ER6-tråden

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Stabilt =)

Är nöjd med fronten själv men det är väl tailen som skulle behöva jogga bort lite bredd och framförallt längd ;) Har planerat flytta instrumenten till tanken och behålla orginallyset som jag faktiskt gillar. Instrumenten bryter alla linjer på den här hojjen, kan inte fatta de ritat dessa på det sättet.

Räcker rätt långt att ta bort de otroligt fula skjutshandtagen.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Räcker rätt långt att ta bort de otroligt fula skjutshandtagen.

Haha ja jag tror inte jag hade mina kvar ens till hojjen var hemkörd från butiken.. det är gräsligt fula.. Men tailen är grymt fet, är det något jag kommer bygga om är det ju den, få den till en enkelsits och kapa bakom den.. det vore nått =)
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Skulle vara kul att veta om nån av er andra som kör med slip-on blivit stoppade pga ljudnivån?

Mötte en bumse på premiärturen men han bara hälsade och fortsatte, sånt gillar jag. :tummenupp
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Efter 20 mil på nya ER-6n kan jag konstatera följande:

  • Den går mycket jämnare på låga varv
  • Den nya huggern samlar skit om man kör grusväg
  • Tankmätare är inte så dumt
  • De nya skjutshandtagen är till för gymnaster
  • Ljuset är riktigt bra för en motorcykel
  • Digital hastighetsmätare är nog inte så illa ändå


Word! var och impuls tjacka en vit med abs igår bara en slipon som fattas nu vilken är mest prisvärd? är bara ute efter lite skönt brummande.. :yoparty
Nån som vet nått om Hurric Cone slipon ? kan inte hitta nått på neeetet om den.
 
Last edited:

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Äntligen blev det premiärtur, tyvär lite mycke grus kvar i korsningarna, men fäsen va skönt d va.

Mötte en Blackbird som jag snart ska ut och jaga på kurviga vägar. (har testat den blackbirden, sjuk maskin att gå)
 

Bifogat

  • DSC01731.JPG
    DSC01731.JPG
    131.6 KB · Visningar: 121

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Äntligen blev det premiärtur, tyvär lite mycke grus kvar i korsningarna, men fäsen va skönt d va.

Mötte en Blackbird som jag snart ska ut och jaga på kurviga vägar. (har testat den blackbirden, sjuk maskin att gå)

Hann med en andra tur igår, slutade med att man var en halvtimme hemifrån och det började spöregna. När man tatt sig hem så tog snöfallet vid, tur man inte var ute då. :)

Inte en enda hoj syntes till på vägarna, illa. På fredag var det en stooor sol över Sundsvall tyckte jag mig se, då blir det några mil till!
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Beställde en slipon igår, är det svårt är det att kränga på en sån själv ?
Klarar man det fast man inte är nått meck proffs ?
Är det nått man ska tänka på behöver man nå klämmor eller liknande ?
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Äntligen blev det premiärtur, tyvär lite mycke grus kvar i korsningarna, men fäsen va skönt d va.

Mötte en Blackbird som jag snart ska ut och jaga på kurviga vägar. (har testat den blackbirden, sjuk maskin att gå)


Härligt! kör försiktigt :tummenupp
Snygg hoj med =P
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Beställde en slipon igår, är det svårt är det att kränga på en sån själv ?
Klarar man det fast man inte är nått meck proffs ?
Är det nått man ska tänka på behöver man nå klämmor eller liknande ?

Det behövs ingen verkstad, ta hjälp av en polare så blir det enklare när du ska passa in röret, tänk på att sitta på hojjen när ni justerar in röret så att det inte tar i någonstans.

Klammor och fästen borde följa med sliponet, gjode det på mitt iaf men det kanske skiljer sig beroende på fabrikat.

Vad blev det för märke?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå

Någon som kan säga hur fram hjulet sitter fast på er-6an är det med axel som är gängad in i gaffelbenet på enna sidan och insex på andra ? isf 22 mm insex som det var på ninjan 635an ?
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Det behövs ingen verkstad, ta hjälp av en polare så blir det enklare när du ska passa in röret, tänk på att sitta på hojjen när ni justerar in röret så att det inte tar i någonstans.

Klammor och fästen borde följa med sliponet, gjode det på mitt iaf men det kanske skiljer sig beroende på fabrikat.

Vad blev det för märke?

Hurric Cone från bikeshop.se
 

Göte_Borg

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
GBG
Hoj
Kawa 650 twin
Word! var och impuls tjacka en vit med abs igår bara en slipon som fattas nu vilken är mest prisvärd? är bara ute efter lite skönt brummande.. :yoparty
Nån som vet nått om Hurric Cone slipon ? kan inte hitta nått på neeetet om den.

gå för arrow funkar finfint! lätt att montera och att sätta i eller dra ut db-killern
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Någon som har några erfarenheter av Laser x-treme till lilla er-6an? Har köpt ett begagnat sådant och tycker det är jäävulskt snyggt och på de få ljudfiler jag hittat så låter det mkt bra. Någon som kör med laser x-treme? Den dubbelpipiga.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Någon som har några erfarenheter av Laser x-treme till lilla er-6an? Har köpt ett begagnat sådant och tycker det är jäävulskt snyggt och på de få ljudfiler jag hittat så låter det mkt bra. Någon som kör med laser x-treme? Den dubbelpipiga.
Får gratulera till det enda sliponet till er6 som ser bättre ut eller lika bra, som orginalet! :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hallå

Någon som kan säga hur fram hjulet sitter fast på er-6an är det med axel som är gängad in i gaffelbenet på enna sidan och insex på andra ? isf 22 mm insex som det var på ninjan 635an ?

Ja, det stämmer, det är en klämskruv bara på insexsidan jämfört med normalt två på varje. Det är allt, ingen mutter på motsatt sida heller.

Kommer dock inte ihåg vilken dimension det var på insexen. Biltema har en adapter med tre vanliga storlekar för typ 20:-.
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Får gratulera till det enda sliponet till er6 som ser bättre ut eller lika bra, som orginalet! :)

ja fan, det är snyggt måste jag säga, dubbla pipor :) De ljudklipp jag hittat har enligt mig låtit bättre än både hurric, leo vince och gpr, men det är som sagt ljudklipp och inte IRL
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
okej sweet, fick man med allt som behövdes för att montera ?
Hade vince på min gamla det var jag nöjd med mullrade på rätt bra när man skrotade insatsen.

Nu såg jag inte innehållet i låda, men kan inte tänka mig annat än att allt följde med. Han monterade dit den utan problem vad jag vet.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top