Domkraftspallbockar

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Jag undrar om det finns pallbockar med domkraftsfunktion att handla i Sverige. Kanske liknande dessa på bild.
 
Last edited:

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Har sånna, men dom går ju inte att pumpa upp, man kan "dra" upp dom i rätt höjd och sen lyfta spaken för att sänka dom.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Ok, men de kanske blir bra endå. Med last, hur pass kontrollerat kan man sänka? Kan man liksom "smyga" ned försiktigt?

Ved du var man kan hitta dem? (eller vad de heter)

Tack!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, men de kanske blir bra endå. Med last, hur pass kontrollerat kan man sänka? Kan man liksom "smyga" ned försiktigt?

Ved du var man kan hitta dem? (eller vad de heter)

Tack!

Såna där brukar jag handla på Jula
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=601024

Men man använder dem inte till att lyfta eller sänka, det är fortfarande domkraft för sånt. Men de är smidigare att manövrera än vanliga bockar med lös sprint där säkringskedjan aaalltid är tvinnad och kort.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ok, men de kanske blir bra endå. Med last, hur pass kontrollerat kan man sänka? Kan man liksom "smyga" ned försiktigt?

Ved du var man kan hitta dem? (eller vad de heter)

Tack!
Nej, det går inte att smyga ner dom, det är ganska definitivt när det släpper. Och oftast är "tänderna" lite sluttande så att dom låser fast, dvs du måste lätta på trycket för att kunna lossa dom.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Såna där brukar jag handla på Jula
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=601024

Men man använder dem inte till att lyfta eller sänka, det är fortfarande domkraft för sånt. Men de är smidigare att manövrera än vanliga bockar med lös sprint där säkringskedjan aaalltid är tvinnad och kort.



Nej, det går inte att smyga ner dom, det är ganska definitivt när det släpper. Och oftast är "tänderna" lite sluttande så att dom låser fast, dvs du måste lätta på trycket för att kunna lossa dom.

OK. Jag har väl för höga krav. I framtiden vill jag ha pallbockar med fjärrkontroll och steglös hastighetsval för upp och nedsänkning.:hihi Det får bli dem hos Jula tills vidare.

Tack för hjälpen!
 

R.

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki
Nu var nog olsson ironisk men annars kan man ju köpa värdens onödigaste pryl, en skräp-domkraft med fjärrkontroll, art nr 15-373 på biltema.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top