Effektstinn retrohoj

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har alltid varit svag för dirttrackhojar och den där var ju riktigt giftig på alla sätt. Bra story också.

"say, what's that frightful noise?" :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nyteknik skrev:
2690144 Vilken skön hoj: -75 Yamaha TZ 750. Tänk att gasa denna runt en dirttrack...

:yoparty

Edit: samma motor som Roberts vann 500-racet på Laguna Seca med samma år!

För mer info:

http://www.superbikeplanet.com/dontpaymeenuff.htm

Här är en till bild på monstret. (Har länkat till den tidigare men alla kanske inte sett den)
KennysBike.jpg


Här är Kenny på TZ:an under Indy Mile 1975
kroberts%20indy75%20300.jpg


Här är Kenny på den lite mer sansade men ändå framgångsrika XS 650:n
kroberts%20dirt%20300.jpg


Jag kan just inget om flattrack. Tycker bara det är så coola hojar.

/J
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2690660 Nu behöver jag lite hjälp. Hur kan man vinna ett 500-race med en 750-motor :va
Jag tror han menar att han vann Daytona 200 som är det klassiska loppet på Daytona.
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2690715 Jag tror han menar att han vann Daytona 200 som är det klassiska loppet på Daytona.
Men det är ju inte ens nära 500 och Laguna Seca :va
Vi får se vad han svarar :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2690724 Men det är ju inte ens nära 500 och Laguna Seca :va
Vi får se vad han svarar :tummenupp
Jag som är ute och cyklar. Han citerar texten från Superbikeplanet men det var inte 500 racet som Roberts vann utan ett race i AMA.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jörgen Karlsson skrev:
2690712 Här är en till bild på monstret. (Har länkat till den tidigare men alla kanske inte sett den)
KennysBike.jpg

Tycker bara det är så coola hojar.

/J

Den där är ju sanslöst snygg! Var hittar man en sån? Alltså, jag förstår att man aldrig kommer att finna en TZ750 men vad finns det för motsvarande tillgängliga modeller med liknanade linjer?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teddy skrev:
2691135 Den där är ju sanslöst snygg! Var hittar man en sån? Alltså, jag förstår att man aldrig kommer att finna en TZ750 men vad finns det för motsvarande tillgängliga modeller med liknanade linjer?
En Kawa H2 är ju från den tidsperioden och skulle lätt kunna stajlas till det utseendet.
 

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Motala
Hoj
Predom Dezamet
Neutral skrev:
2691151 En Kawa H2 är ju från den tidsperioden och skulle lätt kunna stajlas till det utseendet.

Tänkte just detsamma.. Med en crossgaffel, några lämpliga hjul och en minimal sadel så har man kommit en bra bit på väg..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2691135 Den där är ju sanslöst snygg! Var hittar man en sån? Alltså, jag förstår att man aldrig kommer att finna en TZ750 men vad finns det för motsvarande tillgängliga modeller med liknanade linjer?
Det går att få tag på TZ700/750 men bygger du om den till flattrakcer så kommer jag och drar dig i örat. :D

Pålle skrev:
2691174 Denna är rätt fräck. Om ni missat den. Ska finnas en video på Alpinestars hemsida. men jag hittar inte den.

http://www.alpinestars.com/clothing...dSandsKRV5Tracker/RolandSandsKRV5Tracker.html
Den där är jävligt cool. Roland Sands kan ju dessutom köra hoj riktgt bra, han vann bla AMA250.
 
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Asså. Jag vill absolut inte säga något elakt men hur kan ni tycka dessa
hojjar är snygga? Vad är det i utstrålningen som ni gillar?????
Tekniken eller är det utseéndet?
 
Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Teddy skrev:
2691135 Den där är ju sanslöst snygg! Var hittar man en sån? Alltså, jag förstår att man aldrig kommer att finna en TZ750 men vad finns det för motsvarande tillgängliga modeller med liknanade linjer?

Inga problem alls att hitta stora Tzor.

Spinning'wheels har flera till salu i Sverige, eller så får man kontakta den 'samlare' i USA som har (haft) ett tjugotal, samt några reservmotorer i originallådor ouppackade.
Han har börjat sälja ut men verkar skita i pengar och samlare utan säljer till de han vet kommer köra med dem.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jörgen Karlsson skrev:
2690712 Här är en till bild på monstret. (Har länkat till den tidigare men alla kanske inte sett den)
KennysBike.jpg


Här är Kenny på TZ:an under Indy Mile 1975
kroberts%20indy75%20300.jpg


Här är Kenny på den lite mer sansade men ändå framgångsrika XS 650:n
kroberts%20dirt%20300.jpg


Jag kan just inget om flattrack. Tycker bara det är så coola hojar.

/J

WORD!! :tummenupp :tummenupp
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
ReDan skrev:
2691220 Asså. Jag vil absolut intesåga något elakt men hur kan ni tycka dessa
hojjar är snygga? Vad är det i utstrålningen som ni gillar?????
Tekniken eller är det utseéndet?
Det sköna är att formen är en följd av funktion. Någon jättestor skillnad mot en vanlig gathoj är det kanske inte men det är de små detaljerna som gör det, varvräknaren som sticker rakt upp, den korta sisten och dynan, de feta däcken och framhjulet utan broms. Sådana funktionsdetaljer har ett designmässigt värde som ingen pearllack i världen kan ersätta. Det är givetvis bara min egna uppfattning.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Teddy skrev:
2691282 Det sköna är att formen är en följd av funktion. Någon jättestor skillnad mot en vanlig gathoj är det kanske inte men det är de små detaljerna som gör det, varvräknaren som sticker rakt upp, den korta sisten och dynan, de feta däcken och framhjulet utan broms. Sådana funktionsdetaljer har ett designmässigt värde som ingen pearllack i världen kan ersätta. Det är givetvis bara min egna uppfattning.

Sant, Att inte ha frambroms är manligt ; )
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top