"Det här köpte jag idag!"-tråden

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
335i hoppas jag? :)

Såklart:)

Faktiskt ingen bil jag direkt tittat åt förut, men kom på under påskens bilsurfande att det nog är rätt ok bil så drog ner igår och handla.
Dock känns den faktiskt lite tröttare än jag förväntat mej, men har iofs mest hunnit köra motorväg.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Såklart:)

Faktiskt ingen bil jag direkt tittat åt förut, men kom på under påskens bilsurfande att det nog är rätt ok bil så drog ner igår och handla.
Dock känns den faktiskt lite tröttare än jag förväntat mej, men har iofs mest hunnit köra motorväg.

Jag upplever 335d som piggare, men 335i låter skönare, och det är rätt viktigt :):tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mycket dator för pengarna :tummenupp

Tack, eller nåt:D Jo, jag har letat runt i evigheter efter mest dator för pengarna, så när den här dök upp hos siba vart det affär mer eller mindre direkt. En av de nyaste fyrkärniga processorerna, 8 gig ram, ett bra grafikkort med ett gig ddr5-minne osv för 9 lakan, som hittat:D
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tack, eller nåt:D Jo, jag har letat runt i evigheter efter mest dator för pengarna, så när den här dök upp hos siba vart det affär mer eller mindre direkt. En av de nyaste fyrkärniga processorerna, 8 gig ram, ett bra grafikkort med ett gig ddr5-minne osv för 9 lakan, som hittat:D

byt ut den sura hddn mot en ssd så är du i hamn :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
byt ut den sura hddn mot en ssd så är du i hamn :tummenupp

Haha, är den så illa?:D Ska fundera på saken, men vetifan om jag orkar bry mig... Är inte någon vidare avancerad användare direkt:D
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Haha, är den så illa?:D Ska fundera på saken, men vetifan om jag orkar bry mig... Är inte någon vidare avancerad användare direkt:D

har du nu betalt för 8gb ram och en i7a så kan du lika bra köra all-out ;) och en 5400rpm disk är itne mycket att hänga i granen :gnissla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
har du nu betalt för 8gb ram och en i7a så kan du lika bra köra all-out ;) och en 5400rpm disk är itne mycket att hänga i granen :gnissla

Jo, kanske det...:D Men är det inte dyrt med hårddiskar då?:va Budgeten försvann liksom lite i och med att datorn var ganska dyr...:gnissla _Vad gör en annan disk bättre förresten? Är den bara snabbare eller hur märker man av förbättringen? Har hunnit testa datorn lite nu, och tycker den funkar riktigt bra. Alla spel jag låtit den smaka på (dead space och spore bland annat) funkar felfritt på högsta grafikinställningarna, inget lagg alls. Så prestandan kan jag inte klaga på... Behövs det verkligen en bättre hårddisk då?
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Jag upplever 335d som piggare, men 335i låter skönare, och det är rätt viktigt :):tummenupp

Ett Chip i en 335D och du kör ifrån M3 E46 utan problem.

BMW Diesel motorer är vansinniga när det gäller ett enkelt Chip.


On Topic : Jag beställde nya handskar idag =) A-Star GP Pro svart/vita
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ett Chip i en 335D och du kör ifrån M3 E46 utan problem.

BMW Diesel motorer är vansinniga när det gäller ett enkelt Chip.


On Topic : Jag beställde nya handskar idag =) A-Star GP Pro svart/vita

Inte på FC-Moto hoppas jag? Jag har väntat på leverans sedan 3 Mars, fick svaret att jag kommer få dem tidigast första veckan i Juni då Alpinestars inte kan leverera den modellen förrän då :/

Har köpt samma modell fast röd/vita samt en uppsättning GP-tech som jag fick igår.
 

Bifogat

  • 355677_red_l.jpg
    355677_red_l.jpg
    70.8 KB · Visningar: 56
  • gptechglovered_main.jpg
    gptechglovered_main.jpg
    21.5 KB · Visningar: 44

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jo, kanske det...:D Men är det inte dyrt med hårddiskar då?:va Budgeten försvann liksom lite i och med att datorn var ganska dyr...:gnissla _Vad gör en annan disk bättre förresten? Är den bara snabbare eller hur märker man av förbättringen? Har hunnit testa datorn lite nu, och tycker den funkar riktigt bra. Alla spel jag låtit den smaka på (dead space och spore bland annat) funkar felfritt på högsta grafikinställningarna, inget lagg alls. Så prestandan kan jag inte klaga på... Behövs det verkligen en bättre hårddisk då?

en 120gb ssd med bra kvalite går på kring 1800 :) enkelt beskrivet så sker nästan allt du gör instant med en ssd, gäller mest när du startar program och gör annat som involverar disken.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
god_hates_us_all.jpg


Ska bli väldigt intressant att läsa :Rockbanan

(bok skriven av den fiktionella karaktären Hank Moody i serien Californication. Boken, precis som alla hans titlar, är från början titlar på Slayer-album, lite rolig kuriosa)
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Inte på FC-Moto hoppas jag?


Nej, beställer alltid av säljare som har på lager, får mina om ca 3 dagar sa dom. :tummenupp Provade handsken på ava i jämförelse med knox handsken, inte svårt att välja om ja säger så, fan va plastig knox handsken va, samt att de knakade i hela handsken av all plast som sitter clipsad överallt.
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Det fick bli en tillfällig bil när vädret eller tiden inte tillåter hojande.
 

Bifogat

  • SV201937.jpg
    SV201937.jpg
    192.3 KB · Visningar: 111

manneman

Guest
I mitt led i att bygga om min XT till helvitt stuk i Terminatortema så hittade jag idag en framlampa som prexis stämmer med min vision!
TJÖPTE DiReCkt! :crash
 

Bifogat

  • nEO_IMG_New3006.jpg
    nEO_IMG_New3006.jpg
    36.7 KB · Visningar: 46

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nya fälgar till kvalitets tysken :tungan
 

Bifogat

  • 7231360-origpic-6758bf.jpg
    7231360-origpic-6758bf.jpg
    229.3 KB · Visningar: 40
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top