Ducati Streetfighter

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Köpte mig en svart sf 848 förra året och är grymt nöjd med duccen hittils. :tummenupp Har dock forfarande inte listat ut vart man skall göra av skivbromslåset, hur gör ni andra som kör sf? :dummer

Jag brukar sätta mitt lås i ena bromsskivan fram, det är väl så dom normalt används... ;-) skämt åsido, låset ligger kvar i garaget när hojen används, jag har inte hittat något bra ställe att ha det på hojen.
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Jag brukar sätta mitt lås i ena bromsskivan fram, det är väl så dom normalt används... ;-) skämt åsido, låset ligger kvar i garaget när hojen används, jag har inte hittat något bra ställe att ha det på hojen.

Jag har ett lås som får plats under cutsen.
Jag har även plockat bort den lilla plastplattan som sitter där för att låset ska få plats.
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Jag har ett lås som får plats under cutsen.
Jag har även plockat bort den lilla plastplattan som sitter där för att låset ska få plats.

Är väldigt nyfiken på vad det är för lås du har som du lyckats få ner under cutsen? Tycker det är väldigt trångt där även om man plockar bort plastkåpan. Införskaffade mig en sån där Abus låshållare som man ska skruva fast nånstans på hojen, men blir ju så fruktansvärt fult så vägrar sätta dit den.
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Är väldigt nyfiken på vad det är för lås du har som du lyckats få ner under cutsen? Tycker det är väldigt trångt där även om man plockar bort plastkåpan. Införskaffade mig en sån där Abus låshållare som man ska skruva fast nånstans på hojen, men blir ju så fruktansvärt fult så vägrar sätta dit den.

Ett sånt här:

ImageUploadedByTapatalk1396895440.209928.jpg
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Såja! Fått på lite godsaker nu :)
Skylthållare ifrån Competition Werkes
Blinkers inbyggda i ventilationen på sidorna
Kort, kort kolfiber hugger

Imorgon tänkte jag skruva bort passagerarpinnarna och ersätta med en exhausthanger... Kommer väl ta halva dagen att komma åt dom jäkla skruvarna på vänstersidan :huvet:huvet

Lagt ett par beställningar på Carbonworld, kan starkt rekomendera dom!
Bra passform, OK priser & ingen tull :D:D


1.jpg
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Installerade hållaren till avgasröret ifrån Shift-Tech idag....
Bad en polare åka med till garaget för en "snabb grej"....
En timma tog det innan vi fick ens av dom jäkla skjutspinnarna :huvet:huvet

Sidopanelerna fick tas väck, likaså bränsletanken och undertailen (Panelen på undersidan fick lossas)

Men efter blod svett och tårar så är dom äntligen borta! Nu hoppas jag bara att man inte ångrar sig och vill sätta dit dom igen :D:D

Nu har jag äntligen hittat en firma som pulverlackar smådelar med.. (Pulverteknik i Kungälv)
Ska lämna in styret och lite andra detaljer för svart pulverlack i veckan om jag får tid :)

Kör lugnt!

images.jpg
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
I år blir min SF 4 år, den brukar alltid få nån godsak då och då. Men för i år endast nya däck , och lite eloxerade bultar.
Duc1.jpg

Med vänlig hälsning Brambilla
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Fin hoj du har!
Vad är det för däck du kör med? Tänkte byta mina Supercorsa SP, fullkomligt värdelösa när det är blött ute. Och vi bor ju trots allt i Sverige.... :rolleyes::rolleyes::tummenupp
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Fin hoj du har!
Vad är det för däck du kör med? Tänkte byta mina Supercorsa SP, fullkomligt värdelösa när det är blött ute. Och vi bor ju trots allt i Sverige.... :rolleyes::rolleyes::tummenupp
Tackar, tänker testa dunlop roadsmart denna gång. Hade sportmax på monstret tidigare vilket funkade riktigt bra.
Kan bara instämma om att pirellina blir hala när det regnar.

mvh Brambilla
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Snygga mods! Slängde på Termissar här om dagen, vilket ljud! :yoparty
Nästa mod blir att byta bort original regplåtshållare, några tips på vilken man skall satsa på?
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Termis är underbara! Satt igång ett och annat billarm när man kör lite för nära ;) Glöm inte använda öronproppar! Jag kör med Competition Werkes skylthållare (Se en eller två sidor bakåt) då ingår även integrerade blinkers.

//R
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
http://www.evotech-performance.com/2013-2071/ducati-streetfighter-848-2012-onwards-tail-tidy

Denna har jag och är väldigt nöjd, perfekt passform. Om du inte redan har, så är kylarskydden från evotech även bra.

Jag har faktiskt redan kylarskydden från evotech, grym passform och kvalité. Har funderat på att skaffa skylthållaren med men gillar inte fästena för blinkersen. Det ser inte ut som dem går att ta bort!?

Har en baklykta med integrerade blinkers så vill inte ha några fästen för blinkers bak. http://www.ebay.com/itm/360733865835?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag har faktiskt redan kylarskydden från evotech, grym passform och kvalité. Har funderat på att skaffa skylthållaren med men gillar inte fästena för blinkersen. Det ser inte ut som dem går att ta bort!?

Har en baklykta med integrerade blinkers så vill inte ha några fästen för blinkers bak. http://www.ebay.com/itm/360733865835?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Liten notis bara. Tänk på att koppla ur blinkersen till baklyktan innan besiktningen. Dom godkänner tyvärr inte den typen av blinkers pga avståndet,.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top