Ducati Streetfighter

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Skillnade på Road 4 och Power 3 är väl lite som jag skrev innan att Power 3 är ett mer "sport" inriktat däck, mer för de som kanske kör på bana någon gång då och då eller bara vill ha det där lilla extra greppet på gatan utan att göra avkall på våtegenskaperna. Road 4 är ett mer landsvägsanpassat "sporttouring" inriktat däck där du fortfarande har ett bra grepp men kanske inte det där lilla extra som man egentligen aldrig är i behov av vid normal gatåkning. Road 4 ska dessutom vara riktigt bra i regn samt ha en bra livslängd vid normalt användande. Helt ärligt så tror jag nog att Road 4 är ett däck som skulle funka kanon till 95% av de som kör gathoj, tror även det skulle funka att åka bana med nån enstaka gång om man nu inte har racegener i kroppen... :tummenupp

Hoppas jag varit till någon hjälp för dig Johan, du kan själv gå in på www.duells.se och läsa om däcken då de numera är ansvariga i Sverige för Michelins mc-däck.

// Tobbe :hej


Riktigt bra tips, tack!
Men vad tror du om Pirellis Diablo Rosso 2?
Eller Pirelli Angel GT?
Är det jättestor skillnad när det kommer till olika modeller/ märken?
Jag har inte hunnit prova mig fram så mycket.
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Pirelli Diablo Rosso 2 hade jag orginalmonterat på min Monster och får väl säga att det var inga däck jag personligen gillade, framdäcket blev väldigt ojämnt slitet efter bara 3-400mil. Bakdäcket funkade väl hyfsat men när jag skiftade efter ca 450mil så var det ganska så platt på mitten trots att jag har en hyfsat aktiv körning. Angel GT har jag ingen erfarenhet av alls så, däremot så är Pirelli Rosso Corsa ett riktigt trevligt däck. Det är hyfsat jämnförbart med Michelin Pilot Power 3. Sitter ett sådant bak på min hoj nu som bara rullat ca 250-300mil, men det ska bytas ut mot Power 3 innan säsongen drar igång... :hihi
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Pirelli Diablo Rosso 2 hade jag orginalmonterat på min Monster och får väl säga att det var inga däck jag personligen gillade, framdäcket blev väldigt ojämnt slitet efter bara 3-400mil. Bakdäcket funkade väl hyfsat men när jag skiftade efter ca 450mil så var det ganska så platt på mitten trots att jag har en hyfsat aktiv körning. Angel GT har jag ingen erfarenhet av alls så, däremot så är Pirelli Rosso Corsa ett riktigt trevligt däck. Det är hyfsat jämnförbart med Michelin Pilot Power 3. Sitter ett sådant bak på min hoj nu som bara rullat ca 250-300mil, men det ska bytas ut mot Power 3 innan säsongen drar igång... :hihi

Diablo Corsa III är vad jag har kört med hittills.
Är Rosso Corsa en nyare version av det bara?
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag har sett bilder på flera Streetfighter S i svart med röd ram?
Har dom köpt en röd ram och bytt ut den? Eller har dom strippat ner hela hojen och lackat om den?

Mycket svett, jobb, pengar och tårar vilket som :) Men skoj att veta!

Jag söker just nu efter en Ducati Streetfighter S 1098 (Helst svart) med utrustning (Termignoni slipons eller helsystem) och gärna annat lulul.
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Ligger ju en trevlig svart S ute på blocket, finns i Falun! :tummenupp

Jag har sett bilder på flera Streetfighter S i svart med röd ram?
Har dom köpt en röd ram och bytt ut den? Eller har dom strippat ner hela hojen och lackat om den?

Mycket svett, jobb, pengar och tårar vilket som :) Men skoj att veta!

Jag söker just nu efter en Ducati Streetfighter S 1098 (Helst svart) med utrustning (Termignoni slipons eller helsystem) och gärna annat lulul.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Ligger ju en trevlig svart S ute på blocket, finns i Falun! :tummenupp

Jag har talat lite med honom! Stora servicen är gjord. Den har lite diverse utrustning (Inkl Termignoni slipons)
Planerar att köpa den om den finns kvar när jag kommer hem ifrån Sälen!

Detta kommer bli min förstahoj så får ta det försiktigt.... ;)

Någon som har en aning om hur mycket det kostar att upgradera ett sliponsystem till ett helsystem?

--J
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Bara ljuddämparna och ECU+luftfilter går på ca 12000, finns helsystem på ebay för strax över 20000 så räkna med typ 10000. Detta är då termignonis grejjor och dom är ju dyra. Jag tycker dock det räcker gott och väl med slipon. Jag lovar det låter tillräckligt :)
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Bara ljuddämparna och ECU+luftfilter går på ca 12000, finns helsystem på ebay för strax över 20000 så räkna med typ 10000. Detta är då termignonis grejjor och dom är ju dyra. Jag tycker dock det räcker gott och väl med slipon. Jag lovar det låter tillräckligt :)

Ok! Låter riktigt bra! :hihi man vill ju få ut så mkt ljud som möjligt ut twinmotorn! Hur har du upplevt streetfighten förövrigt ?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Streetfightern är en riktigt rå mc, den har tonvis av karraktär och bus. Mycket lättsvängt och smidigt chassi. Funkar kanonbra att bara busa runt med på gatan, även på banan när man pressar den så är den grym! Ljudet är ju överfett med:yoparty
Det enda jag inte gillar är styret som har en lustig vinkel på handtagen, det tog ett tag att vänja sig vid. Sen är kopplingen rätt tung, har varit riktigt jobbigt ett par ggr i stan när det blir mkt krypkörning.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Streetfightern är en riktigt rå mc, den har tonvis av karraktär och bus. Mycket lättsvängt och smidigt chassi. Funkar kanonbra att bara busa runt med på gatan, även på banan när man pressar den så är den grym! Ljudet är ju överfett med:yoparty
Det enda jag inte gillar är styret som har en lustig vinkel på handtagen, det tog ett tag att vänja sig vid. Sen är kopplingen rätt tung, har varit riktigt jobbigt ett par ggr i stan när det blir mkt krypkörning.

Åtusan! Jag trodde inte 848an med våtkoppling hade samma problem som 1098an med hård koppling i stan.
Från början var jag inne på en Kawasaki Z750 som jag ser att du ägt en tidigare. Men jag kände att Ducatin var/är en roligare hoj helt enkelt
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Mjo den är rätt tung, men kör man aktivt så tänker man inte på det. Minns spec en gång när jag skulle köra av färjan från gotland, kön seeegade sig av båten och ut i stan. Slirade på kopplingen i säkert 10 min. Sen hade jag riktig kramp i underarmen och det var inte spec kul.

Neee nån lam z750 ska du inte ha! Duccen är 1000ggr roligare på alla sätt och vis:yoparty
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Mjo den är rätt tung, men kör man aktivt så tänker man inte på det. Minns spec en gång när jag skulle köra av färjan från gotland, kön seeegade sig av båten och ut i stan. Slirade på kopplingen i säkert 10 min. Sen hade jag riktig kramp i underarmen och det var inte spec kul.

Neee nån lam z750 ska du inte ha! Duccen är 1000ggr roligare på alla sätt och vis:yoparty


Haha det lät ju inget vidare! Sliter det inte något jävligt på koppling lameller att slira så mycket på kopplingen?
Dags att sadla om till sporthoj för din del? (S1000r?)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Mja det var ju inte 10 min konstant slirande, men det var ju rulla 2 meter stanna rulla igen osv i 10 min och det gjorde min underarm riktigt mör^^

Ja, fast sporthoj vet jag inte om det är, det är ju en streetfighter. Inte "RR" alltså:)
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Mja det var ju inte 10 min konstant slirande, men det var ju rulla 2 meter stanna rulla igen osv i 10 min och det gjorde min underarm riktigt mör^^

Ja, fast sporthoj vet jag inte om det är, det är ju en streetfighter. Inte "RR" alltså:)

Jaså blandade ihop dom lite :p
hur kommer det sig att du ska byta?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är igentligen väldigt nöjd med duccen, men vill prova på nått nytt ett tag. Sen är jag sugen på att dra iväg på en lite längre tripp och det gör en bmw bättre än duccen.:)
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Hörs ju trevligt! Var och köpte min SF av hans bästa kompis i månadsskiftet nov/dec -13 och kan bara säga att jag är supernöjd trots att jag inte kört en meter än... ;)

Lycka till och ta'tt lugnt på vägarna! :yoparty

Jag har talat lite med honom! Stora servicen är gjord. Den har lite diverse utrustning (Inkl Termignoni slipons)
Planerar att köpa den om den finns kvar när jag kommer hem ifrån Sälen!

Detta kommer bli min förstahoj så får ta det försiktigt.... ;)

Någon som har en aning om hur mycket det kostar att upgradera ett sliponsystem till ett helsystem?

--J
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Väldigt dött här i tråden tycker jag! Har ni tagit ut era Streetfajters på gatan än?
Jag såg en svart 848a vid rödljuset utanför Ullevi igår förmiddags. Var det någon härifrån möjligtvis? ;)
 

Horizone

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Ducati Streetfighter 848
Köpte mig en svart sf 848 förra året och är grymt nöjd med duccen hittils. :tummenupp Har dock forfarande inte listat ut vart man skall göra av skivbromslåset, hur gör ni andra som kör sf? :dummer
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top