Det här är helt otroligt!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nervös så inne i tusan och stressar iväg från jobbet.
Anländer till Linköping. Vädret är kanon och alla är laddade. Nya hojen ser riktigt grym ut.

Små nervös och det känns lite så där att åka direkt ut på kval när jag knappt kört en meter. Det går långsamt och troligen kör jag som en kratta. Det börjar släppa lite grann när halva passet har gått, visserligen så bromsar jag fortfarande alldeles för tidigt och alldeles för mycket men det känns bättre och bättre.

När det är några varv kvar på kvalet så får jag problem med en falsk växel mellan tvåan och trean. Det händer 3 varv på raken och även på varvet in efter målflagg. Rullar på tvåan in i depån och ställer upp. Försöker lägga i neutral och lyckas efter lite letande. Börjar förstå att något är knas och försöker lägga i en annan växel. Tvåan går och sen är det stopp.

Växellådan har hängt sig.
Bara packa ihop och åka hem.

Jag skulle ju bli snabb i år, det här går inte enligt planerna när jag inte får någon träning och varje gång jag kör så känns det som att börja om på nytt.

Undra vilka gudar jag har retat upp :va
 

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Allt går inte riktigt alltid som man tänkt sig.
Alltid skall det komma nått riktigt hårslitande hinder :huvet
Lycka till!
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Riktigt trist, att ha tur verkar inte vara din grej riktigt... :gnissla


Men om man ska försöka se ljust på situationen så borde du ju ha en växellåda eller två att plocka ifrån?
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
men satan

Vafan?

Skulle inte pojken din köpa en 600 till dig? Va väntar ni på??

Stackars flicka,,,
 

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
tråkigt önskar dig all lycka o tur i fortsättningen håller tummarna för dig:tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tycker det är skittråkigt för dig.
Men, ska jag vara helt ärlig tycker jag inte det är direkt otroligt eller förvånande.
Det är en liten högvarvig fyrtaktare som är i krokarna av 15 år. De kräver service och underhåll som är över nivån att byta olja. Man måste kolla spel och slitage på allt, annars rasar det.
Billigt och enkelt är det inte...

Mitt tips till er är att serva ihop de hojar och delar ni har, och sen säljer ni dem till någon som inte vill köra dem så hårt, för då kan de nog säkert hålla ett tag till. För rejs är de inte längre, iaf inte om du vill åka mekfritt(eller swedie slippa meka).
För de stålar ni lagt ner/lägger ner på dessa skithojar, hade ni fått en rätt modern och fräsch 600...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hojen ser grym ut iallafall :yoparty
Lite posörbilder!
 

Bifogat

  • alicia1.jpg
    alicia1.jpg
    62.5 KB · Visningar: 183
  • alicia2.jpg
    alicia2.jpg
    76.8 KB · Visningar: 175
  • alicia3.jpg
    alicia3.jpg
    83.7 KB · Visningar: 271
  • alicia4.jpg
    alicia4.jpg
    127.9 KB · Visningar: 157

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det verkade som tur va inte vara något som direkt har gått sönder. Får se om Swedie kan förklara vad som har hänt.

Som det ser ut just nu får vi ihop hojen till Anderstorp. Fast jag vågar inte bli glad än.
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
Är ju insidan som räknas,,även på bågar:D homor!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Det verkade som tur va inte vara något som direkt har gått sönder. Får se om Swedie kan förklara vad som har hänt.

Som det ser ut just nu får vi ihop hojen till Anderstorp. Fast jag vågar inte bli glad än.

Som litet tips som kanske kanske kan vara till hjälp. Jag hade en gsxr 600 -01 som jag var övertygat om att växellådan hade rasat en gång på Gåsen. Dock var det inte alls så. Har för mig att bakom kåpan (inte alls så djupt in i motorn) sitter en cirkulär/ovabricka som nog gör så att man känner växellägena. Denna satt fast i änden på en axel med en m8 skruv. Just denna hade gängat ur sig ett par varv och det hela upplevdes på samma sätt som din beskrivning.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Jag tror att det är dags för er att skaffa en riktig mekaniker:tummenupp.
Alla dessa ras och fel kan omöjligt bara vara otur:confused:
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Aj fan... Var det så illa alltså.. Hoppas ni löser det till helgen!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Med motorn på bordet så kunde jag märka att växelaxeln som går genom motorn över till baksidan av kopplingen kan tryckas in långt nog att haken som flyttar växeltrumman inte rörde hakarna.

Nu ska jag bara hitta ett sätt att se till att det inte händer igen. Får se vad för lösning det blir.

Roligt nog hittade jag en motorblocksguide i botten på motorn oxå... från förr då någon troligen delat på motorn och inte varit noga nog och se till att allting klaffar. Bra värre.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top