Elektriker i krokarna?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag skulle behöva lite hjälp av en elektriker som inte har 6 års väntetid.

Jag behöver dra om kabel från ett proppskåp (1,5m2 till 2,5m2) men jag lyckas inte hitta hela vägen från dosan till skåpet, trots att det borde vara raka vägen. När jag kör en sådan där tjock nylonlina genom rören så hör jag att den är i närheten av proppskåpet, men jag kan inte få ut den. Kablarna sitter som sten så det verkar nästan som att de är kopplade på vägen, men jag kan inte förstå var eller hur.

Någon riktig elektriker som kan tänka sig att ta sig an detta någon dag/kväll SNART? Platsen Ååågarp!

//oscar
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Dra om eller dra extra? Annars går det ju bra med det gamla trixet att du skiter i dragfjädern. Skala den befintliga kabeln typ 10 cm, och samma på den du skall ersätta med, tvinna ihop dom, och dra igenom med hjälp av den befintliga.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Dra om eller dra extra? Annars går det ju bra med det gamla trixet att du skiter i dragfjädern. Skala den befintliga kabeln typ 10 cm, och samma på den du skall ersätta med, tvinna ihop dom, och dra igenom med hjälp av den befintliga.

Blir kanske svårt eftersom han skriver att kablarna sitter som sten....
Men annars är det ett bra sätt.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag gjorde en ögla på en kabel som jag sedan fäste runt huvudet på en hammare. Sen var det bara att chansa (skulle gå enligt ritningen) och rycka, och det gick. Sedan var det svårt som f-n att dra igenom nylonlinan, men det gick med vilja, våld och lite vaselin.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Jag gjorde en ögla på en kabel som jag sedan fäste runt huvudet på en hammare. Sen var det bara att chansa (skulle gå enligt ritningen) och rycka, och det gick. Sedan var det svårt som f-n att dra igenom nylonlinan, men det gick med vilja, våld och lite vaselin.

Se till att smörja kablarna när du drar i dom!!
Det mesta funkar, fast det tjejen har i lådan vid sängen är inte dumt alls:krama
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top