Diskussion olyckor 2011

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Många raketforskare som skriver och tycker till hela jävla tiden om precis allting!

Det var ingen annan än han själv som vred på gasrullen igår så det finns ingen annan att skylla på!

Jag VET att det låg snutbilar i häcken på honom HELA tiden. Och polisens senaste pressmeddelande "Vi vet att han inte såg helikoptern" är tyvärr ren jävla lögn.

Min vän som tyvärr borde ha stannat direkt igår, vred på huvudet för att titta vart helikoptern/bilarna låg efter honom då bommen dök upp. När han tittar fram igen är det för sent.

Nu åker vi och tänder ljus för våran kompis och tänker & stöttar hans familj!
Färdig diskuterat

Vila i frid bästa Chrille! Vickan, hoppas du kryar på dig och tar dig igenom det här tillsammans med oss som stöttar dig!

Hur vet du det om jag får fråga?

Stöttnig behöver de och ni som känner personerna är de bästa att ge det.
Även om de inte vill prata om det så räcker det med att ni är med dem.
 

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
lider med den drabbades familj o vänner o flickvännen också. Hoppas alla racers får sig en tankeställare o tar det lugnare i trafiken. egentligen får man väl vara glad att det inte blev värre, låter nog hemskt i mångas öron men ............
VAR RÄDD OM ER O ALLA ANDRA I TRAFIKEN!!

R.I.P
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Håller självklart med dig, dock så begår han en allvarlig trafikförseelse precis framför en polis och inte att reflexen sitter fel eller inte är CE märkt.
Ska han blunda?

Jag personligen tycker att han (mc föraren) begick ett dumt nybörjar misstag som låter jakten pågå så länge som den gjorde.

Jag var ingen ängel förr i tiden o fick jagen då o då...
Men en enkel grundregel är att köra ifrån polisen o sedan försvinna snabbt. INTE fan åka länge på en motorväg i hög fart fram o tillbaka.
Det är dumt på så många sätt att jag inte orkar rada upp dom här och jag ska INTE heller lära andra hur man borde göra.
Enkelt svar till alla: ge fan i o köra ifrån snuten!!!
Och om man nu gör det, se till att du kan hantera situationen o TA KONSEKVENCERNA för vad du/ni gör...

OK, som svar till dig.
Jag personligen tycker att polisen skulle ha avbrutit direkt när han blev alldeles för farlig för sig själv o alla andra.
99,9 % av alla skulle sluta köra som en idiot om polisen uppenbarligen inte var i närheten och därefter kört hem eller stannat ngnstans.
Just för att man för mkt adrenalin i kroppen och behöver komma ner i varv o tänka klart. Att ha synliga poliser vid avfarterna är INTE att avbryta eferförföljandet.

Tycker synd om passargeraren som inte kan/kunde påverka föraren, o ang föraren så fick han betala med det ultimata straffet tråkigt nog...

Som sagt, man kan dö när man kör hoj...!!
 

ApriliaCowboy

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Honda CBR 1000RR
Håller självklart med dig, dock så begår han en allvarlig trafikförseelse precis framför en polis och inte att reflexen sitter fel eller inte är CE märkt.
Ska han blunda?

Allvarligt mich... ! Tycker du att en rödljuskörning är en så allvarligt trafikföreteelse, att det befogar en polisjakt under flera timmar med ett okänt antal bilar (på bilden jag såg var det ca 10st), motorcykel + helikopter... anta att det var en "kontrollerad" rödljuskörning!?
Utanför mig i ett villaområde så har jag en grannkärring som håller åtti knyck förbi mitt hus.. Ja, det är 30 km/h här...
VIlket brott är värst anser du? , Det bor 11 ungar i varierande åldet, ingen över tio år på min gata... På nynäsvägen sent på kvällen har jag aldrig sett en en liten kille på sin cykel.. Det gäller att sätta brottet i paritet med andra lagöverträdelser...
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
22 åringen hade tydligen stulen hoj enligt Expressen.

Tänk nu på hans familj och vänner och tänk efter innan du skriver ett inlägg.
Förstår du hur stor skada ett sådan här inlägg kan göra för familjen. Står ingenting om stöld och om vad har det med saken att göra. En ung individ har avlidit och det var igår detta hände. Vi har en ny dag och ett stor lidande för anhöriga
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Då kanske vi ska ta bort alla åldersgränser i samhället? Varför ska alla gruppbestraffas bara för att vissa inte kan hantera sprit i 12-årsåldern? Alla borde ju få ta pappas lastbil till skolan i mellanstadiet eller kanske flyga själv när familjen ska till Mallorca, det finns ju trots allt 10-åringar som kan det. Vänta bara tills jag har hunnit bygga en bunker, långt bort från alla vägar, först!

Känns som en sådär jämförelse. F.o.m. 18 års ålder ska du kunna delta att avgöra Sveriges framtid. Du anser myndig nog att ha familj och gifta dig, men tydligen inte att framföra ett fordon.

En 12-årings förstånd går inte att jämföra med en 24årings. Jag hoppas du ser skillnaden själv.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Vad är det för mening att ha lagar om polisen inte får upprätthålla dem.?

När kille vägrade stanna tog han ett beslut, vet inte exakt vad det kostar att ha kört mot rött eller inte ha kk men jag har svårt att se att det är så mycket att det är värt att mista sitt eget liv eller ännu värre ta livet av någon annan
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Dags att säga vad jag tycker. Skulle den vara stulen och bla bla så skiter jag fullkomligt i om någon dör på kuppen. Däremot om någon som mig själv gillar att gasa på ordentligt då och då dör på kuppen i i förhoppning att man borde kunna komma undan indraget körkort och böter så är det tragiskt. Anser inte att man är kriminell bara för att man gasar på ibland. Visst, själv hade jag nog stannat efter en minut om jag märkte att jag inte drog ifrån polisen. . Med tanke på vad kriminella får göra utan att staten gör någonting så tycker jag det är mest rätt att avsluta jakten på denna skit företeelse. Jag försvarar inte betendet men ibland måste storebror se det större perspektivet. Det blir ju faktiskt farligt för allmänheten att jaga någon! Kanske dags att införa ägaransvar på hojar och bilar även om det innebär problem ibland.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Det är faan en skam hur vissa människor här inne resonerar.

Det finns nyanser av allt, i synnerhet vad gäller skillnaderna i risk i din jämförelse. Tycker inte det är jämförbart på annat sätt än att endera inte är tillåtet.

Men det har väl inget med trådens ämne eller denna duskussion att göra?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Hade dock tyckt det var skumt att killen som skulle rejsa hade en tjej där bak :glömdet

Bara dom vet vad som hände innan de klotade. Bara dom två på hojen vet hur de resonerade.

Vem vet killen kanske inte ville dra in sin tjej i något som kan bli infört i registret och bli belastning för henne. Vad vet jag, ingenting, bara spekulationer.
Han hamnade i en knepig sits då han hade sin flickvän där bak och gjorde en 50/50 som slutade i en katastrof. Vi alla har varit 22 år och vi grabbar vet då att man skyddar sin flickvän med näbbar och klor även om det ibland blir fel ( krogbråk pga tupperi). Försöker analysera hur han tänkte och det kan handla om att han inte ville dra in tjejen i polisärende. Nu blev det fel och värre och det är jätte tragiskt det hela.

Det finns nyanser av allt, i synnerhet vad gäller skillnaderna i risk i din jämförelse. Tycker inte det är jämförbart på annat sätt än att endera inte är tillåtet.

Men det har väl inget med trådens ämne eller denna duskussion att göra?

Kanske en dåligt jämförelse. Är dock trött på människor som spyr galla på folk när dom själv inte handlar efter våran svenska lag.
 
Last edited:
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Som regel när poliserna begått tjänstefel i samband med jakt och det går åt helvete så ger de ut friserada detaljer från jakten till tidningarna. som jag ser det i förebyggande syfte från kritik och diverse utredningar.

Och hur f-n kan polisen veta att föraren inte har sett helikoptern... dessutom verkar ju flera ha sett att den flyger på ca 60meters höjd... Den upptäcker man!!
En sak är säker! Det som står att läsa från polisen kan man inte lita på!

Antaligen hade killen levt idag om inte helikoptern var ute plus hela kopplet av blåljus.. Kan ha varit en av anledningarna till att han körde ner i tunneln...

Jag talade med polisen i morse, och inte den vanliga presstalesmannen utan en kontakt, och det skarpa förföljandet avbröts redan när hojen lämnade Stockholm på väg mot Södertälje. Polisbilarna övergick till övervakande från motorvägspåfarterna endast helikoptern följde efter. I Södertälje kom ordern från vakthavande befäl om att samtliga polisfordon skulle dra sig undan och hålla sig utom synhåll. Helikoptern gick då upp på högre höjd (vet ej hur högt men gissningsvis runt 1000 fot) och inledde ett efterföljande vilket bäst kan beskrivas som att de höll sig på avstånd och höll sig beredda inför den krasch de befarade skulle bli utgången. Enligt polisen körde hojen så fort att helikoptern fick ge fullt för att inte tappa den ur sikte och om någon här tror att man vrider huvudet bakåt/uppåt i 250+ och upptäcker en helikopter på 300 meters höjd långt bakom så tänk igen. Dessutom i mörker. Men nog visste föraren att han hade haft helikoptern efter sig tidigare och valde att ta det "säkra" före det osäkra och sikta på tunnlarna.

Och ja, jag tillhör de som tycker att det är förbaskat trist och onödigt att det gick som det gick. Men att skylla på polisen är fel. På samma sätt är det fel att påstå att folk här eller på andra forum eller ute i verkliga livet skulle vara ansvariga. Var och en är ansvarig för sina egna handlingar och det finns bara en enda person som bär skuld till det här och det är föraren. Men förtjänade han det? Absolut inte!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Blir nyfiken på hur ni ser det här med streetrace på våra allmännavägar. Tycker ni det är okej. Jag ser inga problem i detta med lite race. Men hur tänker ni som spyr ut skit på detta som hände igår.

Är det så att ni tar med familjen ut en fredagkväll för att kolla lite race? om hur kan ni då leva med denna dubbelmoral?

Det är faan en skam hur vissa människor här inne resonerar. Skäms ni inte
Du har en skev världsbild, sen när är det okej med streetrace?
Vet inte om du har noterat det men det finns banor både för dragracing och för roadracing.
Vad rättfärdigar race på allmänna vägar? :va
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top