Diablo Rosso Corsa vs Diablo Supercorsa SP?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
tänkte bara flika in att dackonline.se ingår frakten:) kan bli billigare där då
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag pröjsade 3400kr inklusive påläggning i somras för mina Dunlops Sportsmart, så 3100+ frakt låter normalt men inte billigt.

För dryga 3500kr eller mindre borde du få på vilken däckfirma som helst. Spela gärna ut dom mot varann oxå så ska du se att dom sänker ordentligt oftast. Speciellt nu i Januari...

Annars, om du lägger på däcken själv så kan du ju lika gärna handla från Spanien eller England. Då tjänar du säkert 400kr till..
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Får kolla upp priserna närmare genom att ringa upp en lokal mc-handlare och däckfirma och jämföra. Det är ju inte lönt att köpa däck på nätet och sedan få hela förtjänsten uppäten.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag betalade 3747:- i April 2011 för mina Diablo Rosso Corsa till Triumphen pålagt och klart till en MC-firma i Gbg. De hade ett rabatt erbjudande en vårdag (slutet Mars tror jag) och jag slog till. Och nu har MC-firmorna ännu mindre att göra. Gissar jag.
Och du kan väl köra hoj till och från dina lokala firmor hela vintern (bortsett från saltet) nästan varje vecka en normal skånevinter.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag betalade 3747:- i April 2011 för mina Diablo Rosso Corsa till Triumphen pålagt och klart till en MC-firma i Gbg. De hade ett rabatt erbjudande en vårdag (slutet Mars tror jag) och jag slog till. Och nu har MC-firmorna ännu mindre att göra. Gissar jag.
Och du kan väl köra hoj till och från dina lokala firmor hela vintern (bortsett från saltet) nästan varje vecka en normal skånevinter.

I normalfallet är det inga problem att köra upp till en däckfirma eller mc-handlare. Inte den här milda vintern. Tyvärr har jag ett spik i bakdäcket så det är uteslutet av den anledningen. Vad som är värre är att jag inte lyckats montera av bakfälgen så att jag kan ta med den till en däckfirma. Jag vet att den var åtdragen med rätt moment så jag misstänker att muttern ärgat fast. Jag vill inte åka upp till vem som helst som går loss med våld så jag tänkte låta en återförsäljare fixa det i samband med service. Tjänar man bara någon hundralapp totalt för däck och skifte kan det ju kvitta. Tyvärr har jag erfarenhet att mc- och bilhandlare brukar ta rena rövarepriserna på däck. Det är ju inte deras huvudsyssla utan mer en service till kunderna. Därför tänkte jag att jag kunde köpa och skicka med däcken när det blir aktuellt.
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Tyvärr har jag erfarenhet att mc- och bilhandlare brukar ta rena rövarepriserna på däck. Det är ju inte deras huvudsyssla utan mer en service till kunderna. Därför tänkte jag att jag kunde köpa och skicka med däcken när det blir aktuellt.

När jag fick mina Dunlop för 3400kr så gick jag till 4st olika firmor, varav den första var skitdyr (4600kr inkl SMC-rabatten, veckans skämt m.a.o). Jag berättade för försäljaren att jag kan köpa däcken för 2800kr från Spanien, komma hit med dom och få dom pålagda och det är fortfarande 1200kr billigare än deras rabatterade SMC-pris men han kunde inte bry sig mindre så jag gick till nästa ställe. Sen sänkte dom priserna för varje butik jag var in i. Från 4600kr till 4200kr till 4000kr till 3400kr.. Jag föredrar att handla av lokala handlare och gillar service framför lågt pris, men det får ju fan finnas gränser... Ni förstår säkert var jag numera handlar alla däck jag behöver, till alla fordon.
 
Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Det lutar åt Diablo Supercorsa SP då. Har kört på Power One en bankväll nu, och är inte nöjd. Fick två släpp med varma däck, sen slits det ut direkt. Till saken hör att jag INTE är någon Rossi... :gnissla

då har du gjort något fel, fel däcktryck kanske eller så har de intevarit fullt så varma som du trodde.. har kört med Power one och jag tyckte de var dö fina att åka på.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Pirelli Rosso Corsa /Sp är väl bland de bästa man kan få i torrt .. dock så är livslängden väldigt kort på framförallt bakdäcken .

Personligen tycker jag det blir för dyrt med Pirelli bak , så jag kör Pirelli rosso corsa i fram och Dunlop sportsmart i bak så jag slipper byta bakdäck efter 1 bandag .
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
På bana är Supercorsa SP bra och inger förtroende. På blött underlag är de såphala, tyvärr.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Supercorsa PRO/SP/SC är alla hala på blött underlag.

Däckval är alltid en kompromiss. Våtegenskaper är inget jag prioriterar på Duccen. Kör rätt sällan i väta, därmed inte sagt att man alltid får goda förutsättningar på en i förväg bokad bandag. Det är nog 50/50 chans på regn. Bara att gilla läget och anpassa farten efter förutsättningarna. Idag har jag Dragon Supercorsa. Mitt förtroende för dem i väta är rätt låg, men det har mycket självkänsla att göra. Jag tror inte jag skulle slappna av mer om jag körde ett däck med bättre våtegenskaper. Det ligger ju gamla gummirester och vätskeutsläpp i underlaget som kommer upp i väta.

Fick t om en riktig tankeställare på rak motorväg vid ett tillfälle med bilen. Fick plötsligt ställ i ca 90 km/h som jag parerade med en ryggmärgsreflex i innerfilen. Med hojen hade jag legat i backen.
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
hmm hittar inget om lufttryck till supercorsa sp v2, nån som har nån koll på vad som rekommenderas en varm sommar dag på banan??:va
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
har klickat på varenda länk där inne, men hittar inget om däcktryck på SP. Ringde även till pirelli i sthlm och dom kunde inte heller svara på frågan:S Skrev på deras Italienska fb sida och inte änns dom kunde ge något direkt svar=/ Ska man börja köra på samma tryck som dom rekomenderar till SC och och prova sig fram där efter?? kanske går åt helvete direkt då jue:S:död
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej har för mig att du kan köra på samma tryck med sp som sc. Jag hade deras rek tidigare men hittar inte på dom nu. 1.6-1.8 bak kallt och 1.7-1.9 bak varmt. Fram 2.0-2.2 kallt och fram 2.07-2.4 hoppas det hjälper dig och lycka till
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Nej! Kör inte med SC tryck,dom är alldeles för låga för detta däck. Har kört sönder 1 bakdäck p.g.a detta. Inte mindre än kall 1.8 bak. 1.9 har fungerat bra för mig. Fram kall 2.05 - 2.1.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top