Dr800 bratstyle för grusåka

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ser grymt ut med uppdateringarna! :tummenupp

Tycker hojen gör sig bättre utan kuts men det verkar du ju vara inne på själv åxå...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blir ju kalas det där. :tummenupp

Ser även att du har Feltemas styre och risers. Bra skit. :)

Jag tycker helt klart du ska ha kutsen, men formen på tanken är väl inte riktigt den rätta isåfall...
 

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
nu har jag fått dit framlampan, en HPD special. Bosch extraljus hus, biltema insats, dr800 parkeringslampa, hundkoja lyktnät, rattar från skrotlådan.
Tanklocket damp ner i lådan också, direkt från Hong Kong

Bifogar några bilder på flattrack kutsen också…får nog höja och byta fälgar om man ska köra med den på…(men funderar på att lacka den när vi ändå håller på och kluddar – ifall man skulle ändra sig :))
Den lilla sadeln ser mumsigast ut, blir väl lite krångligare att fästa baklyktan kanske.
Sen får du göra något åt den där ölburken under mätaren, åtminstone lacka den i svart... :tungan
 

G13B

mer tam än vild
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Hamburgsund
Hoj
dr800 special
det blir den lilla bobbersadeln, ska man köra flattrack då får man bygga flattrack också, det här är ju "Schotterstraße brat Stil Kreuz" stuket:D

Baklycktan blir en liten led (biltema) kapslad i en hålborrad plåt, som kommer att sitta ihop med nummerskylten på svingen, (bakom hjulaxeln) osäker på hur lagligt det är…

Sen får du göra något åt den där ölburken under mätaren, åtminstone lacka den i svart...

Kanske skulle kroma den:yoparty
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
det blir den lilla bobbersadeln, ska man köra flattrack då får man bygga flattrack också, det här är ju "Schotterstraße brat Stil Kreuz" stuket:D

Baklycktan blir en liten led (biltema) kapslad i en hålborrad plåt, som kommer att sitta ihop med nummerskylten på svingen, (bakom hjulaxeln) osäker på hur lagligt det är…



Kanske skulle kroma den:yoparty

Krom är olagligt men skylten är laglig ifall den sitter på vänster sida bakom hjulaxeln.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ingen progress här? :)
 

G13B

mer tam än vild
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Hamburgsund
Hoj
dr800 special
har latat mig, den borde egentligen varit färdig nu… men jag har fått gjort en del iallafall baklampa, skyltfäste etc – bilder kommer:tungan

Min äldste var ute i garaget för ett tag sedan och torrbröt lite, han har stilen men är lite kort i rocken:)
img0498ii.jpg

Shot at 2010-03-02
img0503s.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
har latat mig, den borde egentligen varit färdig nu… men jag har fått gjort en del iallafall baklampa, skyltfäste etc – bilder kommer:tungan

Min äldste var ute i garaget för ett tag sedan och torrbröt lite, han har stilen men är lite kort i rocken:)

Börjar se riktigt bra ut :tummenupp
 

G13B

mer tam än vild
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Hamburgsund
Hoj
dr800 special
skylten,
osäker på om det är lagligt med baklyktan där också? Har en extra som jag kan strappa fast uppe å skärmen vid besiktning…
dsc00137i.jpg
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Den placeringen ser ut som en gammal chopper, sätt den bak vid sadeln som extra stänkskydd istället passar mycket bättre(min åsikt bara) annars:tummenupp
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Vill bara påstå att om du åker med dämpare så skulle inte jag åka med Vaccu-Pan lösningen. Det blir ju ett mottryck i avgaset som motverkar funktionen.
 

S-näs

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2010
Ort
Hanged Mans Hill
Hoj
1986 Honda XR600R
skylten,
osäker på om det är lagligt med baklyktan där också? Har en extra som jag kan strappa fast uppe å skärmen vid besiktning…

Varför inte fixa dit en diskret skyltbelysning i underkant på skylten (som lyser uppåt) Tror det skulle bli rätt snyggt!

Och nästa gång: ge grabben ett par balla solglasögon!
 

G13B

mer tam än vild
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Hamburgsund
Hoj
dr800 special
Varför inte fixa dit en diskret skyltbelysning i underkant på skylten (som lyser uppåt) Tror det skulle bli rätt snyggt!

Och nästa gång: ge grabben ett par balla solglasögon!

lampan är borrad i underkant och borde lysa vitt ner på skylten:tummenupp tänkte klistra på en reflex över skattemärket, borde väl vara ok?

lite svårt att sätta skylten vid sadeln, den blir nästan helt vågrät:confused:

ang vacupan, kanske bättre utan dämpare men det borde väl funka ändå?
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Kul när det händer saker, för mig står det lite still i mitt garage. -20 =)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
lampan är borrad i underkant och borde lysa vitt ner på skylten:tummenupp tänkte klistra på en reflex över skattemärket, borde väl vara ok?

Egentligen inte men de flesta poliser/besiktningsmän säger inget om det.

Förövrigt ett riktigt coolt bygge. Blir bara mer och mer sugen på att sätta igång ett byggprojekt när jag läser denna tråden. :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skall du ha sidmonterad regplåt så gäller egentligen belysning på båda sidor av bakhjulet då lampan inte sitter centrerad. Personligen kör jag med sidmonterad och skiter fullständigt i det :)

Kan bli bråk vid besiktning dock
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top