"Det här köpte jag idag!"-tråden

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Igår blev det NAS, disk och Mediaspelare. Lite av budgetvariant men kommer nog fylla mina behov. Tips om kul finesser jag ännu inte fattat mottages tacksamt.
998955.jpg966788.jpg864268.jpg


Sen idag, äntligen, fanns det nya klippare i lager :tummenupp
777777.jpg

Var itne riktigt meningen att så mkt dyra grejer skulle inhandlas på så kort tid så nu får man vända utochin på lädret :brinnerup
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
Igår blev det NAS, disk och Mediaspelare. Lite av budgetvariant men kommer nog fylla mina behov. Tips om kul finesser jag ännu inte fattat mottages tacksamt.
View attachment 364266View attachment 364267View attachment 364268


Sen idag, äntligen, fanns det nya klippare i lager :tummenupp
View attachment 364269

Var itne riktigt meningen att så mkt dyra grejer skulle inhandlas på så kort tid så nu får man vända utochin på lädret :brinnerup

Synology disktation är förjävla bra! lätt den bästa jag har provat. finns mängder med hygglo applikationer till dessa små fantastiska skapelser.
har en DS210+ 0ch en DS209+II.



Själv har jag handlat ett komplett framhjul inkl skivor och däck & ett bakhjul med drev och skiva samt 4 fotpinnar till min ER-6:a.
1800:- kan jag ju tycka det är värt :tummenupp
 

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös

Bra skit, haft min (Aero Megalopolis) sedan 2008, tröttar du på skalet så är det billigt att tjöpa nytt i annan färg. Merpart använd som dataväska både privat och i jobbet dagligen till/från jobb och på resor mm. Fungerar ypperligt att ha med sig på flyg utan att vara rädda att saker i skall bli krossade. Sitter bra även på hojkläderna. En nackdel är att ryggan gärna vill ligga ned, den kasar ned när man ställer den upp på halt golv. Men en vanesak.

//B
 
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Bra skit, haft min (Aero Megalopolis) sedan 2008, tröttar du på skalet så är det billigt att tjöpa nytt i annan färg. Merpart använd som dataväska både privat och i jobbet dagligen till/från jobb och på resor mm. Fungerar ypperligt att ha med sig på flyg utan att vara rädda att saker i skall bli krossade. Sitter bra även på hojkläderna. En nackdel är att ryggan gärna vill ligga ned, den kasar ned när man ställer den upp på halt golv. Men en vanesak.

//B

Gillar den men tycker axelremmarna var lite för tjocka men det ger sig nog när den "hängt in sig" lite sen skulle det varit suveränt att ha ett snabb-lås för att dela iallafall ena remmen som på min Alpinestars rygga, gymt smidigt med thight ställ på sig men vettefasen hurvida den skulle funka som ryggskydd isåfall.

Kanske finns något eftermarknads man kan be en skräddare knåpa dit? Typ något klätterspänne? (kan inte ett skit om sånt)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sidoväskor, innerväskor och ram för att montera sagda väskor på hojen.
Woop! Nu behöver jag inte gå och fundera över hur jag ska få med festivalpackningen till Falun i augusti. :rock
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
På tal om att köpa. Har ni upptäckt appen "Wrap" (Facebook, Android, iOS). Man kan ge bort (gratis) presentkort till polare på 50-100.-. På lunchen fick jag ett presentkort på Clas Olsson på 50.- som jag gick och köpte två remmar för. Betalade 2.- :)
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Köpt och monterad men ännu inte igång till garaget, ÖoB sålde dem för 3995 luft/luft

487167_10150878078801781_915768224_n.jpg
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Igår blev det NAS, disk och Mediaspelare. Lite av budgetvariant men kommer nog fylla mina behov. Tips om kul finesser jag ännu inte fattat mottages tacksamt.
View attachment 364266View attachment 364267View attachment 364268


Sen idag, äntligen, fanns det nya klippare i lager :tummenupp
View attachment 364269

Var itne riktigt meningen att så mkt dyra grejer skulle inhandlas på så kort tid så nu får man vända utochin på lädret :brinnerup

Kul! Köpte själv en DS212+ förra veckan :) bra skit!

Idag blev det delar + verktyg för 2500:- till flipperspelet :brinnerup
I år ska det fanimig komma igång igen, har stått och samlat damm i över 10 år nu.

Och ja, lädret är tunt nu :hihi
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Kul! Köpte själv en DS212+ förra veckan :) bra skit!

Idag blev det delar + verktyg för 2500:- till flipperspelet :brinnerup
I år ska det fanimig komma igång igen, har stått och samlat damm i över 10 år nu.

Och ja, lädret är tunt nu :hihi
Och när du väl fått igång flipperspelet lär kronorna rulla. ;)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Endast £19 :)

11515733_l.jpg
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inte idag men igår, kjeTting, drev och hjälm. Tjohej Qwest. Tyst skit vad det verkar så långt. Förra krukan från 2004 och flitigt använd.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
2 mjukglassar och en schnitzel. Det var en härlig dag som resulterade i 20 mil till på mätaren. Drygt 700 änsålänge i år.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top