"Det här köpte jag idag!"-tråden

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ha - paketöppning redan idag - kom med Schenker o inte Lostnord, tackolov....
View attachment 493377

Abba - måste vara sill till julbordet????
View attachment 493378

Närå - det var hårda prylar i paketen
View attachment 493379
Skruva, skruva, skruva - rena rama IKEA, insexnycklar medföljer - åsså första testen. Satt som en smäck!!! Nu slipper man kröka på ryggen - det blir krök med glögg istället!!
View attachment 493380
Hur ser det ut på hojens högra sida ? På mitt ABBA stand är det en uppåtgående röd 4-kantprofil som glider på den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen) och hålls med en skruv som sitter med FRIKTION mot den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen).
Jag var inte tillräckligt stark så en dag börjar Sprint RS falla åt höger. Friktionen var för liten.
Jag klarade det som genom ett under att hindra fallet. Efter det borrade jag två hål i den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen), och gängade hålen för M8.
Ett hål på rätt plats för Sprint RS och ett hål på rätt plats för GSX1300R, dvs direkt utanför den lite större 4-kantprofilen som glider på den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen).
Och har efter det alltid satt en INSEX M8 i rätt hål för att hindra "glidfall".
 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hur ser det ut på hojens högra sida ? På mitt ABBA stand är det en uppåtgående röd 4-kantprofil som glider på den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen) och hålls med en skruv som sitter med FRIKTION mot den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen).
Jag var inte tillräckligt stark så en dag börjar Sprint RS falla åt höger. Friktionen var för liten.
Jag klarade det som genom ett under att hindra fallet. Efter det borrade jag två hål i den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen), och gängade hålen för M8.
Ett hål på rätt plats för Sprint RS och ett hål på rätt plats för GSX1300R, dvs direkt utanför den lite större 4-kantprofilen som glider på den röda 4-kantprofilen (vi ser under hojen).
Och har efter det alltid satt en INSEX M8 i rätt hål för att hindra "glidfall".
Först in med vänstra pluggen i svingaxeln, sedan in med högra pluggen - den som sitter i den uppåtgående profilen.
Två skruvar - en "ratt" som dras först och sedan en insex M8 som dras med nyckel, därefter skruvas högra pluggen in så mycket det går med övre vredet (så att profilen spänns upp)
1703659051440.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Först in med vänstra pluggen i svingaxeln, sedan in med högra pluggen - den som sitter i den uppåtgående profilen.
Två skruvar - en "ratt" som dras först och sedan en insex M8 som dras med nyckel, därefter skruvas högra pluggen in så mycket det går med övre vredet (så att profilen spänns upp)
View attachment 493619
Tydligt är att fler än jag råkat ut för att "tappa" hojen.
För jag har "bara" en "ratt" och har kompletterat med gängade hål i den undre 4-kantprofilen för en M8 Insex precis till vänster om Insexen på fotot så den "större" 4-kantprofilen med Ratten får stöd av "min M8 Insex". Lustigt nog är det gängade hålet för Sprint RS ca 2 cm till vänster än det gängade hålet för GSX1300R. Sprint RS verkar alltså bredare än GSX1300R.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
20231231-135843.jpg
Sand till överpris och typ 24.5kg mer än vad jag behöver men men..
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ett vågat köp.....
Mäter i 0,1 g intervall upp till 3kg
I enheterna gram, ounce, lbs (pounds), troy ounce, pennyweight, carat, grain, tael och ytterligare någon mysko enhet
Mäter även antal om en detalj mäts först.
Till det facila priset av 189:-

Å va skaru ha den té?
Jomen.... mäta epoxiblandning vid småfix (o frugan högg snabbt "Va bra, då kan jag mäta upp saffran")
1704456984015.png
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ett vågat köp.....
Mäter i 0,1 g intervall upp till 3kg
I enheterna gram, ounce, lbs (pounds), troy ounce, pennyweight, carat, grain, tael och ytterligare någon mysko enhet
Mäter även antal om en detalj mäts först.
Till det facila priset av 189:-

Å va skaru ha den té?
Jomen.... mäta epoxiblandning vid småfix (o frugan högg snabbt "Va bra, då kan jag mäta upp saffran")
View attachment 493873
Jag har sett Law and Order på TVn och jag kan med säkerhet säga att den där har du köpt för att väga knark.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ett vågat köp.....
Mäter i 0,1 g intervall upp till 3kg
I enheterna gram, ounce, lbs (pounds), troy ounce, pennyweight, carat, grain, tael och ytterligare någon mysko enhet
Mäter även antal om en detalj mäts först.
Till det facila priset av 189:-

Å va skaru ha den té?
Jomen.... mäta epoxiblandning vid småfix (o frugan högg snabbt "Va bra, då kan jag mäta upp saffran")
View attachment 493873
Ett tips från en annan drognasare, dra gladpack över swirrar och display när du paltar runt med olagliga vätskor och pulver.....

Jag lyckades få mina att funka igen efter lite skruvande och slipande, paltade med epoxi utöver vitt pulver.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Den här - byggfirma som sagt upp sina anställda, har ett rejält överskott på allehanda maskiner (men bara en sådan här) . Så nu kan man svetsa rostfritt inomhus.
1705527555842.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det för batteritid på en sån?
Och vilken laddkontakt har den?

Ingen aning om batteritid, det spelar mig Ingen roll jag vill bara se om någon viktig person ringt på mina svenska nummer.
Då skickar jag dom ett mail eller sms tillbaka.

Det ska vara exceptionellt för att jag ska ringa tillbaka eller svara.

Det är usb-a på den, jag har några såna prylar så efter semestern blir det väl bara laddaren jag fortsätter använda.

En rolig detalj är att den har en ficklampa med egen knapp.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top