Det dummaste ni transporterat med MC

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ställningen just nu: Oavgjort mellan svärdfisken och kanadagässen.

:)
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
En havskajak på en vespa.
Ekipaget var 1.60 långt och 4.20 brett och det gick svårligen att luta i kurvorna...
 

Svedi

14 Krascher och fler ska det bli!
Gick med
18 Oct 2015
Ort
Utomlands
Hoj
KTM 660 SMC 06'
Ett äkta rövarlass!

...men jag är lika impad av långtouring på en XT660X.
Atta boy!

Haha, nej hojen var knappast ideal för 2000km touring, med det var det inte mycket som var om man säger så.

Hade varit inblandad i en krock någon månad tidigare då jag bröt benet på en massa ställen vilket tvingade mig att plocka av gipset själv med en vanlig snickarsåg inför resan. GPS, vad är det? Crosshjälm är inte att rekommendera när det regnar genom hela Danmark, Tyskland och havla Österrike. Sen November månad och ingen ordentlig mc-utrustning => kallt (Ni ser snön på bergen i en av bilderna). Framlampan slocknade i Tyskland vilket medförde att jag inte kunde läsa skyltarna ordentligt. Inga backspeglar + för mycket packning för att jag ska kunna vända mig om på hojen + autobahn + omkörningar var minst sagt spännande:yoparty... Osv osv osv

Värst var väl ändå att jag dessutom fick en utskällning av exet för att jag inte han ner i tid för att vi skulle kunna gå och se The Hunger Games på bio.:rofl
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
När jag flyttade från göteborg till linköping för att plugga så tog jag flyttlasset på hojen, en aprilia pegaso. Utan pakethållare och annat.
Kan se rubriken om du kraschat... "Motorcykel i singelolycka, kroppen återfanns i tre olika kommuner". :crash

Sent from my D6603 using Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, det blir allt vanligare även i Sverige! :gnissla

Första gången jag såg om sånt var i tidningen på 1950-talet i Uppland. En bonde hade varit och hämtat dynamit på vintern och bar hem den i ryggsäcken. Dynamiten hade pga kylan börjat svettats (gissar man) och när han gick i en allé så exploderade dynamiten. Artikeln avslutades med:
Brandkåren kom och spolade av träden.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Veckohandlingen. :)

DSC_0008_zpsyh60iwsq.jpg


Fast, så dumt vet jag inte om jag tycker att det är, funkar asbra! :tummenupp
Enda är att det är svårt att köpa glass pga värmeutvecklingen från motorn. :/
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Idag åkte hade jag ett nytt framdäck på ryggen när jag körde! Skulle till lokala däckverkstaden
för byte av framdäck. Såg nog lite goofy ut!
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Var till biltema och köpte en häcksax som jag tog i ryggan hem. Var kanske korkat, mindre trevligt och vurpa med den. ?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Jag fick aluminiumrör(till noa stälning) av en kompis farsa.
Körde hem dem fastspända på pakethållaren samt att jag satt på dem. De stack ut ca 2 meter bakom hojen.
När jag kom ut på >Nynäsvägen undrade jag om det var en så smart ide endå.
Det gick bra :) om än lite nojigt.
Skall sägas att det inte var i rusningstrafik utan tidig kväll.
Allt på min gamla XT.
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Veckohandlingen. :)

DSC_0008_zpsyh60iwsq.jpg


Fast, så dumt vet jag inte om jag tycker att det är, funkar asbra! :tummenupp
Enda är att det är svårt att köpa glass pga värmeutvecklingen från motorn. :/
Köp Bullens korv på burk och lägg längst ner i påsen så är varm middag klar när du kommer hem

Sent from my D6603 using Tapatalk
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
En midsommar historia, berättad av en vän:
Kamraten reser till Smögen för firande, och har i innerfickan på skinnjackan ett helrör brännvin, tandborste och tandkräm. Efter vägen ser han att några kamrater parkerat, varför han väljer att aktivera frambromsen å det kraftfullaste.
Alla detaljerna är inte med på den plötsliga händelsen, utan helröret väljer att fortsätta framåt, trots att resten av ekipaget bromsar in.
Kamraten beskriver det som om en yttre kraft fångar helröret, som seglar ut ur innerfickan, och får ett eget men kortvarigt liv som projektil.
Utan att kunna påverka situationen ser han helröret med allt dess innehåll explodera i asfalten någon sekund senare.
Allt detta till beskådande av de andra som redan hunnit bromsa in vid vägkanten.
Varför försöka blanda Mc körning med brännvinstransporter?
På ett så oplanerat och spontant sätt?
 

Dr Vespa

Vespaholic
Gick med
20 May 2016
Ort
Sverige / Italien
Hoj
Vespa
Året var 1995 och jag hade precis köpt min första 125-kubikare, en Vespa PX 125 T5. Drömmen hade nämligen under några år varit att köra en Vespa ner till vårt sommarhus nere i Italien, närmare bestämt i Bellagio (Comosjön).

Bodde fortfarande hemma så medan jag packade tog morsan fram reservnycklarna till sommarhuset och gav mig dem. Jag packade ner dessa i min ryggsäck och tänkte inte mer på det.

När jag packat klart ryggsäcken så var det bara att slänga på tältet, liggunderlaget, stormköket, ja allt det som behövdes för en person under ca en tredagars resa.

Resan ner var otroligt rolig även om en Vespa inte är det bekvämaste att åka långt på och inte heller det snabbaste. Enligt reklamen så toppade den 100 km/h men om man körde i nedförsbacke och hade kraftig medvind så lyckades man skrämma upp den i 115 km/h.

Väl framme så tog jag fram nycklarna och försökte öppna grinden men det gick inte då ingen nyckel passade. Provade flera gånger men det gick inte så jag lyckades klättra över trots att det var högt. Kom fram till ytterdörren men ingen av nycklarna passade där heller så jag börjar titta närmare och inser snabbt att morsan packat ner fel nycklar, hon har gett mig bägge reservnycklarna till båten hemma.

Lyckades dock få tag i en granne som visste vem jag var och som ringde hem till farsan som godkände att en låssmed fick ta sig in och även byta låset. Tog dock över en dag innan han kom så jag sov i tältet på vår tomt.

Trotts detta missöde så var resan fantastisk. Jag träffade faktiskt min nuvarande fru den sommaren för 21 år sedan.

Så, det dummaste jag någonsin fraktat på en hoj är fel nycklar… i närmare 250 mil (500 mil om man räknar resan tillbaka hem).
 
Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Kakel till köket i toppboxen. Blev lite hög tyngdpunkt på hojen.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top