? Ekerö runt med flumm ? (inställt)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠️ Lördag 8 juli, samling 12.00, Probike Stockholm Syd.

?? En tur som under årens lopp har rekord i inställd tur pga vädret. Skam den som ger sig ? Sen avfärd på grund av "orsak" och ni kan ju alltid kolla in hojar innan "clutch out" ?

På agendan:
ℹ️ "Båttur" till Ekerö ? (inte Eckerö!)
ℹ️ Sommarlunch på Skå Festplats med bakluckeloppis.
ℹ️ En tur runt vackra Färingsö med massa felkörningar.
ℹ️ Självklart det mystiska/historiska Stenbrottet i Stenhamra där så många kända filmer spelats in och som byggde Stockholms gator (liten/knaper "fulkörning")
ℹ️ Gästa Christer och Lena. Christer har en av världens största samlingar av Benelli motorcyklar, Lena har Skandinaviens största odling av groddar (gratis avsmakning). Dessutom låter Lena meddela att ni kan ta med badkläder för ett dopp i poolen deras ?
ℹ️ Besök på det oootroligt charmiga, flummiga stället, "Musteri Rosenhill" och deras party med musik, flumm, uppträdanden, käk, kärlek och mycket, mycket annat.

FB_IMG_1688221520612.jpgFB_IMG_1687836912859.jpgFB_IMG_1688221652461.jpgreceived_5469810539781951.jpegFB_IMG_1688221643299.jpgFB_IMG_1687836903402.jpg1odhf2.jpg
 

Bifogat

  • FB_IMG_1688221606223.jpg
    FB_IMG_1688221606223.jpg
    100.9 KB · Visningar: 8
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
⚠️ Lördag 8 juli, samling 12.00, Probike Stockholm Syd.

?? En tur som under årens lopp har rekord i inställd tur pga vädret. Skam den som ger sig ? Sen avfärd på grund av "orsak" och ni kan ju alltid kolla in hojar innan "clutch out" ?

På agendan:
ℹ️ "Båttur" till Ekerö ? (inte Eckerö!)
ℹ️ Sommarlunch på Skå Festplats med bakluckeloppis.
ℹ️ En tur runt vackra Färingsö med massa felkörningar.
ℹ️ Självklart det mystiska/historiska Stenbrottet i Stenhamra där så många kända filmer spelats in och som byggde Stockholms gator (liten/knaper "fulkörning")
ℹ️ Gästa Christer och Lena. Christer har en av världens största samlingar av Benelli motorcyklar, Lena har Skandinaviens största odling av groddar (gratis avsmakning). Dessutom låter Lena meddela att ni kan ta med badkläder för ett dopp i poolen deras ?
ℹ️ Besök på det oootroligt charmiga, flummiga stället, "Musteri Rosenhill" och deras party med musik, flumm, uppträdanden, käk, kärlek och mycket, mycket annat.

View attachment 486127View attachment 486128View attachment 486129View attachment 486130View attachment 486132View attachment 486133View attachment 486136
Ja, snöar det så får man naturligtvis ställa in. :fakta
Annars så kör vi som är lite gammaldags med regnkläder.
De modärna sätter naturligtvis på GoreTex där man, enligt uppgift, är torr efter en hel regndag. :tungan
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja, snöar det så får man naturligtvis ställa in. :fakta
Annars så kör vi som är lite gammaldags med regnkläder.
De modärna sätter naturligtvis på GoreTex där man, enligt uppgift, är torr efter en hel regndag. :tungan
Turen lirar inte vid blöta av flera anledningar. Bara hålla tummar och tår för väder ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Tyvärr måste jag ställa in detta ÅTERIGEN, gått troll i denna turen ??Flummig tur Ekerö?? och han "ovan där" med SMHI i spetsen har tydligen fått nys på turen. Tja, går fler tåg på två hjul och jag är nu jätteledsen att behöva meddela detta. Varför "pratar alla om vädret och ingen gör åt det". Sorry! Lirar inte med utsikterna ?
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Trist med vädret, men det kommer fler sommardagar i år (hoppas jag) och fler möjligheter till en fin tur!
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Trist med vädret, men det kommer fler sommardagar i år (hoppas jag) och fler möjligheter till en fin tur!
Hoppas att sommaren är inte slut! ...? och jag bor i Bromma :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
? Tyvärr måste jag ställa in detta ÅTERIGEN, gått troll i denna turen ??Flummig tur Ekerö?? och han "ovan där" med SMHI i spetsen har tydligen fått nys på turen. Tja, går fler tåg på två hjul och jag är nu jätteledsen att behöva meddela detta. Varför "pratar alla om vädret och ingen gör åt det". Sorry! Lirar inte med utsikterna ?

Tyvärr är alldeles för många gjorda av socker! Tänk om det hade funnits regnkläder för motorcyklister! :hihi
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top