En fråga till er som har en Kawa ZX12R

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
vad är det för ca pris på en begagnad ZX 12R årsm 00 .... Är det en svårsåld hoj ?Det verkar inte finnas så många av dom om man jämför med R1 tex...Kanske kawan är enormt svårsåld , eller?.......Jag är nyfiken och har ingen aning alls så om nån vet lite om Kawan så säg till.....
 

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
HBG
Hoj
Något nytt på G
Ken Keniff skrev:
vad är det för ca pris på en begagnad ZX 12R årsm 00 .... Är det en svårsåld hoj ?Det verkar inte finnas så många av dom om man jämför med R1 tex...Kanske kawan är enormt svårsåld , eller?.......Jag är nyfiken och har ingen aning alls så om nån vet lite om Kawan så säg till.....

Är det en 00:a så bjud max 60k oavsett skick de är väldigt svårsålda, eftersom fler har siktat in sig på zx10:an nu... :yoparty
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Magnus skrev:
Fråga på www.ninjaclubsweden.com där kan du nog hitta beg till salu också.
Jag kollade lite på säljes sidan fanns bara en fast med turbo till salu........jag är så lat , pallar inte regga mig där för att bara fråga, det finns alltid nån här som har koll.......hoppas jag.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Kolla med "Åberg" här på forumet han har haft en -00 (eller -01) och har en -02 nu. Han kan säkert svara på dina frågor.
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
newbee skrev:
Är det en 00:a så bjud max 60k oavsett skick de är väldigt svårsålda, eftersom fler har siktat in sig på zx10:an nu... :yoparty

jag har inte tänkt bjuda alls , jag har tänkt att ev byta bort min andra bil som bara står och det är en del småfix med bilen som jag inte orkar med att göra nåt åt så jag funderade om det ev var lättare att kränga hojen än bilen.....
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Ken Keniff skrev:
vad är det för ca pris på en begagnad ZX 12R årsm 00 .... Är det en svårsåld hoj ?Det verkar inte finnas så många av dom om man jämför med R1 tex...Kanske kawan är enormt svårsåld , eller?.......Jag är nyfiken och har ingen aning alls så om nån vet lite om Kawan så säg till.....


Svårsåld och svårsåld, det beror väl på vad man begär för den ! Som tidigare skribenter varit inne på så tror jag att dom flesta går för runt 65. Själv så har jag en silverfärgad och dom är lite ovanliga. Om det är bra eller dåligt beror ju på om köparen är ute efter en blå eller en silver kanske rent av en grön eller röd! Tillgång och efterfrågan styr priset, som vanligt. Tjacka min vetja !!! :banana en -00 1200 mil
 

alias zx12r

alias zx12r
Gick med
30 Aug 2003
Ort
borlänge
Hoj
zx12r
Ken Keniff skrev:
vad är det för ca pris på en begagnad ZX 12R årsm 00 .... Är det en svårsåld hoj ?Det verkar inte finnas så många av dom om man jämför med R1 tex...Kanske kawan är enormt svårsåld , eller?.......Jag är nyfiken och har ingen aning alls så om nån vet lite om Kawan så säg till.....


tjabba
kan bara säga att jag haft min till salu i 4 månader för 60 000kr
det är en 00:a 2000 mil och nyservad med nya däck och drivpaket filter stift luftfilter nya pack boxar i gaffeln till en service kostnad 10000kr i år
och hojen kvar fortfarande .
verkar vara svårt att sälja sport hojar nu , eftrsom försäkringarna har skjutit i höjden har ett ex antal polare med sporthojar som inte blir av med sina heller .
så tänk dig för vad du köper för hoj .
män kan bara säga att hojen är underbar att köra .
kawamannen :banana :banana
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Ägde en -00 tills den vandrade till "hojhimlen" :rolleyes: efter ett mycket lyckat knäskrap följt av ett mycket olyckligt möte med rullgrus mitt i böjen och så var den sagan slut med ett gnisterregn å ner i diket :3freak

Hojen blev löst pga moset, detta var 02 och redan då gormade försäk.bolaget om att dom var "osäljbara" och la ett skambud, det hela löste sig dock så att jag blev nöjd, men var dom redan -02 svårsålda så lär det inte vara bättre nu..

Anledingen är ju att Busan hyllas som den enda "äkta" 300km/h piskaren, men det vete fan..min gjorde 310 mätarfart orginal..visst kapa marginalen på gäldjemätaren men ni som kört i denna fart vet att det är bara akademiskt..med helsystem å KN-filter gjorde den mätaren ut..340km/h..då började det gå undan :hihi

Förövrigt en mycket skön hoj att köra rakt fram med, enligt mitt tycke mer lättsvängd än Bussen samt att man sitter mycket bättre på 12an..

På minusfronten är det servicekostnader samt kopplingkorg som packar ihop, byter man till Muzzy så får man en korg med starkare fjädrar, tjockare lameller samt att korgen är borrad för att få ut olja till lamellerna bättre.
Rekommenderas!

Jag fick ut 2200 härliga mil på min 12a innan gravsättningen, ska man ha ett raktframjärn så är det 12an som gäller..den e ju så mycket snyggare än Bussen åxå! :tummenupp :tummenupp
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag hade hoppats att den inte skulle vara så svårsåld , men då kanske jag skippar den affären och går på ett par andra byten som är intressanta....Tack för info grabbar. :tummenupp
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Sam skrev:
Var hittar man Muzzy? Tillverkare / gen.agent / återförsäljare ??? :va

Eriksson motorsports upp i den norra delen av landet har allt godis med Muzzy! :yoparty :yoparty :yoparty

Har tyvärr inte adressen i huvet..han brukar köra annonser i BIKE-blarran, kolla där!
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top