En tappad sug

Stewardess

Står på en fot...
Gick med
26 Dec 2007
Ort
Solna
Hoj
Ska sälja
Hej alla! Jag sålde min fina SR och köpte en FZ 750. Nog trodde jag att det skulle bli ett lyft, men orken rann ur och jag har bara kört till Q8 i Upplands-Väsby och hem.

Den här sommaren blev inte vad den borde ha blivit. Det beror inte på den nya hojen det beror nog mer på omständigheterna.

Jag vill komma igång igen.

Stew
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du behöver en opretantiös gruppkörning, typ en tjejkörning, kortege, fikarunda eller något annat där det inte nödvändigtvis är mc-körningen som är huvudsaken, utan trevlig samvaro.

Jag hoppas att du hittar tillbaka till det roliga.

Jag brukar åka på veteranklubbens fikarundor häromkring, lufsa på i laglig hastighet, stanna och fika, prata skit med allt och alla, och sen på väg hem när jag är ensammen brukar jag smiska några kurvor på kul bara.
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Sugen på att köra hoj är vad du gör den till, planlöst åkande kan sabba det mesta av suget. Gå ihop med några här på SH och planera en rolig tripp, om man har ett mål så blir det fasikens så roligare.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ja för fan, hoj är bara roligt att köra på banan, det är allt runtomkring som e kul på gatan, fika är nästan roligare än mc-resan till fiket :D
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Donken upplands-väsby kl 1800 imorgon, träffa lite trevligt folk, umgås i värmen och du kanske fpr tillbaka suget :)
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag har semester och har rätt tråkigt, du kanske vill hänga med på en opretantiös (hoj)semester på Åland? Än så länge är det jag och Dunderässet som är inbokade, vi ska försöka få med en tankväska också.
När passar det för dig?

Hur som helst, jag tror att roten till det onda finns att finna på andra platser i ditt liv än vilka fordon som är registrerade på dig i Vv:s register. Och det är nog där du ska lägga energi för att få suget tillbaka. Men som du själv antyder är du rätt medveten om det.

Donken upplands-väsby kl 1800 imorgon, träffa lite trevligt folk, umgås i värmen och du kanske fpr tillbaka suget :)

Imorgon som i onsdag eller torsdag?
 
Last edited:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Säger som de flesta andra, på vägarna är det roligare när man är några stycken.
Allt från fikarundor till minisemester till europa turer med några bekanta förgyller alltid hojåkat!

Tror det inte är nån onsdagskörning nu den 23:e då det är stuntkväll på Barkarby från kl.18.
Åk dit, titta och språkas vid och eller ta ett race kanske!? Bor du i Kalhäll är det ju runt hörnet.

Annars är det bara att "fiska" efter åkturssällskap i Stockholms forumet...

Gäsp...händer inte mycket på Arlanda 03.22...:)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
En till ser jag.....

Ställa oss på led och sparka framförvarande i röven.

Nä skämt och sido en onsdagskörning kan vara medusinen !
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
En gruppkörning är the skit! köra själv är ju sådär kul.. testa en onsdag, är alltid hur nice som hellst med bra folk! :tummenupp
 

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Äh skit samma! Jag har personligen aldrig fattat alla klyschor om hur "hojen är liiiivet!". Det är ett fordon med två hjul och en motor, man förflyttar sig med denna på ett ganska underhållande sätt. Som bil, fast lite roligare. Vad detta leder till är att personer som du känner en press att man måste vara helt euforisk av att köra motorcykel, att det måste vara meningen med livet, och om man inte känner så, så måste det vara något fel!

Ta det för vad det är, kör så mycket som du känner för.
 

Pizzabagarn

Guest
Det kommer & går det där suget....

Så är det faktiskt, har själv inte haft tid eller någon större lust att köra sedan maj månad men känner att det sakta men säkert börjar kittla i hojnerven.

Inget att stressa över :tummenupp

Du måste börja slanga, knäskrapa, stoppies mm:)

Efter att ha varit körkortslös för ett par år sedan så var det faktiskt det som gjorde att jag fick suget tillbaka.
I mitt fall när jag fick lappen tillbaka så körde jag skitmesigt, blev t.o.m omkörd av SL-bussar o dyl :D

Började då att slanga lite och sen var suget tillbaka:gnissla

Nu är man som en jävla 5-åring i skallen och det är hur kul som helst!
 
Last edited:

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Att hitta likasinnade och gärna sådana som är bättre än en själv fungerar för mig. Men som flertalet säger; åka i grupp is the shit.

Själv sålde jag min fina retta igår så nu har man bara en Renault -93:a kvar. Samåka någon?
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top