Det här med topplockspackning???

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Hej på er igen!

Jag fick endel tips om hur jag skulle lösa det med topplockspackningen i en annan tråd, men inget konkret besked om vad som är bäst.

Så;

Idag har jag två fiberpackningar med en rostfri distans.
I morgon kommer jag ha JE-turbokolvar som är beställda, så jag behöver ingen topplocksdistans för att sänka kompet med och vill istället ha en bättre packning än fibern.

Några talade om kopparpackningar, andra om att man kunde göra en "multilagers stålpackning...

Snälla, klargör detta för mig, så jag slipper göra om det tre gånger :huvet
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Totte skrev:
Hej på er igen!

Jag fick endel tips om hur jag skulle lösa det med topplockspackningen i en annan tråd, men inget konkret besked om vad som är bäst.

Så;

Idag har jag två fiberpackningar med en rostfri distans.
I morgon kommer jag ha JE-turbokolvar som är beställda, så jag behöver ingen topplocksdistans för att sänka kompet med och vill istället ha en bättre packning än fibern.

Några talade om kopparpackningar, andra om att man kunde göra en "multilagers stålpackning...

Snälla, klargör detta för mig, så jag slipper göra om det tre gånger :huvet


KOPPARpackning suger rävpung
undvik detta på vattenkylda motorer

Ja vet att det finns en subkultur av kopparpackningsanhängare
men dom kör offtast luftkylt ( inga vattenkanaler att ta hänsyn till)

Kopparpackning kräver även "oringning" av cylinderdäcket

Man fräser ett smalt spår runt kanten på cylindern där man sedan knackar ner en pianotråd som sticker upp något för att öka trycket på packningen

Detta blir för de mesta 99% tätt och håller för väldigt mycke cylindertryck
samt går att återanvända

Detta koncept duger dock inte till vattenkylda hojmotorer
då minsta lilla kompläckage ut i vattenmanteln skapar övertryck samt kokandemotor


Absolut det bästa är fortfarande flerlagers stålpackning

Ring eller maila till cometic i usa då dom är störst på dessa packningar
dom gör även custom men det lär kossta en del för one off
( dom gör Mcxpress packningar på beställning)
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Det går alltså inte att åka till vattenskäraren å be honom skära 4 st rostfria plåtar á typ 0,1 mm?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Totte skrev:
Det går alltså inte att åka till vattenskäraren å be honom skära 4 st rostfria plåtar á typ 0,1 mm?


Om du på nått sätt kan åstakomma "rilorna" (nersänkta spår) runt alla tätytor


Jag såg en gång en konstnär på Tv som sprängde mönster i jättestora rostfria plåtar genom att gräva ner först en plåt sedan la han pentylstubin i olika mönster kors å tvärs sen la han en till plåt åvanpå
sedan en jäkla massa sand

Sen sköt han HEHEH jävla smäll :D :D :yoparty

sen grävde han fram dom med perfekta rilor åt alla håll å kanter


Kan detta va en passande metod??? :va
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
amen... jag provar det då :gnissla
återkommer med resultat! Haha...

Men allvarligt...
Ungeffärligt pris på de andra?

Hur mycket tror ni att fiberpackningarna pallar vid drygt 65-70nm dragen topp (hk alltå)?
 

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Ort
(Utan för Örebro)
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Totte skrev:
Hej på er igen!

Jag fick endel tips om hur jag skulle lösa det med topplockspackningen i en annan tråd, men inget konkret besked om vad som är bäst.

Så;

Idag har jag två fiberpackningar med en rostfri distans.
I morgon kommer jag ha JE-turbokolvar som är beställda, så jag behöver ingen topplocksdistans för att sänka kompet med och vill istället ha en bättre packning än fibern.

Några talade om kopparpackningar, andra om att man kunde göra en "multilagers stålpackning...

Snälla, klargör detta för mig, så jag slipper göra om det tre gånger :huvet

Använd flerlagers stålpackning från cometic funkar kanon bra, glöm fiberpackningar och kopparpackningar.

R1 T
 

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Totte skrev:
Hej på er igen!

Jag fick endel tips om hur jag skulle lösa det med topplockspackningen i en annan tråd, men inget konkret besked om vad som är bäst.

Så;

Idag har jag två fiberpackningar med en rostfri distans.
I morgon kommer jag ha JE-turbokolvar som är beställda, så jag behöver ingen topplocksdistans för att sänka kompet med och vill istället ha en bättre packning än fibern.

Några talade om kopparpackningar, andra om att man kunde göra en "multilagers stålpackning...

Snälla, klargör detta för mig, så jag slipper göra om det tre gånger :huvet
varför kör du inte med cylinder spacer?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
h01hmt skrev:
varför kör du inte med cylinder spacer?


För att cylindern sitter fast :D :va



Problemet ligger ju i om cometic tilverkar stålpackning till denna motor

orginal är ju fiber det är just det som suger
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
andersson turbo skrev:
För att cylindern sitter fast :D :va



Problemet ligger ju i om cometic tilverkar stålpackning till denna motor

orginal är ju fiber det är just det som suger
Snackade ju med herr Blix på Svenska Triumph som påstod att det fanns flerlagers stålpackningar...
Får väl gräva mer i det där.

Skitens skitproblem! :huvet
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top