Dutch TT - Assen

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag förutsätter att det blev en pallplats i de förutsättningarna, men var är rapporten?!
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Du är omnämnd under viasat sändningen också!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lördagen började inget bra; regn och HAGEL!!!! Egentligen gillar jag ju regn, men inte här, inte på Assen. Det går så jekla fort, och så svänger det samtidigt; tre tas fullt på sexan och en läbbig rackare tas fullt på femman. Och i regn är det ju liksom ALLTID nära att framhjulet sticker och OJ vad långt man skulle kana om man gick omkull i Ruskenhoek i regn!!! HJÄLP!!!
Vårt race skulle gå 1630 med en kort warmup 1500. När så Moto2 fick en hagelstorm över sig på förmiddagen så försköts tidsschemat så vår warmup ströks. "Skönt!" tänkte jag när jag stod i tältet och kurade. Sedan blev det ytterligare förskjutet så vid 1640 skulle vi köra. Regnet slutade, vi bar bort all utrustning till vår plats i bandepån. Fram mot 16.15 såg det fint ut och hoppet började stiga om ett torrt race!

OCH SKÖNT VAR DET! Hade såååååååååååå dåliga vibbar i magen för att köra Assen på regndäck!!! Jag gjorde det för ett drygt år sedan och FY vad läbbigt det var; andades två gånger per varv! Resten av tiden höll jag andan och hoppades allt skulle gå bra!!! Så när vi rullade ut till start i torrt var allt KANON, lallade GLATT på Hylands Hörna-introt och kände att detta kommer att bli ett episkt race.
Uppställning för grid-show och vad får jag se om inte svenska flaggor på läktaren!!!! TJOHO!!!! Provstarten satt som en smäck; framhjulet 10 cm upp i luften fyrans växel ut, detta blir bra!

Starten gick kalas den också, John Johannesson snett fram till vänster försvann bakåt, ledet framför lika så, försökte söka mig mot yttern men hamnade på innern där det blev jättetrångt! Fick gena lite över Astroturfen och såg John svepa förbi ute på yttern. SKIT! I långsamma Strubben blev jag lite trängd, gick ner på ettan och när jag slog på gick bakhjulet loss BIG time, coh jag är glad att det inte tog slut där! John och två andra förare fick 100 meters lucka och det blev till att attackera! Fick upp farten och efter två varv var jag ikapp. Killen framför John körde himla ojämnt, och när John försökte komma om på Hoge Heide, rakan tillbaka mot start och mål, öppnades en lucka på yttern och jag var om! Rökte Holländarna i samma andetag och hade fri bana 300 meter framåt! TJOHO!!!!
Försökte få lite andrum, höll farten uppe, när en förare plötsligt går om på samma ställe jag stekte John och svipp fick han 50 meters lucka! Dennis Dragos! DENNIS DRAGOS! DENNIS DRAGOS!!!!! Som kvalade sist!!!! VAFFAN!!!! Detta kunde jag inte acceptera!!!!! Fick ny energi, körde snyggt några varv och kom ikapp. Då kom plötsligt John och svepte om i en bromsning!!! Han kunde dock inte hålla linjen utan jag kunde slå tillbaka med kraft DIRECKT!!!:) NICE!!!!
Av bara farten rökte jag Dennis också, och kunde under ett par varv bygga upp en lucka, när det plötsligt började stänka! REGN! Alla posteringar börjar vinka regnvarning, kör i tilltagande regn i några kurvor när loppet rödflaggas och avbryts pga regnet två varv före mål!
Vinkar till alla tusentals på läktarna, MÅNGA vinkar tillbaka, funkisarna applåderar, och jag är SÅÅÅÅÅÅÅ nöjd!

Jag körde nästan lika fort som på kvalet, gjorde detta under många varv, och var FÖRST av de fem förare som inte körde TOKfort! 22:a av 30 startande är HELT ok!!! Och framför allt, HEL och REN, det uppskattar frun!

Tack Daniel Igelhammar för kalassupport, John och Niklas för finfint teamande, och TACK all svennar som kom förbi i depån eller fb:ade glada hälsningar! KUL!!!!!

DSC_0128.jpgDSC05828b_edit.jpgDSC05905a_edit.jpgDSC_3669.jpgDSC_3104.jpg
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Vi var där (och hade en svensk flagga uppsatt vid Winterdijk tribune-läktaren :) ). Jag tog ganska många kort, du finns eventuellt med på några. Lägger I så fall in dom här. Jag tog ca 1000 kort under hela lördagen så det kommer ta lite tid att gå igenom...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vi var där (och hade en svensk flagga uppsatt vid Winterdijk tribune-läktaren :) ). Jag tog ganska många kort, du finns eventuellt med på några. Lägger I så fall in dom här. Jag tog ca 1000 kort under hela lördagen så det kommer ta lite tid att gå igenom...

Ser fram mot det!!!!:tummenupp
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
BERÄTTA!!!! Vad sades?

Tar det direkt ur minnet så nån annan kanske får fylla i..
Magnus Mossberg är här och tävlar i det nationella mästerskapet, 54 ÅR GAMMAL!
Han är ju så klart inte där för att vinna men det är jättekul att han är med och bevisar att man inte blir för gammal för den här sporten.

Så minns jag det, var lite störd av en ettåring som klättrade i mitt knä just då men du är omnämnd iaf!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tar det direkt ur minnet så nån annan kanske får fylla i..
Magnus Mossberg är här och tävlar i det nationella mästerskapet, 54 ÅR GAMMAL!
Han är ju så klart inte där för att vinna men det är jättekul att han är med och bevisar att man inte blir för gammal för den här sporten.

Så minns jag det, var lite störd av en ettåring som klättrade i mitt knä just då men du är omnämnd iaf!

Kul! Tack!:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top