Dyrare än saffran - varför?

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
...'To keep ppl in their stupidity is a gift that only you are able to controle' ;)

Vet inte riktigt om du förstår vad som menas med frasen...men........någon annan kanske gör ?:)

Kinabläcket är renat Ganges-vatten...:crash

haha, men kinabläcket funkar ganska bra. Det är inte så "jätte" billigt pga frakten :näsblod
 

Mollis

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Min man har många
Ursäkta men det heter faktiskt bläckSVAMP och hur många såna svampplockar-stackare har vi som ska klara av att plocka hela Sveriges behov på bara de några få veckor som Bläcksvampen är "fit for print" ???






Men fatta hur många bläckskrivarblommor som måste plockas för att få fram 1 ml skrivarbläck! Dessutom är det ju olika blommor för olika färger, saffran är ju bara beige-gul-fult mest hela tiden.

Som grädde på laxen måste bläckskrivarblommorna fotplockas för att inte skrumpna ihop och snabbfermentera.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vaxskrivare is the shit!

Någon tillverkare av kontorsvaxskrivare erbjöd dessutom gratis svart vaxkaka i tio år eller nåt, och färgvaxen är inte svindyra heller.
 

Instant-Suicide

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Nej, tyvärr ingen i år
Är det förresten någon som har märkt hur dyrt det är med stift till en stiftpenna?
Har ej priserna i huvudet, men det är nästan så man tjänar på att köpa en ny stiftpenna och få 10 stift varje gång man behöver stift, istället för att köpa ett litet stiftpaket för en mycket högre summa :va:va:va (jag återkommer med exakta priser...)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ejakulera i valfri färg.

Är det någon uppgraderad version av runka bulle? :va
531635323_28c8c3a158.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Samma sak med PEZ! Det är ju nästan billigare att köpa godis MED tillhörande ful figur än att bara köpa godiset. :mad:

Vem fan köper PEZ 2009?

Jag kan förstå att det kändes nytt och innovativt 1927, men tiden har liksom sprungit ifrån skiten.
 

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Är det förresten någon som har märkt hur dyrt det är med stift till en stiftpenna?
Har ej priserna i huvudet, men det är nästan så man tjänar på att köpa en ny stiftpenna och få 10 stift varje gång man behöver stift, istället för att köpa ett litet stiftpaket för en mycket högre summa :va:va:va (jag återkommer med exakta priser...)

25kr för 40 stift får man ge på Akademibokhandeln på universitetet. Är nått såntdär skitspejsigt märke i cool ask :yoparty:yoparty
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Ähh skit i bläckstråle, man blir bara lurad. Tror jag körde ut 2300 utskrifter med min gamla HP 1010 laser â 900kr.
Vill man ha fotoutskrifter så får man pynta runt 2kr för vykort och 20kr för A4 hos nästan valfri digitalfotoframkallare.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top