Ska kanske förtydliga att när vi körde "vanligt" märktes det ingenting, den kändes lika lätt att lägga ner åt båda hållen och när jag höll i styret märkte jag inte alls att jag kompenserade.
Men så fort jag släppte kändes det som jag fick luta ut en hel del åt höger innan den slutade dra.
Du bör kolla så att hojen spårar som den ska, och kedjan ska inte vara så spänd att den får slut på slack när det sitter en passagerare på, då är den för spänd.
Tack. Hur kollar jag att den spårar?
Kedjeslacket får jag låta en vän titta på medan vi sitter på plats.
Troligen ligger inte problemet i att ni sitter rakt och still när ni är två på hojen, utan snarare att du omedvetet kompenserar för eventuell skevhet när du sitter ensam på hojen.
Kanske, men jag får luta en hel del för att kompensera snedkörningen med passagerare. När jag prövar motsvarande själv känns det som att jag inte kompenserar någonting. Men det kan så klart vara så att jag omedvetet kompenserar lite och med passagerare förstärks fenomenet så kraftigt att jag själv märker.
Kan handla om att hojen med ökad vikt på bakhjulet blir mer villig att börja klättra på bomberingen av vägbanan!
Prova att omväxlande köra på "fel sida vägen" och "rätt sida vägen "på vanlig landsväg när (avsaknad av) mötande trafik tillåter detta. Vill den åt vänster oavsett vilken sida av mittlinjen du kör så är det hoj/förar-passagerarrelaterat, men om den omväxlande klättrar upp vänster eller höger mot mittenlinjen så är det mer naturligt beteende som man möjligen kan labba bort med hjälp av lufttrycket i däcken.
Smart, jag prövade endast på rätt sida av vägen, kan vara värt att titta på.