Ducati

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Vad anser ducatister om 600Monster? :confused:
Hört att folk tycker att dom är för små och istället
satsa på en 900Monster :va :) Vad anser NI?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har en och är nöjd. Den går bra mycket bättre nu än orginal. Ska dreva ner den ett kugg fram till sommaren oxå så då blir det nog ännu bättre. Det enda negativa är att den är för seg när man skjussar nån som väger endel.

Edit: Kanske ska tillägga att hade jag haft råd med en 900 så hade jag haft det istället.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
oki.. :tummenupp om man kör den själv så är det inga problem.
har du kört långt med den :)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
O jisses...

att jämföra en 600 och en 900 är ju inte direkt enkelt. Det är inte alls samma motorkaraktär, bromsar, koppling eller ens höjd på hojarna..
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
amullo skrev:
O jisses...

att jämföra en 600 och en 900 är ju inte direkt enkelt. Det är inte alls samma motorkaraktär, bromsar, koppling eller ens höjd på hojarna..


nu var det inte frågan om att jämföra de olika storlekarna.. :va
kanske inte utryckte mig riktigt.....är den för liten??? eller ej???
En kusin i tyskland har en 600 som han vill sälja billigt till mig, därför undrar jag :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har kört långt med den ja, och det går. -Men det blåser :)
Den mår bäst på kurviga vägar. Och det skulle förvåna mig väldigt om det är den sämsta mellanhojen som finns på kurviga vägar där jag tycker den uppför sig jävligt bra. Sen måste man ju inse att den inte har mer är 40kw orginal. Vill man ha en snabb hoj så får man välja en annan helt enkelt. Om man däremot inte måste ha det snabbaste och man lär sig hantera motorn rätt så räcker den. Jag klarar mig på de hästar jag har i alla fall. Och om nån med en ny "supersporthoj", typ ZX10 eller ZX6RR säger att den är slö som fan så blir jag inte det minsta förvånad.
Har skrivit en recension på den på www.bike.se
Kass hoj för vissa, helt ok för mig.
 

MC Doktorn

Guest
Panos skrev:
Vad anser ducatister om 600Monster? :confused:
Hört att folk tycker att dom är för små och istället
satsa på en 900Monster :va :) Vad anser NI?

Har provat både 600 och 900 rek att inte köpa 600 för du tröttnar på en snabbt den är slö undermotoriserad fördelen är försäkringen.
Tycke och smak bekant olika men vill man pysa omkring i stan duger 600 ute på landsväg 900, banträffar S4 (916 motorn)=100hp.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
yonsson skrev:
Har kört långt med den ja, och det går. -Men det blåser :)
Den mår bäst på kurviga vägar. Och det skulle förvåna mig väldigt om det är den sämsta mellanhojen som finns på kurviga vägar där jag tycker den uppför sig jävligt bra. Sen måste man ju inse att den inte har mer är 40kw orginal. Vill man ha en snabb hoj så får man välja en annan helt enkelt. Om man däremot inte måste ha det snabbaste och man lär sig hantera motorn rätt så räcker den. Jag klarar mig på de hästar jag har i alla fall. Och om nån med en ny "supersporthoj", typ ZX10 eller ZX6RR säger att den är slö som fan så blir jag inte det minsta förvånad.
Har skrivit en recension på den på www.bike.se
Kass hoj för vissa, helt ok för mig.


coolt :tummenupp schysst att du svarade :yoparty
vissa vill ju inte inse att ibland behöver man lite svar på en
o annan fråga....

tack yonsson :tummenupp :)
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
2ono skrev:
Har provat både 600 och 900 rek att inte köpa 600 för du tröttnar på en snabbt den är slö undermotoriserad fördelen är försäkringen.
Tycke och smak bekant olika men vill man pysa omkring i stan duger 600 ute på landsväg 900, banträffar S4 (916 motorn)=100hp.


ok :) då ska jag fundera lite på hur jag ska göra :)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Japp.. Precis som Yonsson skriver så är ju monster 600 inte en sporthoj. Man skall egentligen kanske jämföra den mest med en BMW F650 Scarver eller liknande. Motorn har inte alls samma vrid som den större 900 motorn. I stan räcker motorn jättefint och den traditionella "blöta" kopplingen gör körningen trevlig i stan, där man ändå växlar ofta.

Tar man den större 900 monstret så är den mer avpassad för småkurviga vägar och landsväg. Inget touringlok oavsett om man har toppkåpan eller inte. Men den är perfekt när det svänger mycket och ofta.

Inget monster passar egentligen på banan om de är orginal. låga avgasrör och fotpinnar samt stöd tar i när man gör mer extrema nerlägg. Givet så kan man ju byta lite grejer och få dem att funka hyfsat, men lika bra som en sporthoj blir det aldrig.

Här hittas en bild på en något mer extrem monster.
Photo & Copyright tobbe@ebbot.net
gallery_06.jpg
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
amullo skrev:
Japp.. Precis som Yonsson skriver så är ju monster 600 inte en sporthoj. Man skall egentligen kanske jämföra den mest med en BMW F650 Scarver eller liknande. Motorn har inte alls samma vrid som den större 900 motorn. I stan räcker motorn jättefint och den traditionella "blöta" kopplingen gör körningen trevlig i stan, där man ändå växlar ofta.

Tar man den större 900 monstret så är den mer avpassad för småkurviga vägar och landsväg. Inget touringlok oavsett om man har toppkåpan eller inte. Men den är perfekt när det svänger mycket och ofta.

Inget monster passar egentligen på banan om de är orginal. låga avgasrör och fotpinnar samt stöd tar i när man gör mer extrema nerlägg. Givet så kan man ju byta lite grejer och få dem att funka hyfsat, men lika bra som en sporthoj blir det aldrig.

Här hittas en bild på en något mer extrem monster.
Photo & Copyright tobbe@ebbot.net
gallery_06.jpg


det var mig en läcker en :tummenupp :) fick ju erbjudande att köpa en från tyskland av en kusin :) men är inte säker.....om jag köper en ducati så blir det en 996sps (min drömhoj), men det lär ju får vänta...dom kostar lite, och jag som är arbetslös kan inte gå köpa en så dyr hoj :( men en vacker dag så smäller det till....och då kommer det att stå en ''Kärlek'' i garaget :yoparty

tack för tipsen :tummenupp :)
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Panos skrev:
om jag köper en ducati så blir det en 996sps (min drömhoj),

Jaa.. En sps är aldrig fel. Jag önskar jag hade råd med en sådan själv. Personligen är jag mest inne på en 916sps -98 eller en 996sps -00 eftersom 98 var sista året den hette 916 (men den har en 996 motor) och -00 har sps´n öhlinare ifram.

Givet skulle man ju vilja ha en 996R eller 998R, men med dom priserna som gäller så är det ju ouppnåligt..

Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan... Vilket ju iochförsig är en drömhoj isig.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
amullo skrev:
Jaa.. En sps är aldrig fel. Jag önskar jag hade råd med en sådan själv. Personligen är jag mest inne på en 916sps -98 eller en 996sps -00 eftersom 98 var sista året den hette 916 (men den har en 996 motor) och -00 har sps´n öhlinare ifram.

Givet skulle man ju vilja ha en 996R eller 998R, men med dom priserna som gäller så är det ju ouppnåligt..

Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan... Vilket ju iochförsig är en drömhoj isig.

hehe....håller med dig :) en kollega från stockholm har en ducati 916 -94 el -95 tror jag......iaf en som är trimmad....han kommer från ludvika, jobbar som mcbud.....ingen du känner :va :) foggy-trimmad :va finns det nåt som heter så? :)
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
amullo skrev:
Annars är ju 916SP3 riktigt fin.. Speciellt om man lyckas hitta en med 955cc kit, men de är ovanligare än att man ser en Bimota Tesi på gatan...

Kan inte göra annat än att hålla med :D Men vem vet? Kanske kommer det att finnas en 955 SP3 nånstans om :tomten är snäll till julen!

/Ssssss
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
sandstream skrev:
Du är modig du! :D


tror inte riktigt vad han snackar om :kocko
han har hamnat i fel tråd om han ska nedvärdera monster.....
bara för det så ska jag köpa en och dra ifrån honom :yoparty
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
eee ja skulle ALDRIG nedvärdera enDucati!!! :mad: om ja skulle göra d skulle ja då ha ägt en monster 900 me termigioni helsysem -98 eller skulle ja då ha en ducati 916sps -97 med lite termigioni och annat godis i mitt garage just nu !?!?!?!?!?!?!?! :va
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top