elmia 2008

Ekerholm

Guest
hej hej... snart är det påsk och dax för elmia mässan... så jag tänkte bara kolla om ni kan tipsa om några snygga mc byggen som kommer stå där inne i år? ska sporthoj ha något där?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag var där ifjol och kan säga direkt att det inte kommer att bli nått återbesök för min del. Mässan var rent ut sagt kass på flera sätt.

Det mesta på elmia kretsar kring billjud och lättklädda tjejer som går runt flinandes och försöker pracka på en brorsson fälgar eller högtalare av nått märke.

Enda behållningen jag hade från elmia var engelsmannen som sladdade runt med en mini cooper. Men att pröjsa inträde för se det känns lite överkurs..
 

Ekerholm

Guest
någon som har varit inne än?? var det något att ha i år? något specielt man inte får missa??
 

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
jag var där igår ,tyckte inte det var så jättemycket att se dom visade upp några av 90 talets tävlingshojar en del ombygda hojar jag har biler men jag får inte in dom på sidan vet ej hur man gör.
 

Ekerholm

Guest
jag var där igår ,tyckte inte det var så jättemycket att se dom visade upp några av 90 talets tävlingshojar en del ombygda hojar jag har biler men jag får inte in dom på sidan vet ej hur man gör.

okej. ja jag tänkte ta en sväng in där imorn och gå några varv och kolla lite...
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
för 200:- i inträde äe det knappast värt att gå in där!
Om det är nånting som verkligen skiljer sig från mängden kommer det ju cirkulera bilder på nätet...

HAr varit på Elmia 4 år i rad och det blir fan sämra för varje år :(
 

Ekerholm

Guest
för 200:- i inträde äe det knappast värt att gå in där!
Om det är nånting som verkligen skiljer sig från mängden kommer det ju cirkulera bilder på nätet...

HAr varit på Elmia 4 år i rad och det blir fan sämra för varje år :(

ja det är ju plast bilarna som tar över mer och mer... ta ut bilsport från det så det bara blir custom show så tror jag det blir bättre igen... jag menar betala 200kr för att titta på 4st bilar med samma kjolpaket fast olika färger bara.. nä bort med plasten från elmia röstar jag på iaf
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
ja det är ju plast bilarna som tar över mer och mer... ta ut bilsport från det så det bara blir custom show så tror jag det blir bättre igen... jag menar betala 200kr för att titta på 4st bilar med samma kjolpaket fast olika färger bara.. nä bort med plasten från elmia röstar jag på iaf


Är ju lite som du säger...
Sen riktas ju uppmärksamheten mycket på te.x Mr. Fun och Kooz byggen, visst kan dom bygga snygga bilar men man blir ju inte direkt överraskad!
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
HAr varit på Elmia 4 år i rad och det blir fan sämra för varje år :(

Ja det håller jag med dig om till 100% Denna mässan var verkligen urkass. Fanns en del bilar fulla med stenskott och andra slarvigt byggda bilar, de borde ju kunna granska dem. Sen fanns en hel jävla hall full med en massa 2-hjuliga krompråmar. :mad: En rejäl uppryckning skulle jag vilja se!
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Ja det håller jag med dig om till 100% Denna mässan var verkligen urkass. Fanns en del bilar fulla med stenskott och andra slarvigt byggda bilar, de borde ju kunna granska dem. Sen fanns en hel jävla hall full med en massa 2-hjuliga krompråmar. :mad: En rejäl uppryckning skulle jag vilja se!

Jasså du var där på Elmia i år!
Jupp, det e inte samma standard som förr...
fan till och med jag har blivit gammal nog att säga :det var bättre förr :yoparty
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ja det håller jag med dig om till 100% Denna mässan var verkligen urkass. Fanns en del bilar fulla med stenskott och andra slarvigt byggda bilar, de borde ju kunna granska dem. Sen fanns en hel jävla hall full med en massa 2-hjuliga krompråmar. :mad: En rejäl uppryckning skulle jag vilja se!

Mässan höll alltså samma standard som föregående år ..
 

Ekerholm

Guest
var inne idag och gick några timmar... så dåligt var det väl inte i år som alla säger... självklart kan man ändra på mycket grejer där inne... men jag tyckte det var intressant att kolla på alla som motivlackar. tog en massa tel nr så jag har tänkt att ringa till..
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
för 200:- i inträde äe det knappast värt att gå in där!
Om det är nånting som verkligen skiljer sig från mängden kommer det ju cirkulera bilder på nätet...

HAr varit på Elmia 4 år i rad och det blir fan sämra för varje år :(

Precis vad vi tänkte också och därför har vi inte varit där i år (en besök på mediamarkt var betydligt roligare)

X-up vart e du, :skrämd en bilrelaterad tråd :hihi (förra året jag var där var det mycket lite sporthojar, den nya factoryaprilian var det enda som var sevärt i hojväg)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Precis vad vi tänkte också och därför har vi inte varit där i år (en besök på mediamarkt var betydligt roligare)

X-up vart e du, :skrämd en bilrelaterad tråd :hihi (förra året jag var där var det mycket lite sporthojar, den nya factoryaprilian var det enda som var sevärt i hojväg)

Jag är här, misströsta inte:mad:
Elmia är bara en förtäckt raggarträff. Hur detta har med Sporthojar att göra kan jag inte begripa. Jag slår nog till med en dubbelgrining gubbe som förtydligande av mitt missnöje. :mad: :mad:
 

custompainter

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
målaskog
Hoj
ingen just nu
det fanns sjukt många hätftiga byggen detta året tycker jag...både bilar och hojar riktigt lyckad utställning förutom skit vädret he he.....och som en bonus vann vi pris för bästa lack

www.wickedpaint.se
 

The_Other

Köra Bana..
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Jag var på Elmia och jag tycker att det var lite väl mycket...eehhh...Plast.
För mycket plast på dom flesta nyare bilar.
Visst lite gamla hotrod här och där men mest plast och stora spoilerkit.

Hojarna var glidare och inget som intresserade mig.
Tyckte hela träffen ändrat rejält på sig senaste 5-6 åren. Har inte varit där på 5 eller 6 år innan i år då.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top