Du som körde en Diavel på Drottningholmsvägen precis innan Brommaplan

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag måste sätta ett stopp för det här. Jag trodde det var glasklart för alla att jag var ironisk, skämt gör sig väldigt sällan bra på internet då man inte ser kroppspråk för den som skriver ett inlägg. Om man nu inte gör roliga smajlisar så blir det än mer förvirrande. Naturligtvis så skämtar jag. Förlåt alla som trodde annat :rodnar
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag måste sätta ett stopp för det här. Jag trodde det var glasklart för alla att jag var ironisk, skämt gör sig väldigt sällan bra på internet då man inte ser kroppspråk för den som skriver ett inlägg. Om man nu inte gör roliga smajlisar så blir det än mer förvirrande. Naturligtvis så skämtar jag. Förlåt alla som trodde annat :rodnar

Vi får be att Swedie gör en "ironismiley" (i form av ett strykjärn kanske) som man kan inleda inläggen med så att de lite mer trögtänkta och leTtKreNgTa läser på rätt sätt :brynad

Allt som skrivs på internet är inte sant och på riktigt, även vissa böcker är fantasi och sagor :hej:fakta
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Men va fan, allt jag har skrivit på forumet sen febuari 2010 har varit ironi, har det undgått någon? På Facebook funkar det klockrent enligt alla mina två vänner :fakta
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag måste sätta ett stopp för det här. Jag trodde det var glasklart för alla att jag var ironisk, skämt gör sig väldigt sällan bra på internet då man inte ser kroppspråk för den som skriver ett inlägg. Om man nu inte gör roliga smajlisar så blir det än mer förvirrande. Naturligtvis så skämtar jag. Förlåt alla som trodde annat :rodnar

Fast det roligaste med såna här saker är ju när folk inte förstår bättre, varför förstöra det nöjet :gråta
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Jag måste sätta ett stopp för det här. Jag trodde det var glasklart för alla att jag var ironisk, skämt gör sig väldigt sällan bra på internet då man inte ser kroppspråk för den som skriver ett inlägg. Om man nu inte gör roliga smajlisar så blir det än mer förvirrande. Naturligtvis så skämtar jag. Förlåt alla som trodde annat :rodnar

Glasklart från första sekund jag läste ditt inlägg så no worries :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Så om man inte känner TS i verkligheten hur ska man veta om han är ironisk eller "mindre begåvad"? I tal är det lätt att uppfatta ironi, i skrift omöjligt:fakta

Är du tveksam så är det ironi :D I detta fall så rådde det inte det minsta tvivel :fakta
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?263438-Du-som-k%F6rde-s%F6derut-fr%E5n-%E4lmhult

Jag trodde denna killen var ironisk, att köra om en bil där mellanrummet är "drygt 1.5m" är tydligen som att leka rysk roulette - men han fick 200+ likes, så nu vette fan vad som är upp och ner:va

Jo, det var väl den tråden som skapade alla dessa ironiutbrott om beteenden i trafiken. Men som omkörande så har man en viss koll på läget och man väcker ju upp såskopparna som sniglar sig fram.
V&H eller liknande på högvarv väcker t.om de döda :D
1,5m brett är ju som ett flygfält när man cruisar fram på hojen :yoparty det är lite jobbigare när man skrapar i styret på de man kör om, förvisso så är det bara i långsamma köer då (max 50 blås typ) :glömdet
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jag läste halva första inlägget av TS och det var det fånigaste jag läst på SH.Jag har kört hoj i 33 år och aldrig reagerat som du.Och du är erfaren?! Ny eu-moppe,då har du två backspeglar.Titta i dom eller köp ett SL-kort där du hör hemma! Ta inte plats på vägarna! Jävla mes!!!!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag läste halva första inlägget av TS och det var det fånigaste jag läst på SH.Jag har kört hoj i 33 år och aldrig reagerat som du.Och du är erfaren?! Ny eu-moppe,då har du två backspeglar.Titta i dom eller köp ett SL-kort där du hör hemma! Ta inte plats på vägarna! Jävla mes!!!!

Jag däremot behövde inte ens läsa hela rubriken för att förstå vad det rörde sig om.
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Upprepning är ju en beprövad metod. Dock undrar jag om det inte finns tillräckligt med pikar nu om senaste modet på sporthoj.

När vi ändå är inne på oljud eller välljud beroende på vem man frågar får jag passa på att be om ursäkt för alla billarm jag dragit igång genom åren. Har verkligen försökt visa hänsyn genom att smyga fram på låg växel och slirat lite på kopplingen. Men det har inte hjälpt alla gånger.

Svårt att vara tyst med den kopplingen :smasha
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag läste halva första inlägget av TS och det var det fånigaste jag läst på SH.Jag har kört hoj i 33 år och aldrig reagerat som du.Och du är erfaren?! Ny eu-moppe,då har du två backspeglar.Titta i dom eller köp ett SL-kort där du hör hemma! Ta inte plats på vägarna! Jävla mes!!!!

Ja, där är ett exempel på riktigt svårtydd ironi.

För något annat vore pinsamt helt enkelt.
 

RKI

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Staden
Hoj
Plastgris
Nu får faktiskt nån förklara! Vilka är ironiska och vilka menar allvar i den här tråden. Jag fattar noll! Hur funkar det, om någon skriver ett ironiskt inlägg som nån sen svarar ironiskt på......blir det inte omvänd effekt då? Fan vad svårt!:confused:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top