Effektrör NSR JC20

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Hejsan allihopa!

Hade tänkt köpa effektrör till min NSR snart. Men har inte riktigt bestämt vilket jag ska ha och varifrån jag ska köpa det.

Jag är mest sugen på Jollymoto, har hört att dem är bra och dessutom är dem snygga. Däremot är priset ganska högt... Men vilka rör rekomenderar ni? Och har ni några bra tips på ställen man kan köpa/beställa det?

Jag har kollat runt ganska mycket. Dem flesta sidor har bara rör till den nyare modellen av NSR:en. Men det är kanske samma rör? Dem borde ju vara lite olika eftersom det är olika cylindrar på dem olika årsmodellerna. Fast riktigt så optimalt byggda är dem kanske inte?

Men ge gärna tips på bra sidor och bra rör!

Ps. Har redan kollat alla sidor i "Slitdelar/reservdelar/trimdelar till din 125a!"-tråden. Har deremot inte sökt eftersom den funktionen är avstängd nu. Men vet ni några trådar som handlar om detta så tipsa gärna mig!

Tack på förhand! :)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hur mycket mer effekt får man egentligen av ett effektrör? Borde inte originalröret vara så avstämt det går?
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Orginal rören är inte direkt tillverkade för att ge fult ut av motorn. Det är ju som sakt maskintillverkade prylar som tillverkas flera st av. För att dra ner på priset per enhet är dem inte så bra motstånd i dem som ett handtillverkat rör.

Jag skulle rekommendera Jollymoto. Ett av dem bättre och snyggare rören.
50cc.nl har ju sitt kontor i Sverige just nu så du kan ju bara ringa och höra om du har några frågor.

Annars ett avstämt rör gjort bara efter din cylinder är det mest effektingivande. Satsa på ett sånt istället.
 

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
Västergötland
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
Jag har både kört mee avstämt originalrör o mee Jollymoto effekt, självklart har jag nu på Jollymoton. Det var inte bara effekten som ökade, utan jag fick också ett goare ljud. Om de inte gav mer effekt o annat ljud så skulle de väl inte kallas effektsystem lr? Dessutom e dessa handgjorda, speciellt framtagna för just din modell, det e garanterat värt pengarna!:tummenupp :yoparty
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Orginal rören är inte direkt tillverkade för att ge fult ut av motorn. Det är ju som sakt maskintillverkade prylar som tillverkas flera st av. För att dra ner på priset per enhet är dem inte så bra motstånd i dem som ett handtillverkat rör.

Jag skulle rekommendera Jollymoto. Ett av dem bättre och snyggare rören.
50cc.nl har ju sitt kontor i Sverige just nu så du kan ju bara ringa och höra om du har några frågor.

Annars ett avstämt rör gjort bara efter din cylinder är det mest effektingivande. Satsa på ett sånt istället.

50cc.nl har inte till Nsr den gamla modellen, bara till 95 och framåt :(
HAr fan letat igenom hela internet nu så finns den nån som vet någon sida med effektavgassystem till honda nsr -91 gamla modellen?
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Tror jag hittade lite smått.

www.motoimport.nl En Holländsk kille som ägnar sig åt Hondas 2-takt hojar från mitten av 80-talet. För det mesta MT-50, MTX-80, MBX-80 och MT-80, bland annat NSR-125.

http://www.motoimport.nl/nieuw/paginas/onderdelen/motorisch/uitlaat.htm

Det finns:

1273.JPG

(1252)Gilardoni uitlaat nsr mbx 125cc €140

1096.JPG

(0532)gianelli mbx/nsr 80cc/125cc €100

Det är vad han har som jag tror kan passa.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
http://mohlins.se/ finns det Gianelli-rör till nsr. Jag tror att det finns till både en nya och den gamla modellen.

Det har du fan rätt i:tummenupp Men är det samma rör till nya och gamla modellen? Dert är ju olika motorer, ram, ja typ ingenting är ju likadant ?:va

EDIT: Nån som vet om gianellit till NSR är något att ha? Ger det nåt? Ska man ha ljuddämparen oxå eller räcker det om man köper bara röret? Vet att det kanske är ljudet man vill åt, men om det ger en märkbar höjning i effekt så spelar ljudet ingen större roll, låter ju som en moppe ändå:tungan
 
Last edited:

körarrn

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
blekinge
Hoj
ingen just nu
jag ska köpa nsr snart förmodligen och ska ha ett nytt rör jag med och min brorsa håller på och byter hela avloppet till hans hus så jag tänkte ta lite järnrörs bitar och svetsa ihop de. funkar de?
 

Lolpg

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2009
Ort
Värnamo
Hoj
Honda NSR 125 -04
jag ska köpa nsr snart förmodligen och ska ha ett nytt rör jag med och min brorsa håller på och byter hela avloppet till hans hus så jag tänkte ta lite järnrörs bitar och svetsa ihop de. funkar de?


Troligtvis inte, en 2taktare måste ha rätt motstånd för att få ut ordentlig effekt
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top