Puss
Tjatar lite, 2 frågor som blev obesvarade ;
1; Tål den att ligga ett par mil i sträck i 130+ ?
2; Hur tar den ett par kugg till annars, blir den trött ?
Puss
1:Klarar en vanlig bil eller annan mc 130+ ett par mil........
2:Bak eller fram................... Ja den blir tröttare så klart!
Inge illa menat, men lite konstiga frågor är det!!!
Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)
Ok får väl förtydliga mej lite då ; Tänkte pendla 2 mil tur o retur varje dag med den, i motorvägsfart, dvs 130-140, klarar den det då den enligt andra varvar 4000 redan vid 90 km/h ? Nu menar jag inte en repa tur o retur utan i längden, 5 dagar i veckan.
2; klart det blir lite slöare, frågan är hur mycket, så det stör eller bara att man noterar att det blir lite längre tid till 100 ? ( Och att den fortfarande klarar att ligga 140 utan att gå för tungt ?)
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |