ducati ST2 streetfighter

radical_plus

Sötis
Gick med
3 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
DUCATI st2
hej gott folk!

blir rätt så inspirerad av folk som håller på å bygger om sina hojar och har alltid velat bygga ngt "eget". För ett par år sen har jag skaffat mig enn ducce som heter ST2 som är en sporttouring. Ja.. låter hur trist som helst men faktum är att det e nog mest sport än touring, och jag var positivt överraskad när jag provkörde en. Köpte den även för att den va gratis försäkringsmässigt och ändå en duccetwin =)

nu när jag har kollat runt här på forumet blev jag sugen på att ta tag i en verktygslåda och sätta igång. Tänkte dra igång ett miniprojekt och bygga om den till en streetfighter/caferacer. Det här ju en ganka så ovanlig hoj att bygga om men jag är helt säker på att det kommer va ett lyckat projekt :yoparty


bilder kommer att läggas ut och projektet noga dokumenteras

man hittar inte så många ombyggda st2or på nätet men de man ser har varit spännande och rätt så cleena projekt.

börjar redan ikväll! :)
 

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
Bilder:D
Googla lite på ST2an och tror nog att den kan bli bra :) ramen och tanken är skitschyssta :)
Men är bakramen skruvad eller svetsad?
lycka till :tummenupp
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Läckert..

Ska bli mycket intressant att följa detta projekt.. :)

Ja. det är fackverksram. :tummenupp
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
hej gott folk!

blir rätt så inspirerad av folk som håller på å bygger om sina hojar och har alltid velat bygga ngt "eget". För ett par år sen har jag skaffat mig enn ducce som heter ST2 som är en sporttouring. Ja.. låter hur trist som helst men faktum är att det e nog mest sport än touring, och jag var positivt överraskad när jag provkörde en. Köpte den även för att den va gratis försäkringsmässigt och ändå en duccetwin =)

nu när jag har kollat runt här på forumet blev jag sugen på att ta tag i en verktygslåda och sätta igång. Tänkte dra igång ett miniprojekt och bygga om den till en streetfighter/caferacer. Det här ju en ganka så ovanlig hoj att bygga om men jag är helt säker på att det kommer va ett lyckat projekt :yoparty


bilder kommer att läggas ut och projektet noga dokumenteras

man hittar inte så många ombyggda st2or på nätet men de man ser har varit spännande och rätt så cleena projekt.

börjar redan ikväll! :)

Öhh, blir inte detta en Monster 900?
Jag har för mig att det var precis så som Monster-hojen föddes. Någon tog en ST2'a och skalade av all plast.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Öhh, blir inte detta en Monster 900?
Jag har för mig att det var precis så som Monster-hojen föddes. Någon tog en ST2'a och skalade av all plast.

Första Monstrena baserades på SuperSport 750/900, tror knappast ST2 var påtänkt då. Nuförtiden har dock ST och Monster samma ram.
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Första Monsterna baserades på en lätt modifierad ram från 851.
SuperSport ramen ser annorlunda ut ...

Första Monstrena baserades på SuperSport 750/900, tror knappast ST2 var påtänkt då. Nuförtiden har dock ST och Monster samma ram.
 

radical_plus

Sötis
Gick med
3 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
DUCATI st2
supersport hade inget med monstern att göra då det va helt annan ram.
st2an har samma ram och även samma swing på de äldre monstrar. Men som sagt ramen och motorn är i stort sett samma bara att st2an hade 944 kit på.

ja Kiko de första monstrar va tänkta från 850dock så var hjulbasen kortare på monstrar. =)

Öhh, blir inte detta en Monster 900?
Jag har för mig att det var precis så som Monster-hojen föddes. Någon tog en ST2'a och skalade av all plast.

jo eftersom ramen är ju samma så blir det ju en monster =) men lite annan tank och rätt så annorlunda sittstälning.

Hittade denna bilden när jag googlade St2 streetfighter..

http://bp3.blogger.com/_BrsOIaRKZ3E/RfxYblH_jmI/AAAAAAAAAVI/9pk2pWN8mKc/s1600-h/IMG_7910.jpg

Är det rätt hoj kan det bli sjukt läckert...

mm jo har sett den =) blev inspirerad! det e ju typ den man har sett. tänkte dock inte sätta i vinkelkap i ramen direkt utan bygga kanske ngt lugnare.

Bilder:D
Googla lite på ST2an och tror nog att den kan bli bra :) ramen och tanken är skitschyssta :)
Men är bakramen skruvad eller svetsad?
lycka till :tummenupp

bakramen är svetsad... men jag ska nog inte kapa ramen inte i början iaf! =) men har en kuts till den som är rätt så annorlunda och snygg!
 
Last edited:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Näe, det äldre monstren har inte samma ram som ST2, mitt har ingen ST2 ram tex.
Det rambytet kom i samband att insprut mfl ändringar infördes.

850??

st2an har samma ram och även samma swing på de äldre monstrar. Men som sagt ramen och motorn är i stort sett samma bara att st2an hade 944 kit på.

ja Kiko de första monstrar va tänkta från 850dock så var hjulbasen kortare på monstrar. =)
 

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Karlskoga - åsen
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
851 alltså =) det stämmer jag va lite otydlig tidigare. det är de nya monstrar som har st2 ramen =)

mvh

Ramen i monster är exakt samma som på Ducati 888 SuperBike :yoparty
Fet ST på bilden föressten.. kan inte minnas att jag sett en streetfightad ST på vägarna.
Bara att bygga då :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ballt projekt ! Kul när det byggs på udda hojar. :tummenupp
 

radical_plus

Sötis
Gick med
3 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
DUCATI st2
Hej folx

har varit i garaget igår och tog bort frontkåpan. Det lpmmer att va mycket jobb om man ska flytta alla reläer kylvattentank och larmdosan.. hade ju tänkt egentligen ngt enklare variant av bygget, men verkar som att jag ska nog satsa på att gömma alla sladdar ordentligt. som det ser ut nu så kommer det ju va ganska många kilon som försvinner eller åtminstone flyttas mera till mitten av hojen. batteriet som sitter på höger sida om motorn vet jag inte vad jag ska göra av. På monstrarna så sitter ju all el under tanken men den är ju på endast 16 liter =) st2 har ju tanken "hela vägen" ner till cylindrar, alternativ är att gjuta en sidokåpa så att man kan gömma det fula batteriet, men det känns som en lite tråkig lösning. Skulle ju vilja ta bort den så att man kan se kamremsmekaniken =) det e trots allt en vacker motor!

alla reläer planerar jag att flytta under sadeln.

en fråga till alla er.. framlykta till en sådan... vill inte ha plastiga lykter liknande acerbis utan ngt åt monsterhållet kanske eller dubbla lysen? vad säger ni? =) vad tycker ni är snyggt på ett sådant bygge. det ska ju ändå kanske inte va helt ren streetfighter utan kanske lite åt caferacer hållet =)

alla tips välkomnas iaf!

jag vet att ni väntar på bilder, de kommer snart! =)

och tack för alla svar! =)

MVH
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har sett en "gammal" Supersport typ -96 som var streetfightad i Sthlm, den var hur snygg som helst. Såg inte ut som en Monster iaf.

Batteri kanske går att gömma i en magspoiler som sticker ut lite där framme.

Eller skippa luftburken så har du plats. Kanske.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
batteriet som sitter på höger sida om motorn vet jag inte vad jag ska göra av. På monstrarna så sitter ju all el under tanken men den är ju på endast 16 liter =) st2 har ju tanken "hela vägen" ner till cylindrar, alternativ är att gjuta en sidokåpa så att man kan gömma det fula batteriet, men det känns som en lite tråkig lösning. Skulle ju vilja ta bort den så att man kan se kamremsmekaniken =) det e trots allt en vacker motor!

alla reläer planerar jag att flytta under sadeln.


går det inte att lägga batteriet ner under sadeln?
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Coolt, gillar denna idé. Kör hårt
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top