underthewhip
Ny medlem
Det är lite olika hojar men jag står hur solm helst och väljer mellan dessa. Vore kul att få lite insikter och tankar från någon med erfaranhet av någon av dem eller kanske båda.
Från början var jag helt inställd på Ducati eftersom jag tycker de är så snygga. Så fick jag mitt MC-kort i måndags och kunde äntligen åka och testa.
Provkörde en Ducati Monster 797 i veckan och passade då även på att prova en S1000 -04 som de hade inne. Det gav lite perspektiv på hur snäll 797 egentligen är. Gillade ändå den skarpt: Kändes lätt, trevligt vrid och lät sketbra med Termignoni slip-on på. Jag har Inte kört en Speed Twin ännu men ska försöka få till det till nästa helg. Monster 821 tänker jag har lite mer pulver, men också körlägen för att begränsa det om man vill samt i allmähet mer elektronik än 797:an. Ska jag köpa en ny hoj så vill jag inte tröttna på den efter ett år heller.
Anledningen att Speed Twinnen kommit med i ekvationen är för att en bekant som kör en Triumph Bonneville T120 talar väldigt varmt om dess fina användbarhet. Vrid, kul att ta ut på snirkliga vägar och skön att köra längre turer på. "Den enda hoj du behöver" Jag gillar inte utseendet på den så jag struntade i detta till en början. Men, så fick jag syn på Speed Twin och tycker den är väldans snygg också samtidigt som den borde ha liknande karaktär som Bonnevillen. Kanske lite snärtigare till och med. Är det helt tokigt?
Jag kommer mest använda hojen till roliga turer på alla fina och snirkliga 70-vägar omkring där jag bor och kanske pendla till jobbet lite granna. Sen kommer det kanske bli en 3-4 långturer med min vän med Bonnen under sommaren
Hit me.
/utw
Från början var jag helt inställd på Ducati eftersom jag tycker de är så snygga. Så fick jag mitt MC-kort i måndags och kunde äntligen åka och testa.
Provkörde en Ducati Monster 797 i veckan och passade då även på att prova en S1000 -04 som de hade inne. Det gav lite perspektiv på hur snäll 797 egentligen är. Gillade ändå den skarpt: Kändes lätt, trevligt vrid och lät sketbra med Termignoni slip-on på. Jag har Inte kört en Speed Twin ännu men ska försöka få till det till nästa helg. Monster 821 tänker jag har lite mer pulver, men också körlägen för att begränsa det om man vill samt i allmähet mer elektronik än 797:an. Ska jag köpa en ny hoj så vill jag inte tröttna på den efter ett år heller.
Anledningen att Speed Twinnen kommit med i ekvationen är för att en bekant som kör en Triumph Bonneville T120 talar väldigt varmt om dess fina användbarhet. Vrid, kul att ta ut på snirkliga vägar och skön att köra längre turer på. "Den enda hoj du behöver" Jag gillar inte utseendet på den så jag struntade i detta till en början. Men, så fick jag syn på Speed Twin och tycker den är väldans snygg också samtidigt som den borde ha liknande karaktär som Bonnevillen. Kanske lite snärtigare till och med. Är det helt tokigt?
Jag kommer mest använda hojen till roliga turer på alla fina och snirkliga 70-vägar omkring där jag bor och kanske pendla till jobbet lite granna. Sen kommer det kanske bli en 3-4 långturer med min vän med Bonnen under sommaren
Hit me.
/utw