Det var väl det jag visste, hojåkare är bättre!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag vet inte. Jag svär och skriker både det ena och det andra i bilen när jag kör den.

På hoj däremot så är jag superlugn, för då kan jag bara köra om idioterna.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jag vet inte. Jag svär och skriker både det ena och det andra i bilen när jag kör den.

På hoj däremot så är jag superlugn, för då kan jag bara köra om idioterna.

Ja, jävlar vad frustrerande det är att köra bil när man är van att lanesplitta...
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Ja, jävlar vad frustrerande det är att köra bil när man är van att lanesplitta...

Sällan jag behöver lanesplitta på landet, men fyfan vad det är smidigare att köra om. Man behöver ju inte flera hundra mils fri sträcka för att ta sig förbi snabbt o säkert.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har blivit en lugnare bilförare sen jag började köra mc. E ju noll upplevelse att köra bil fort i jämförelse med mc så jag ser ingen anledning att gasa med bilen alls
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Eller så är det 23% mera troligt att hojåkare fixar trasiga saker själva, billigare... :-D
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag ser det som ganska självklart att det skulle vara så. Som motorcykelförare får man med erfarenhet en bra blick över hur trafiken flyter och fungerar. Man lär sig se potentiella faror innan de utvecklas till reella faror etc.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Instämmer. Skulle tro att MC förare är mer riskmedvetna och mer uppmärksamma än vanliga bilister som är vana vid att uppfatta sig som säkra i alla lägen.

Det gäller ju dock inte alla MC förare, därav enbart de 23% ;)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det fattar ju vem som helst - folk me taskig simultan kapacitet,nedsatt hjärnfunktion,dålig balans,dålig syn och extremt låg intelligens behöver fyra hjul och en vindruta att fästa en 25 tums gps mitt i synfältet*.

För fan - då jämför man en sådan förare men en biker som kan fälla upp flippflopphjälmen på motorvägen,byta snus,skicka några sms och sen dra igen hjälmen.

Humor
*Jag var körlärare åt en sådan person som skulle ha bilkort , jag kan göra en handbromsvänding på motorväg och så vidare - när han lyckats få körtkort skulle han börja lära mig och köra bil:rofl

Haha gjorde en tung psykutredning under några år på han - finns mycket bilister där ute som inte är helt hundra
 

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sthlm
Hoj
08, Klonkasaki, Versys
Kontentan av undersökningen borde vara att man som A-korts innehavare borde få rabatt på bilförsäkringspremien.

Sug på den TryggHansa!!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top