Du som körde en Diavel på Drottningholmsvägen precis innan Brommaplan

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Helt rätt av Diavel-föraren, scooterförare är ena riktigt dryga jävlar :mad: Inte nog med att en del luktar tvitakt, de vinglar ju mer eller mindre över hela vägbanan med sina små hjul och alltför upprättsittande ställning.
Själv körde jag en trimmad scooter hela förförra sommaren, jag lyckades till och med steka en Pan european på vägen till sommarstugan i tron om att det var polisen som inte gillade min körning. Bra gjort tyckte jag med en hoj som toppade 140km/h, men som man kunde hålla stumt med i stort sett hela tiden på 70-vägen, något man inte kan göra med en tung Pan...
Men jag skämdes ALLTID när jag körde den, tänk om någon från sporthoj hade sett mig och det hade kommit ut :rodnar
FDI så har min scooter 16" hjul och beter sig mycket bra på vägen med mig som förare. Jag är som sagt rutinerad! Annars hade jag inte suttit här idag pga den traumatiska upplevelsen häromdagen. Jag skäms inte alls över att cruisa runt med min scooter på stan. Faktum är att jag känner mig motiverad till att åka på Sveavägens mc träffar nästa onsdag. Med min scooter dessutom, samt ha kvittot på mina Björnisar ifall jag stöter på gärningsmannen där. Om han ersätter dom eller ej ligger på hans samvete. Jag funderar även på att ta med mig kalsongerna i en påse som bevis på vad han ställde till med. Min dotter är glad över att vi ska till gröna lund och fiska snart. Det är allt som betyder nåt för mig just nu, jag funderade på att lägga hjälmen på hyllan ett tag. Men jag är stark och ger mig inte! Jag bor i brommaplan, så jag kommer att minnas händelsen varje gång jag åker till jobbet. Det är en börda jag får leva med. Det sista jag behöver just nu är nån som mobbar mig för att jag kör scooter. Det jag behöver är en kram, men jag förlåter dig.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Vart du avis på ljudet?!?:D

Nej, varför skulle jag vilja ha nåt som kan skrämma mina medmänniskor? Nästa gång kan det vara bakom en normal förare han varvar. Då kan det gå väldigt illa, jag upprepar återigen. Jag är en mycket duktig pilot som hanterade situationen väl. En vanlig förare hade klotat direkt!
 

jetson

Guest
På tal om oljud, förbjud alla jävla bensinargräsklippare. Vill man ha kortare gräs får man väl skaffa elgräsklippare eller hyra ett gäng får eller nåt.

Fan va lack jag blir :mad:
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Nej, varför skulle jag vilja ha nåt som kan skrämma mina medmänniskor? Nästa gång kan det vara bakom en normal förare han varvar. Då kan det gå väldigt illa, jag upprepar återigen. Jag är en mycket duktig pilot som hanterade situationen väl. En vanlig förare hade klotat direkt!

Direkt?? DU menade väl diReCkT!!!11?
:brynad
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Direkt?? DU menade väl diReCkT!!!11?
:brynad

Ja naturligtvis, ber om ursäkt då jag inte har varit riktigt mig själv sedan några dagar tillbaka. Stavningen blir lidande när all fokus handlar om återhämtning. Men ja, naturligtvis menade jag diReCcKt!!1!!
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
lungt lilleman, sporthoj finns här för dig så du kan gråta ut :krama
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Är han seriös eller bara ironisk?
Håll dig på cykelbanorna med din scooter så vi slipper er dryga förare på vägen..
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Är han seriös eller bara ironisk?
Håll dig på cykelbanorna med din scooter så vi slipper er dryga förare på vägen..

Ingen aning, man vill gärna tro att han är ironisk. Så fort man ser en hoj/bil som har förmågan att låta rätt brutalt så är man automatiskt beredd på att föraren kommer dundra på en salva. Om man nu själv sitter på ett fordon som man kan tappa kontrollen över pga höga ljud (plötsliga eller ej) så kanske man borde tänka om. Ansvaret ligger ju på scooterföraren i det här fallet att framföra sitt fordon säkert. En liknelse rent ansvarsmässigt är ju att man hamnar med bilen i bilkö, bilisten framför tvärnitar och bakomvarande inte hinner reagera och kör in i den främre bilisten... i detta fall kommer det alltid att vara den bakre förarens fel pga t ex för kort avstånd till bilen framför, hur jävla illa han än kommer tycka att personen helt plötsligt bara stod stilla.

Att man kanske åker därifrån med en par nyanser brunare kalsonger, det har jag full förståelse för om man inte vara beredd på den otroligt härliga ljudupplevelse som Diaveln nu säkert bjöd på, men att lägga ansvaret på han för att andra runt omkring orsakar osäkerhet i trafiken.. den diskussionen hör hemma på ett helt annat forum.

Min åsikt iaf. :banana
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du på en bullrig FatBoy med S&S-snurra på drottningholmsvägen för 3 år sedan.
Fet bakstänkedekal!
its a beautiful day.jpg
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
FDI så har min scooter 16" hjul och beter sig mycket bra på vägen med mig som förare. Jag är som sagt rutinerad! Annars hade jag inte suttit här idag pga den traumatiska upplevelsen häromdagen. Jag skäms inte alls över att cruisa runt med min scooter på stan. Faktum är att jag känner mig motiverad till att åka på Sveavägens mc träffar nästa onsdag. Med min scooter dessutom, samt ha kvittot på mina Björnisar ifall jag stöter på gärningsmannen där. Om han ersätter dom eller ej ligger på hans samvete. Jag funderar även på att ta med mig kalsongerna i en påse som bevis på vad han ställde till med. Min dotter är glad över att vi ska till gröna lund och fiska snart. Det är allt som betyder nåt för mig just nu, jag funderade på att lägga hjälmen på hyllan ett tag. Men jag är stark och ger mig inte! Jag bor i brommaplan, så jag kommer att minnas händelsen varje gång jag åker till jobbet. Det är en börda jag får leva med. Det sista jag behöver just nu är nån som mobbar mig för att jag kör scooter. Det jag behöver är en kram, men jag förlåter dig.

Bara en sån hemsk upplevelse som att bo på Brommaplan gör dig berättigad till en kram :krama

Jag misstänker att allas vår kära Bonny skulle kunna hjälpa dig att lära dig leva med detta trauma, för att glömma bort det gör man ju inte bara så där utan du kommer nog drömma mardrömmar en låååång tid framöver.
Jag massuppfittade situationen totalt, jag trodde att du som jag själv körde omkring på en scooter med 13"-hjul och alldeles för mycket klistermärken för sitt eget bästa.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Nästa gång du kryssar fram mellan bilarna så kanske nån gör en vänstersväng som de brukar göra på riksväg 70. mellan sala-Avesta!:gnissla
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Bara en sån hemsk upplevelse som att bo på Brommaplan gör dig berättigad till en kram :krama

Jag misstänker att allas vår kära Bonny skulle kunna hjälpa dig att lära dig leva med detta trauma, för att glömma bort det gör man ju inte bara så där utan du kommer nog drömma mardrömmar en låååång tid framöver.
Jag massuppfittade situationen totalt, jag trodde att du som jag själv körde omkring på en scooter med 13"-hjul och alldeles för mycket klistermärken för sitt eget bästa.
Brommaplan har allt en riktig mc förare kan tänkas behöva, Mcdonalds för att mätta magen. Och OKQ8 för att mätta hojen med delikat 98 oktan.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Är han seriös eller bara ironisk?
Håll dig på cykelbanorna med din scooter så vi slipper er dryga förare på vägen..
Finns inte tillstymmelse till ironi i texten, det är en Drabbad människa, tillika, seriös, scooterförare, vi får läsa om. Tack, TS, att du delar med Dig av Upplevelsen. Jag tycker Du är stark.

För övrigt kom jag att ha en scooterupplevelse idag, då jag kom körandes från Södertäljevägen, in mot Liljeholmen, och passerade just tvärbanestationen då en scooter kom farandes rakt ut från parkeringen/torget á min vänstra sida, vilket var fel manöver av honom. Väldrillad som man är stod man genast hårt på bromsen och ingen situation uppstod. Han bromsade vekt och ganska feminint, eller så mycket hans bromsar förmådde ge bromskraft, eller så lite kanske man kan säga. Då tittade jag en sekund över axeln mot honom, och då fick jag se det. Ett ansiktsuttryck så pinat, så plågat, så fullt av "f'låt, jag är sån idiot, vilket löjligt fordon jag sitter på, vad jag skäms just nu, vad trodde jag kunna åstadkomma genom att "gasa" på så där mot Dej, oj oj vad dumt"

Inget relaterat till ts, såklart, utan bara en liten scooterhistoria från idag. Och hur jag var Kung av Tunga Fordon på Vägen för en stund idag.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Är han seriös eller bara ironisk?
Håll dig på cykelbanorna med din scooter så vi slipper er dryga förare på vägen..

Tror att tråden är en reflektion av alla Du som körde fyrhjulig bil i älmhult, Du som körde 2 hjulig motorcykel osv trådarna som tydligen blivit en sommarplåga 2013.
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Tror att tråden är en reflektion av alla Du som körde fyrhjulig bil i älmhult, Du som körde 2 hjulig motorcykel osv trådarna som tydligen blivit en sommarplåga 2013.

Patetiskt..
Det värsta är väl att flera av oss stöttar detta inlägg med, vart är vi påväg?!
Varför köra motorcykel om man inte är beredd att ta riskerna??
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top