"Det här köpte jag idag!"-tråden

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Köpte en Boblbee Megalopolis Aero med cargo net på din mc idag. :kär
photo-1.jpg

Why u upside down???! :smasha
 

Bifogat

  • photo-1.jpg
    photo-1.jpg
    240.8 KB · Visningar: 97
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
jag var på jakt efter en ny bordscirkelsåg men var inte sugen på att lägga ut 7500 ex moms på dewalt så det fick bli en Aeg istället för 5000 med moms :)
Den var mycket bättre också, mer klingdjup-bättre anhåll-utdragbart bord till 700mm etc.
Skönt att ha en klyv med hjul, äntligen!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
jag var på jakt efter en ny bordscirkelsåg men var inte sugen på att lägga ut 7500 ex moms på dewalt så det fick bli en Aeg istället för 5000 med moms :)
Den var mycket bättre också, mer klingdjup-bättre anhåll-utdragbart bord till 700mm etc.
Skönt att ha en klyv med hjul, äntligen!

Ja jävlar vad nice det skulle vara! :yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
jag var på jakt efter en ny bordscirkelsåg men var inte sugen på att lägga ut 7500 ex moms på dewalt så det fick bli en Aeg istället för 5000 med moms :)
Den var mycket bättre också, mer klingdjup-bättre anhåll-utdragbart bord till 700mm etc.
Skönt att ha en klyv med hjul, äntligen!
En sån här?
ts250kn-resized.png
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning

Exakt en sådan, jag glömde tydligen bilden...
Och med tanke på att den äldsta maskin i min ägo fortfarande fungerar felfritt så är jag nöjd med köpet då den gamla maskinen är en borrmaskin AEG från 1800 kallt som har använts flitigt genom åren.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Exakt en sådan, jag glömde tydligen bilden...
Och med tanke på att den äldsta maskin i min ägo fortfarande fungerar felfritt så är jag nöjd med köpet då den gamla maskinen är en borrmaskin AEG från 1800 kallt som har använts flitigt genom åren.

Vi hade 2 st såna på ett företag jag jobbade för fast då under namnet Ryobi dock samma maskin. Klockren, kunde klyva en 120 skiva utan problem, exakt och bra anhåll, det enda är att man får hålla lite koll ibland riskerar det att dra iväg lite.
Har lurat på att köpa en sån såg privat!

Vart handlade du?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nej, det skall inte vara några problem. Det är väl mottagningen som lägger ribban.. Det står att det är WiFi (N) men allt beror väl på avståndet till routern.

Den har MicroSD-läsare och USB-ingångar så man kan ju köra film från minneskort eller en USB-enhet om man vill..
Som en förberedelse för köp letade jag runt lite efter vettiga appar som enkelt sköter streamingen. Fanns klart mindre än jag hade hoppats som jag enkelt fick att funka inom mitt WLAN. Till slut blev BSPlayer den som funkade bäst men den laggade rätt mkt på film. Vet inte om det berodde på min gamla sletna telefon (som börjar bli jäkligt trött), WLAN'et eller Appen i sig.
Tips på andra appar?

Följer det med vanlig fjärr, såg inget om det på DX? Hittade nämligen en ruggigt lik produkt i USA som hade fjärr.


Har du hunnit testa fjärrtangentbordet? Kanske inte ens fått hem grejerna ännu?
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Följer det med vanlig fjärr, såg inget om det på DX? Hittade nämligen en ruggigt lik produkt i USA som hade fjärr.


Har du hunnit testa fjärrtangentbordet? Kanske inte ens fått hem grejerna ännu?

Jag har inte hunnit få min. Jag vill kunna surfa och så och därför ville jag ha ett hyffsat tangentbord.

Den modellen som har fjärrkontroll finns även hos Deal Extreme för 70 dollar.
http://dx.com/p/mini-android-4-0-ne...-dual-usb-tf-hdmi-av-black-4gb-1gb-ram-147420

Tänk bara på att den har amerikansk kontakt(flatstift) så du får komma ihåg att köpa en adapter. DX säljer adapter för 89 cent.
En annan sak som jag sett är att många säljer en version för typ 10$ mindre men då är det bara hälften så mycket RAM, 512mb istället för 1gb.

Jag gissar att jag kommer använda ES Filutforskare och BSPLayer samt MXPlayer...

Återkommer så snart jag fått mina saker och testat. Jag gissar att jag och Klyrre kommer skriva mer i hans "Mini.PC-tråd" när vi hunnit testa mer. Han har dock redan fått sina grejor.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257272-Microdator-r%E5d
 

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Ort
Svedala
Hoj
Trampmodell -12
bikeImage

Merida big nine 29er 1200D
Ett av mina andra 42miljoner intressen som alla är materialsporter:näsblod
blev ett par skor,hjälm,sadelväska och cykeldator också:)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vi hade 2 st såna på ett företag jag jobbade för fast då under namnet Ryobi dock samma maskin. Klockren, kunde klyva en 120 skiva utan problem, exakt och bra anhåll, det enda är att man får hålla lite koll ibland riskerar det att dra iväg lite.
Har lurat på att köpa en sån såg privat!

Vart handlade du?

Ryobin stod faktiskt uppställd bredvid kartongen till denna men det var inte samma maskin på långa vägar, dock kostade den 3500:- så de kanske har dyrare modeller som delar utseende/uppbyggnad med denna. Dock vill jag inte visa mig med något från Ryobi, det är ju som att stå och skruva med en skruvdragare från Clas Ohlson :D

Jag shoppade på Bauhaus.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Dock vill jag inte visa mig med något från Ryobi, det är ju som att stå och skruva med en skruvdragare från Clas Ohlson :D
Jag shoppade på Bauhaus.
Måste ha varit nån billigare modell, vi klämde faktiskt på båda maskinerna när vi hämtade ut våra, nu är det några år sen så minns inte om det skiljde spec mycket i pris men dom var likvärdiga iaf.
Men ja håller med dig Ryobi är inget vidare annars men den sågen var bra som fan.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Det här är lite fel tråd eftersom jag inte köpt något ännu..

Men, jag råkar ha ett presentkort på Cervera sen studenten och vill spendera detta så det inte glöms bort.
Och man måste ju ha en fin kockkniv, men då är frågan vilken jag ska ha?

Är Global värt pengarna eller tar dom pröjs mycket bara för namnet?

Den får inte kosta jättemycket mer än 1000:-, så jävla mycket är jag inte i köket ändå.

Dessa står det mellan;

http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=419

419_CoverImage.jpg


http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=2056

2056_CoverImage.jpg


http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=7258

7258_CoverImage.jpg


http://www.cervera.se/Laga/Produkt/?pid=7277

7277_CoverImage.JPG


Har någon av dessa slipad/avfasad rygg förresten? Det kan man ju ordna själv iof.

Shoot!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Global är oanvändbart skit.

Hittar du en yrkeskock som användar Globals knivar? Nej, det gör du inte.

Det är ju ganska starkt att säga att det är skit, du får gärna utveckla varför? :)

Ingen aning om yrkeskockar använder dessa eller ej, känner ingen sån.

Jag betalar ogärna höga priser för saker som inte är värda det dock, därav frågan.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är ju ganska starkt att säga att det är skit, du får gärna utveckla varför? :)

Ingen aning om yrkeskockar använder dessa eller ej, känner ingen sån.

Jag betalar ogärna höga priser för saker som inte är värda det dock, därav frågan.

Morsan hade en global, den gick av på mitten.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det är ju ganska starkt att säga att det är skit, du får gärna utveckla varför? :)

Ingen aning om yrkeskockar använder dessa eller ej, känner ingen sån.

Jag betalar ogärna höga priser för saker som inte är värda det dock, därav frågan.

Jag känner flera yrkeskockar och ingen av dessa använder Global. Det är en tillverkare som säljer på design. Design före funktion och visst går det använda dom men det räcker med att plocka upp en så känner man hur feldesignade dom är.

Av de knivar du länkar är det väl den i keramik som ser vettigast ut. Det bör dock sägas att många modeller är väldigt(!) spröda och går av mycket lättare än en stålkniv.

..men det är säkert en smaksak om man gillar Global. Jag gör det verkligen inte.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top