E & D MC verkstaden i Solna Sveriges otrevligaste ???

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ok, bara nyfiken. Antar att verkstadens inpris på drivpaket ligger strax under tusenlappen. Ganska bra betalt för en timmes jobb ( med fikapaus ).

Fast det är ju inte unikt för dem direkt. Lär väl kosta samma överallt ungefär?

Själv skulle jag ju iof aldrig någonsin dega de pengarna för ett sånt jobb.

Tid är pengar och jag har inte gjort något sådant förut har ingen lust att hojen blir stående för att jag inte får ihop den.
 

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Yamaha XT660X
Kanske dags att tipsa Sverker på Plus :)

Jag avskyr alla ställen som behandlar kunder som skit. Har man ett serviceyrke så skall man fan tillhandahålla service. Annars får man göra nåt annat som inte har kundkontakt.

Kundservice är inte för alla människor så är det bara. Rätt man/kvinna på rätt plats :)

:tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tid är pengar och jag har inte gjort något sådant förut har ingen lust att hojen blir stående för att jag inte får ihop den.

Jadå, jag förstår. Jag försökte inte skryta med att kunna byta drivpaket, bara ett lakoniskt konstaterande att det var skitdyrt och för mig otänkbart, just för att jag kan det. Och tid och pengar är allt jag har:)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ho ho, de där skojarna, finns de fortfarande kvar? Det är inte första gången de är i blåsväder. Nu är mina erfarenheter förvissa antika (10 år sedan) men att de kan fortsätta att bedriva affärsverksamhet när de är så oseriösa och fullkomligen pissar på kunderna är för mig fullständigt obegripligt. Förr eller senare måste man ha betat av sveriges samtliga MC-ägare och då finns det inte längre några kunder kvar, för ingen människa vid sina sinnens fulla bruk sätter sin fot där två gånger. Jag glömmer aldrig när de på fullaste allvar föreslog att jag skulle betala för lack av en backspegel med en flaska Whiskey... Vilka tomtar!

Till saken hör att det var ett utdraget försäkringsärende, hojen hade blivit stående hos dem i veckor utan att de ens tittat på den. Jag hade också, likt en person tidigare här i tråden, fått min hoj bärgad av en som kände killarna på E&D. Lite konstigt att man som bärgare skickar en Kawasaki till en icke auktoriserad verkstad med dåligt rykte när auktoriserade och välrenomerade MC-Verkstaden Nr1 ligger ett stenkast bort.

Hojen var lagd på höger sida, hela toppkåpan och höger backspegel skulle bli lackad och jag ville få vänster backspegel i samma nyans så jag bad om en prisuppgift. Eftersom de inte lackar själva blev jag aningen förvånand när de direkt i telefonen, alltså utan att fråga lackeraren, svarade att han vill nog ha en femhundralapp. Uppenbarligen skulle E&D se till att lackeraren fick betalt från försäkringsbolaget och mina pengar skulle stanna hos E&D. Nåja, så länge de behöll sina skumraskaffärer för sig själva, jag ville bara ha min hoj tillbaka.

När lackarbetet äntligen var klart och alla reservdelar som "försvunnit" på posten hittat fram skulle hojen monteras. Jag ringde för att få veta när den skulle vara klar och det exakta priset för backspegeln. Den skulle bli klar på fredag och jag skulle ta med mig en flaska Whiskey. Va???? Jag tycker det är ganska fult bara att ta 500 kr för att skruva av en backspegel och samtidigt förskingra kostnaden för lack från försäkringsbolaget. Att dessutom be mig ta en ordentlig omväg förbi Systembolaget för att göra de grå pengarna helsvarta hade jag varken tid eller lust till. Efter tre månaders väntan på ett jobb som uppskattningsvis tar en arbetsdag att utföra var jag rätt trött på deras ständiga bortförklaringar och undanflykter så jag sade att jag betalar inte med sprit utan med de 500 kronorna de tidigare gav som prisuppgift. Då fick jag till svara att min hoj kanske inte blir klar till helgen!

Trots det gick jag till E&D på fredag eftermiddag med femhudra kr. Hojen var klar och jag överlämnade 500 kr som stoppades rakt ner i byxfickan. "Aldrig!" tänkte jag, så lätt ska de inte komma undan och bad om ett kvitto. Med tomatrött ansikte rev han av en bit av ett kuvert och skrev "Lack 500 kr" på och daskade ner den på skrivbordet med en smäll tillsammans med dekalerna som de glömt att skicka med till lackeraren.

Strax efter att jag hämtat ut min hoj publicerade tidingen BIKE en artikel om en äldre farbror som lämnat in sin gamla cykel på E&D för service men där det spårat ur helt och hållet till följd av kommunikationsproblem och notan slutat på tre gånger cykelns värde. Artikeln hade rubriken "Bedrägeri!". Jag var inte ett dugg förvånad.
 
Last edited:

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Jag märker att jag inte är ensam om att vara missnöjd.
Vilka skojare...

PS helt rätt att be om kvitto, synd att de inte slog in det bara...
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Servade min hoj förra veckan, valde mellan E&D, Honda Center och Hela Hojen på Södermalm. Men hade läst för mycket skit om E&D så de valde jag bort och lämnade in till Hela Hojen, ångrar inte mitt val.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
detta låter helt sjukt :näsblod
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Huvet på SPIKEN:tummenupp......igen!!!
//Kunkel

Ho ho, de där skojarna, finns de fortfarande kvar? Det är inte första gången de är i blåsväder. Nu är mina erfarenheter förvissa antika (10 år sedan) men att de kan fortsätta att bedriva affärsverksamhet när de är så oseriösa och fullkomligen pissar på kunderna är för mig fullständigt obegripligt. Förr eller senare måste man ha betat av sveriges samtliga MC-ägare och då finns det inte längre några kunder kvar, för ingen människa vid sina sinnens fulla bruk sätter sin fot där två gånger. Jag glömmer aldrig när de på fullaste allvar föreslog att jag skulle betala för lack av en backspegel med en flaska Whiskey... Vilka tomtar!

Till saken hör att det var ett utdraget försäkringsärende, hojen hade blivit stående hos dem i veckor utan att de ens tittat på den. Jag hade också, likt en person tidigare här i tråden, fått min hoj bärgad av en som kände killarna på E&D. Lite konstigt att man som bärgare skickar en Kawasaki till en icke auktoriserad verkstad med dåligt rykte när auktoriserade och välrenomerade MC-Verkstaden Nr1 ligger ett stenkast bort.

Hojen var lagd på höger sida, hela toppkåpan och höger backspegel skulle bli lackad och jag ville få vänster backspegel i samma nyans så jag bad om en prisuppgift. Eftersom de inte lackar själva blev jag aningen förvånand när de direkt i telefonen, alltså utan att fråga lackeraren, svarade att han vill nog ha en femhundralapp. Uppenbarligen skulle E&D se till att lackeraren fick betalt från försäkringsbolaget och mina pengar skulle stanna hos E&D. Nåja, så länge de behöll sina skumraskaffärer för sig själva, jag ville bara ha min hoj tillbaka.

När lackarbetet äntligen var klart och alla reservdelar som "försvunnit" på posten hittat fram skulle hojen monteras. Jag ringde för att få veta när den skulle vara klar och det exakta priset för backspegeln. Den skulle bli klar på fredag och jag skulle ta med mig en flaska Whiskey. Va???? Jag tycker det är ganska fult bara att ta 500 kr för att skruva av en backspegel och samtidigt förskingra kostnaden för lack från försäkringsbolaget. Att dessutom be mig ta en ordentlig omväg förbi Systembolaget för att göra de grå pengarna helsvarta hade jag varken tid eller lust till. Efter tre månaders väntan på ett jobb som uppskattningsvis tar en arbetsdag att utföra var jag rätt trött på deras ständiga bortförklaringar och undanflykter så jag sade att jag betalar inte med sprit utan med de 500 kronorna de tidigare gav som prisuppgift. Då fick jag till svara att min hoj kanske inte blir klar till helgen!

Trots det gick jag till E&D på fredag eftermiddag med femhudra kr. Hojen var klar och jag överlämnade 500 kr som stoppades rakt ner i byxfickan. "Aldrig!" tänkte jag, så lätt ska de inte komma undan och bad om ett kvitto. Med tomatrött ansikte rev han av en bit av ett kuvert och skrev "Lack 500 kr" på och daskade ner den på skrivbordet med en smäll tillsammans med dekalerna som de glömt att skicka med till lackeraren.

Strax efter att jag hämtat ut min hoj publicerade tidingen BIKE en artikel om en äldre farbror som lämnat in sin gamla cykel på E&D för service men där det spårat ur helt och hållet till följd av kommunikationsproblem och notan slutat på tre gånger cykelns värde. Artikeln hade rubriken "Bedrägeri!". Jag var inte ett dugg förvånad.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
....
Trots det gick jag till E&D på fredag eftermiddag med femhudra kr. Hojen var klar och jag överlämnade 500 kr som stoppades rakt ner i byxfickan. "Aldrig!" tänkte jag, så lätt ska de inte komma undan och bad om ett kvitto. Med tomatrött ansikte rev han av en bit av ett kuvert och skrev "Lack 500 kr" på och daskade ner den på skrivbordet med en smäll tillsammans med dekalerna som de glömt att skicka med till lackeraren.
Mig skrattade han rätt upp i ansiktet när jag bad om kvitto på att jag lämnat in min cylinder som gissningvis kostar runt 7-10papp. Detta gjorde jag med erfarenheten av att några år tidigare ha lämnat in en cylinder för honing, som min far var bussig att hämta ut åt mig. Resultatet blev att han kom hem med en ganska välpaketerad låda som innehöll musöron, något kopplingshandtag och lite andra crossprylar.
Det visade sig att klåparna hade skickat ut någon annan kunds beställning och när jag åkte tillbaks med grejern så försvarade sig dom med att "den andra kunden hette nog också Martin"...
Till E&D åker jag A L D R I G igen. De är lika jävla usla på service som idioten i södertälje som har MÖR racing. Otrevligare och drygare människa får man leta länge efter :huvet
 
Last edited:

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Mig skrattade han rätt upp i ansiktet när jag bad om kvitto på att jag lämnat in min cylinder som gissningvis kostar runt 7-10papp. Detta gjorde jag med erfarenheten av att några år tidigare ha lämnat in en cylinder för honing som min far var bussig att hämta ut åt mig. Resultatet blev att han kom hem med en ganska välpakterad låda som innehöll musöron, något kopplingshandtag och lite andra crossprylar.
Det visade sig att klåparna hade skickat ut någon annan kunds beställning och när jag åkte tillbaks med grejern så försvarade sig dom med att "den andra kunden hette nog också Martin"...
Till E&D åker jag A L D R I G igen. De är lika jävla usla på service som idioten i södertälje som har MÖR racing. Otrevligare och drygare människa får man leta länge efter :huvet

Om www.moracing.se/ kan jag bara hålla med, hade ett par frågor ang. delar till grabbens cross (KTM), ville inte göra ett dugg för att kolla om han kunde beställa delarna som behövdes, nä, kom in med hela hojen så ska vi fixa den. så kan bara instämma i ovanstående, undvik.
 

Flaxhaxx

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Även jag har råkat ut för detta oseriösa företag.

Lämnade in en ljuddämpare för att få ett kostandsförslag på vad en ny skulle kosta. Han som jobbade där verkade lite skum men sa att jag självklart skule få tillbaka min skadade ljuddämpare efter att de kollat vad den var för modell. De ringde upp några dagar senare och gav mig ett alldeles för högt pris och jag tackade nej. När min flickvän senare åkte dit för att hämta djuddämparen sa de att den var slängd och att de gör som de vill med den fast jag sagt att jag ville ha tillbaka den. Som tur är så är min flickvän rätt bestämd av sig och till slut så gick de och letade upp min djuddämpare så jag fick tillbaka den, men ska det vara så svårt?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Även jag har råkat ut för detta oseriösa företag.

Lämnade in en ljuddämpare för att få ett kostandsförslag på vad en ny skulle kosta. Han som jobbade där verkade lite skum men sa att jag självklart skule få tillbaka min skadade ljuddämpare efter att de kollat vad den var för modell. De ringde upp några dagar senare och gav mig ett alldeles för högt pris och jag tackade nej. När min flickvän senare åkte dit för att hämta djuddämparen sa de att den var slängd och att de gör som de vill med den fast jag sagt att jag ville ha tillbaka den. Som tur är så är min flickvän rätt bestämd av sig och till slut så gick de och letade upp min djuddämpare så jag fick tillbaka den, men ska det vara så svårt?
Varför släpar du med dig gammalt skrot till firman om du bara ska fråga pris på nya delar?Du vet väl vilken hoj du ska ha avgasröret till?
 

Flaxhaxx

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Det var inte en originalljuddämpare uten den var från ett helsystem. Skickade sen bilder till Yoshimura och fick en lista på vilka delar jag behövde beställa för att laga den och även priset på en ny.
 

Evil Twin

Guest
Jag har aldrig haft problem med E&D, tvärtom bara positiva erfarenheter. De var den enda verkstaden som med kort varsel kunde fixa mitt gaffelben som hade en buckla och läckte olja. De var dessutom billigast. Samma sak när svinglagret skulle bytas, billigast och snabbast. Har även servat hojen där en gång eftersom de var mycket billigare än alla andra. Jobben klanderfritt utförda. Behövde inte be om kvitto ens, fick mycket utförliga kvitton, och fick tillbaka alla gamla delar som bytts ut vid reparation. Det här var 2010.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag får stämma in i kören ang. dålig service på E&D.

Jag skulle "bara" byta olja på hojen (ktm 660) en morgon när jag kommit till jobbet. (Jobbar i huset bredvid E&D).
Tömde oljan, böt packningar och skulle skruva tillbaka oljepluggarna. Petar knappt på spärrskaftet och det blir gängsallad i blocket där ena oljeplugegn sitter.
Gick över till E&D och frågade om de kunde montera en instatsgänga. Får som svar att de kan göra jobbet men att jag ska försöka få ut bulten själv.
Ok, tänkte jag. -När kan ni göra det, har ni tid idag? Jag kör nämligen hojen till jobbet och skulle behöva den i eftermiddag.
-Njae, jag kan nog få en lucka i eftermiddag. Rulla hit hojen så hör jag av mig sen.
Fick ut bulten och rullade över hojen. Han frågade om telefonnummer och sa åter igen att han hör av sig när den är klar.
-Hinner du inte idag så får jag hämta tillbaka hojen och göra det själv sa jag.
-Vi hörs sen sa jag innan jag gick tillbaka till jobbet.
-Hej då sa snubben på E&D.

Klockan blev väl runt halv fyra på eftermiddagen och jag gick återigen över för att jag skulle kolla hur det gick. Precis innan mig så gick det in en anan kille.
Han började sitt samtal med: "-Hej, kommer du ihåg mig?"
Det där lät inget vidare tänkte jag medan jag nyfiket lyssnade vidare. Han hade lämnat in en cbr för service och hämtat den tidigare i veckan. När han sen var ute och körde en sväng för att kolla att allt fungerade som det skulle inför helgens bankörning så visade det sig att det läckte olja från toppen.
Killen hade börjat kolla vad som var fel och upptäckte att bultarna till ventilkåpan inte var åtdragna, han kunde skruva åt dem för hand.
Killen på E&D stod helt tyst och såg allmänt korkad ut när han fick höra det.
Kunden frågade om han inte hade något att säga om det.
Då kläcker han ur sig: -Njae, det låter väldigt konstigt...
Kunden avslutade med att han aldrig kommer lämna in något på E&D igen. Eftersom det hade varit problem vid samtliga tidigare tillfällen också då han hade varit tvungen att komma tillbaka för att de glömt eller gjort ett dåligt jobb som de fått göra om.

Det blev min tur och jag frågade hur det gick med min hoj, om han skulle hinna bli klar innan dagens slut.
-Nej, idag? Frågar han. -Det hinner jag inte, kanske i slutet på veckan eller nästa vecka.
-Va fan, tänkte jag. Visserligen sa han inte att det skulle vara klart under dagen men det lät ganska positivt först. Så från "Det är nog inga problem" till "Nej, om en vecka".
När jag då sa att jag tar tillbaka hojen och gör det själv så vände han sig om, hämtade min hoj och drog igen porten utan ett ljud, om man bortser från porten som gick igen med en jävla smäll.

Vilken jävla idiot, jag tänker inte sätta min fot här igen. Tänkde jag, när jag slutat jobbet blev det med hjälp av morsan en shoppingrunda för att inhandla verktyg för att gänga om hålet och få dit en anna bult.

Det här var tidigare i juli omjag inte missminner mig. Så de verkar ju inte har bättrat sig sen 09 då tråden skapades.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur kan en sån här firma finnas kvar? Tycker att ordet ska nå ur rätt fort om vad det är för folk. :va
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top