Ducati SuperSport 2017

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Själv så gillar jag den! Dock är det lite mkt pengar med tanke på vad man får jmf med japanska konkurrenter.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Ducati 1299 Superleggera är cooolare

2017-Ducati-1299-Superleggera-13.jpg

2017-Ducati-1299-Superleggera-2.jpg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tyvärr är det väl rimligen dit framtiden hör, alltså vettiga gathojar i ett inte allt för mycket attackstuk.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Själv så gillar jag den! Dock är det lite mkt pengar med tanke på vad man får jmf med japanska konkurrenter.

"Årets nyhet från Ducati! SuperSport S, 937cc, 113hk, Nu är den presenterad, med beräknad leverans i mars 2017, Beställ ditt ex nu!! Supersport är utrustad med den senaste tekniken som körlägen, Effektläge, Bosch ABS, Ducati Traction Control, Daytime Running Lights (DRL), Full LCD-display, Rbw, justerbar vindruta, förberedd för larm, dessutom på S modellen finns det DQS Ducati Quick shift, Öhlins USD framgaffel och stötdämpare bak"

141900kr

Är väl rimligt prissatt jämfört med japanerna?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ducati 1299 Superleggera är cooolare

2017-Ducati-1299-Superleggera-13.jpg

2017-Ducati-1299-Superleggera-2.jpg

Mjo, men jag kan ju sälja allt och bo på gatan och köra den hojen :hihi

Tyvärr är det väl rimligen dit framtiden hör, alltså vettiga gathojar i ett inte allt för mycket attackstuk.

Det är det här fighterstyret kombinerat med sporthojslook som jag inte klarar av :gråta
Samma åsnelook som RSV4 Tuono.

Och någon supernaken presenterar de inte, så jag får väl drömma vidare. :glömdet
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
"Årets nyhet från Ducati! SuperSport S, 937cc, 113hk, Nu är den presenterad, med beräknad leverans i mars 2017, Beställ ditt ex nu!! Supersport är utrustad med den senaste tekniken som körlägen, Effektläge, Bosch ABS, Ducati Traction Control, Daytime Running Lights (DRL), Full LCD-display, Rbw, justerbar vindruta, förberedd för larm, dessutom på S modellen finns det DQS Ducati Quick shift, Öhlins USD framgaffel och stötdämpare bak"

141900kr

Är väl rimligt prissatt jämfört med japanerna?

Fick för mig att S varianten skulle landa norr om 150 tkr. Och basvarianten på ca 125. Tex mot Suzukis sportourer GSX-F med dryga 140 hk känns den dyr.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Supersport, dvs en monster med kåpor.. bläää, säkert jättebra som den vanliga monster men nada kreativitet av Ducati. bläää

Sen den andra hojen, superlagera 1299s, e det den nya pirog 1408 hojen? Nån sade att avgasrören va sexiga men om vi ska vara ärliga, hur sexigt e typ en skorsten på en hoj som e typ skulpterad. Ska den ha avgasrör så ska de ju inte synas på en sån hoj/eller integreras på ett smakfullt sätt. Sbk-stuks avgasrören var ju påhängda på skbduccen för att teamet ville ha mer vrid, varför ens släppa det fula systemet på en gathoj som inte e begränsad av några sbk regler. De kunde ju återgå till den gamla mer långslagiga typ av motorn som 1198 hade istället om de ville ha mer vrid i gathojen.

Hoppas att avgasrören i framtida hojar integreras under/i kutsen som de gamla duccarna. Lixom gör hela kutsen till en bärande ljudämpare, panigalen har två hål mitt i baklyserna, hade varit perfa för utblåsen. detta va så fasligt, fina sköna liner å så ser man två fula små rör komma ut å sabba allt... aja får la sluta gnälla så fasligt mycket på nya hojarna, spec på ducati innan nån korsfäster mig :p
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ducati VFR 800, panigale unibrow edition, utan möjlighet till packning. Vafan?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Näe, SuperSporten föll mig inte alls i smaken, ser vek ut, som en Yama 600 typ.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Själv är jag sugen på en S. Men du var lite orättvis Johnny när du lagt upp den röda med svart underdel på kåpan. Både den helröda och den vita med röda fälgar är mycket finare.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Förbannat ful, förlåt om någon tar illa upp men den påminner om en Honda CBR650F eller en ER6-F, hojar som kostar mindre än hälften av Ducatin..
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Håller med, tror att det är sadeln som gör den ful för att vara supersport:huvet
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Tycker nya Panigalen ser ut som skit. Samma när Panigalen först visades. Och senaste R1:an. Jo, det är coolt att kunna göra kompakta hojar. Men va fasen! Bakdelen på sidovyn ser ju för jävlig ut. Ser ut att komma från en annan hoj, tyskröv? Ingen linje stämmer med hojen i övrigt och den är alldeles för kort.

Det ihop med kort toppkåpa, sidokåpa som täcker framhjulet och ljuddämparnas placering gör att hojen ser ut som en klump, det finns ingen luft någonstans och den ser ihoptryckt ut. Nej, det krävs lite photoshop där...

Den är jättecool och var revolutionerande när den kom också. Väldigt fint mjukt formspråk kombinerat med revolutionerande teknisk konstruktion. Men jag tycker det är synd när detaljer felar och proportionerna försvinner. Någonstans måste man ju också balansera vad som går att göra mot vad som är snyggt. Smaken är ju som baken dock.

Jag gjorde själv en skiss tänkt som en Ducati nyligen. Den har iaf en bakdel och proportioner, man ser liksom skillnad på fram, mitten och bak, och frontkåpa, tank och bakdel är gjorda med tanke på förhållandet till varandra. Mer horisontella linjer gör också att utseendet blir lättare, snabbare och senigare. Aja, får photoshoppa nya Panigalen lite :)
 

Bifogat

  • ducati_superbike_by_dsl_fzr-daf4r41.jpg
    ducati_superbike_by_dsl_fzr-daf4r41.jpg
    417.5 KB · Visningar: 82
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top