Ducati Monster S2R, bra lr anus?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Lyfter denna tråden för att kolla med dig Gottschalk vad det blev och hur nöjd du är? Andra synpunkter?

Av någon jävla anledning har jag i dagaran gått och funderat på att "byta ner mig" (jo, jag kallar de det, förlåt) till en S2R (antagligen 1000)...
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Lyfter denna tråden för att kolla med dig Gottschalk vad det blev och hur nöjd du är? Andra synpunkter?

Av någon jävla anledning har jag i dagaran gått och funderat på att "byta ner mig" (jo, jag kallar de det, förlåt) till en S2R (antagligen 1000)...


Blev en s2r 800 till slut.
Har väl haft otur och tur hela vägen kan säga....

Beställde en svart men när jag ska hämta den så står det en orange där istället, nåja orange såg riktigt bra ut ändå, vi tar den.
Ungefär en månad efter jag hämtat den så är det nästan omöjligt att starta, det visar sig att en cell har läckt från batteriet och skadat bakre cylindern såpass mycket att omlack var enda alternativet. Handlaren hämtar tillbaks den och fixar detta under vintern.
Får tillbaks den och kör en del, visar sig att lacken bubblar sig och behöver göras om.
Och nu har visarna på mätarna börjat gå tillbaka mer och mer, har tur om jag kommer upp i 20..... Pratat med biscaya och antagligen så är det elen i mätarhuset som är kass.
Mc-handlaren har börjat snacka om att lösa in den....

Men det absolut värsta är att jag gillar den skarpt !

Jag sitter bra, inga jobbiga vibrationer, bra växellåda, härlig motor, lättsvängd, välbalanserad, karaktären och utstrålningen.... allt!

Har bytt till supertrapp slipon, satt på kraschpuckar och kapat bakdelen. Så nu är den exakt som jag vill ha den !

Intalar mig att jag har haft otur och att det kommer att lösa sig..
Har bokat 7st bandagar med ducceklubben och ska ner till italien i sommar på ducati-veckan.
 

Bifogat

  • Ducati s2r Mandy supertrapp.jpg
    Ducati s2r Mandy supertrapp.jpg
    104 KB · Visningar: 216
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top