En totalt misslyckade helg...

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
En totalt misslyckad helg...

Det hela började för en sisådär två veckor sedan. Jag snackade lite med Don Q via ICQ när han satt och "jobbade" i Tyskland. Han tyckte att jag lät lite deppig, vilket jag var, och frågade om jag inte skulle komma ner och hälsa på.

Nja, sa jag, jag har inte riktigt ekonomi för det just nu. Don Q sade att det var minnsan inga problem att ordna. En biljett var bokad 23/8 - 24/8. Jag blev alltså bjuden på en weekendresa till Tyskland, helt otroligt! Jag blev helt överlycklig över att se en liten ljusning i mitt liv som för övrigt är rätt tråkigt just nu.

Efter en jäkla massa planering och uppladdning så var det dags att åka till flygplatsen. Planet skulle gå kl 6.25 från Skavsta, Nyköping. Kollade på flygplatsens hemsida kvällen innan hur långt innan avgång man skulle checka in utan att hitta något.
Jag åkte från Västerås kl 04.00 och tyckte att jag var ute i god tid. Stannade i Eskilstuns för att handla frukost på Statoil. Kaffemaskinen strulade naturligtvis men de två tjejerna som jobbade insisterade på att jag skulle ha kaffe. Efter att ha väntat ca 15 minuter hade jag min kaffekopp och min smörgås. Fikade och fortsatte köra mot Nyköping och tyckte att jag fortfarande hade gott om tid.

Kommer fram till flygplatsen kl 05.40 och ska parkera bilen. Eftersom att jag fixat kontanter inför resan hade jag inget kort med mig att slarva bort. Parkeringen kostade ca 200:- för två dygn och det hade jag inte i mynt, naturligtvis. Gick in och skulle växla och på första stället fick jag ett nej pga att hon hade ont om växel. Smått irriterad gick jag vidare till kiosken. Där var det såklart kö. När det äntligen var min tur hade hon ingen växel heller. Hon löste det dock till slut men det tog ju 10 minuter. Sprang tillbaka till bilen och löste biljetten och hämtade min väska.

När jag kommer in i hallen igen och ska checka in så har incheckningen stängt. Jag rusar till kärringarna i informationen och frågar vad som händer. Hon sa att jag var försent ute men skulle kolla med kaptenen om han kunde släppa på mig.

Kaptenen sade: NEJ.

När tanten kom tillbaka till disken ruskade hon på huvudet och sa; tyvärr.

Jag stod bara och gapade. Jag brukar, i normala fall, kunna snacka så att saker och ting löser sig men här var det stopp. Jag blev stum! Allt jag hade sett fram emot bara rasade samman och jag hade svåra problem med att behålla mitt lugn. (Jag har svårt att bara bli lite arg, det är arg eller glad som gäller för mig).

Det tar ju inte slut här heller... Jag ringde till Don Q för att tala om vad som hänt så att han ska slippa åka bil i två timmar för att hämta mig men jag kommer till mobilsvaret. Efter att ha pratat in där 4- 5 gånger så inser jag att det är något strul. Ringer säkert 25- 30 gånger men möts varje gång av hans mobilsvar.

Går ut och sätter mig i bilen och ritar en lång och fin elva på väg ut från flygplats området. Stannar bilen på en rastplats efter väg 53 och bara sitter tyst och tittar på ingenting i säkert 40 minuter. Fortsätter resan hem i ett tempo jag normalt inte skulle våga hålla med min svajiga panzer- Merca. Stannar hos Cale i E- tuna (SKITSTAD) och får espresso och bananmuffins som tröst. Det kändes lite bättre men jag hade ju fortfarande inte fått tag i Don Q...

Ca 30 minuter efter att jag kommit hem till Västerås ringer han och undrar var jag är... Detta var pinsamt på riktigt... Jag berättade hela historien för honom och han bara skrattar. Den reaktionen var inte vad jag hade väntat mig... :) Känns ändå skönt att han inte blev förbannad på det sättet som jag förmodligen skulle ha blivit...

Summering:

* Det suger att åka 30 mil i onödan mitt i natten

* All personal på Skavsta Airport har för alltid kn*llat sig vad gäller
sinne för att kallas serviceminded

* 5 minuter är mer än man tror

* Jag är en idiot som inte checkade in innan jag växlade

* Statoil- tjejerna klarar sig pga att de var trevliga

* Tack för kaffet Cale, det var gott

* Tack Don Q

Jag kommer att bjuda Don Q på en resa till Spanien när hojen är såld som ett tack. (Listan kan komma att kompletteras)
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Surt! :(

Men det är bara att avreagera sig på något (helst inte alltför dyrt) så känns det bättre sedan. :tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tur. Hade du kommit iväg hade du blivit tillfångatagen som sexslav i Tyskland. Och DET, min käre vän, är inget som hade lättat upp din tillvaro.
 

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
The capital city!
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Surt när allt går mot en. Men tänk på att när allting är som värst så är det inte slut... Det blir värre! Men efter det när allt strul börjar lösa sig kan det inte bli annat än bättre! Trust me.. Det blir bättre! :D :tummenupp

PS, Lite tysk hårdporr hade väl rockat ändå? *asg* :crash
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Du är inte sann. Vet inte om jag ska skratta åt dig eller lida med dig. :p

Tur i alla fall att den gode Björn är så förstående, och bättre lycka nästa gång.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Stackars Ninja-Mackan... Haer kommer andra sidan av historien:

Herrn i fraga laet som sagt mycket dyster naer vi snackades vid foer nagra veckor sedan och nagot behovdes goeras. Forsta tanken var att ta en helg pa Ringen da jag inte lyckats hinna med den aennu denna sommar. Sprack dock pa att det skulle vara ett 24-timmars trampcykellopp (!!) daer denna helg. Hur som helst skulle Mackan komma hit foer lite annat bus. Flygplatsen som han var inbokad att flyga till ligger ungefaer 28 mil haerifraan. Kombinationen att den enda bil jag har haer nere aer en synnerligen troett Ford Fiesta av aeldre stuk och det faktum att Mackan har en stark boejelse for Mercedesar ledde till att en sadan givetvis fick ordnas fram sa ens besoek skulle fa aka staandsmaessigt haer nere.

Loerdag morgon ringer klockan innan han med hornen hade stigit upp. Drar pa mig en sunkig t-shirt, risiga jeans och ett par tofflor och ger mig av. Min kompis Chris hade beslutat att haenga med och efter 20 minuters kamp fick man upp honom ocksa.
Kryssar daerefter i gott tempo upp mot Hahn, njuter av en fantastisk bil och skoent vaeder. Anlaender 20 minuter foer sent och aer lite oroliga foer att Mackan aer vilse och foervirrad. Min telefon la naemligen av dagen innan sa han kunde inte ringa. Springer runt daer ett tag, tar en kaffe, springer runt lite till innan vi aentligen lyckas fixa fram raett mobilnummer for att se vart han aer. Chris ringer och boerjar skratta efter 10 sekunders samtal. Misstaenker redan da vad som hade haent.

En helt bedroevad Ninja-Mackan forklarar situationen och det var inte sa mycket att goera. Tyckte verkligen riktigt riktigt synd om honom. Visste hur deppig jag sjaelv skulle varit i samma situation. Laegger pa och jag och Chris staar och tittar pa varandra en stund. Staemningen var lite av "ehh.. jahoppvadgoervinu"-karaktaer. Saetter oss i bilen och vecklar upp en karta.
-Har du varit i Koeln nan gang?
-Nepp, du?
-Neh, tror du det aer bra?
-Ingen aning men koer pa det.

Tittade till Ringen och dess rejsmuseum pa vaegen. Problemet blev sen att vi var vaeldigt festsugna men inte riktigt var klaedda foer det (se ovan). Sa naer vi kom till Koeln en timme innan affaererna staengde blev det en saellan skaadad shopping-frency. Brukar normalt vara vaeldigt dalig pa att shoppa, men vi lyckades fa ihop ett helt semesterkit i ett litet nafs, inklusive rakhyvel, deo, schampoo och ett par skor.

Sen blev det fest...

Bilder fraan det hela hittar ni pa http://bjorn.swerin.com

Det var vaeldigt trakigt att man inte fick se till Mackan i helgen men vi faar goera ett nytt foersoek framoever naer han inte behoever ta sig sa laangt och se om det gaar baettre ;)

// Bjorn
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Fan va surt.

Nog för att man vart sen till flyget ett par gånger, men det brukar alltid ordna sig. Antingen så pratar man lite snällt med dem och man får gå ombord eller så är det för sent. Men då brukar man ju kunna snacka till sig en plats på nästa flyg istället.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Tråkiiiiiigt!!!!!! :(

Jag kom på att alla på min ICQ lista är skitsnåla, ingen har bjudit mig på utlandsresa :mad:
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Rigge skrev:
Tråkiiiiiigt!!!!!! :(

Jag kom på att alla på min ICQ lista är skitsnåla, ingen har bjudit mig på utlandsresa :mad:

ja ska ta dig på en resa .... en du aldrig glömmer, 200 uppför kungsgatan, på båren... med öppen baklucka :D


hm.. fan ninja mackan, du är förföljd av otur... är de inte handen så är de nå annat :crash Men om nåt år, kommer du att flabba åt saken.. :tummenupp
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Tobbe_N skrev:
Fan va surt.

Nog för att man vart sen till flyget ett par gånger, men det brukar alltid ordna sig. Antingen så pratar man lite snällt med dem och man får gå ombord eller så är det för sent. Men då brukar man ju kunna snacka till sig en plats på nästa flyg istället.

Precis! Det brukar ALLTID gå att ordna om man inte blir dövstum som jag. Nästa flyg gick kl 21.20 men var även det fullbokat.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Rigge skrev:
Tråkiiiiiigt!!!!!! :(

Jag kom på att alla på min ICQ lista är skitsnåla, ingen har bjudit mig på utlandsresa :mad:

Men ser du inte Skåneland som utlandet din snikna fan? :whip

750RR :rolleyes:
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Ninja-Mackan!

Det är inga dåliga polare du har inte =)

Precis som Rigge skrev så har jag osså bara ena riktiga snålvargar till polare..... faen!


Minns jag klaga på det förut osså när Mattias gled runt på sin polares flång nya rejs-kawwa.
Vad sjutton har man för sunkiga polare egentligen?

Någon förmögen snubbe här inne som behöver en ny kompis att låna ut saker till?
Jag ställer upp direkt!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Lyckades lyssna av meddelandena Mackan laemnade. Ett par gyllene citat:

"och... jag kommer inte med... man tycker ju det skulle ga att loesa men alla pa Skavsta aer... aer jaevla fittor och dom vill inte"

"..vet fan inte vad jag ska goera... naesta flyg gaar 21.45 ikvaell men da kaenns det som man missar en hel helvetes jaevla kuk-dag.. fan!... *klick*"

:eek:
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Don Quixote skrev:
Lyckades lyssna av meddelandena Mackan laemnade. Ett par gyllene citat:

"och... jag kommer inte med... man tycker ju det skulle ga att loesa men alla pa Skavsta aer... aer jaevla fittor och dom vill inte"

"..vet fan inte vad jag ska goera... naesta flyg gaar 21.45 ikvaell men da kaenns det som man missar en hel helvetes jaevla kuk-dag.. fan!... *klick*"

:eek:

Radera dom där omedelbums!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hade det varit nått annat än Ryan Air du skulle flyga med så hade de självklart fixat det och du hade kommit med.
Deras villkor är stenhårda, det är ungefär som att åka buss, är du inte där när de sagt att du ska vara det så får du inte åka med.
Det har att göra med att de har tillgång till vissa bitar av luftrummet under vissa tider och missar de de tiderna så får de betala extra.
Det är pga att de har dessa villkor som de klarar att gå med vinst med lägre priser än alla andra när alla andra går med förlust.

//Anders.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top