Drevning Rsv4

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Frågar här också kanske mer rätt forum.
Ska köra på Åsen och undrar om ngn kan ge tips om drevning?
Den gör 190 på 2:an o 120 på 1:an känns lite tokigt iaf på den knixiga banan.
Och visst det beror på hur man kör förstås men för att ha ngt att utgå ifrån....
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag hade 15 fram och 41 bak och det funkade hyggligt men jag skulle eventuellt ta en mindre bak då den wheelar väl mkt med denna.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
beror ju lite på hur rädd man är om kedjan,, utväxlingen i sig är kanske ok men 15 fram knäcker kedjor som bara den på RSV4 vet jag,, ja även andra hojjar,, blilr för snäv radie för kedjan, bättre att gå upp på bakdrevet iaf,, 1 fram är ca 3 bak

Jag hade 15 fram och 41 bak och det funkade hyggligt men jag skulle eventuellt ta en mindre bak då den wheelar väl mkt med denna.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Ok, tack för svar, då har jag nåt o utgå ifrån.
Minns inte teorin om squat längre men blir den sämre på att " sätta sig" (egentligen sträcka på sig)
ge mer traction med större drev bak eller var det tvärtom.? Jag får nog ta o läsa på igen, suck vad man glömmer på 8 år
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Är det någon som vet vad det är original på RSV4 factory? har 14 fram men tycker fortfarande att den segdrar, inget riktig klipp. funderar på gå ner till 13, är det någon som provat?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
13 och 14 drev fram är olämpligt på en sådan motorstark maskin. Jag hade valt större bakdrev istället.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Men det händer ju inte så mycket i början med 14..tar någon dyrbar sekund innan hon vaknar!
Vad ska man göra istället?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har du mappat om den?
Om inte så är ju gasresponsen helt usel från fabrik så en mappning löser det problemet.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag får tyvärr skippa bandagarna.
Mötte en telefonpratande bilist bakom en häck mitt i en 90 graders böj, han gav ingen plats så jag styrde ut o där var ett 2 m djupt dike. Axel ur led o brott i ds. Vä sida känns som man kört i en mangel.
För o inte tala om hojen 250 mil o nyskick var den, surt.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Riktigt surt!
Köra hoj på väg är livsfarligt Iphonarna har liksom inte gjort det bättre...
Stannade händelsevis bilisten??

Hoppas du kryar på dig snart!
//A
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Nej han stannade inte. Polaren som kom efter fick också väja för han fast det var rak väg o mkt bredare där dom möttes.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top