Det dummaste ni transporterat med MC

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det dummaste jag haft på hojen var en tjejkompis som hette Minna, hon slog mig hårt i njurarna varje gång jag körde på bakhjulet.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har kört en Biltemakompressor (inte en sån där pytteliten däckskompressor utan en riktig stor en) på pakethållaren på Morsans virago en gång :D En satans massa spännband så satt den stadigt hela vägen hem, men hojen var oroväckande topptung och nervös i kurvorna... :gnissla
 

Tommy Gsson

Medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Enköping
Hoj
-00 Honda VFR800F Rothmans
På en Zündapp 125:a, från Stockholm till Enköping första vändan : motor komplett med förgasare, avgassystem och kylare. Andra vändan: fram och bakhjul + framgaffel och alla bromsdelar.
//:T.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
inte kört något på mc men när ja var 15 och åkte moppe så körde jag en hel del med datorn till och ifrån polaren när vi skulle lana. hade en tomos moppe (mamba stuk med tanken i ramen) där jag band fast stora stationära datorn på pakethållaren och 19 tums tjockis skärmen mellan benen. var precis att ja fick ner ena stortån i backen när man stannade, på gränsen till att ja välte varje gång. och sen stor ryggsäck med t-bord, mus o sladdar samt kläder. måste ha sett roligt ut när ja kom åkandes :D
körde även så vintertid med datorn packad i svarta soppsäckar :crash
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag har aldrig transporterat nåt dumt på hoj, bara nödvändiga och bra saker, typ en uppblåsbar dubbelsäng (sjukt otymplig förpackning) en svärdfisk (borde förmodligen ha brutit av "svärdet" först för det blev lite konstigt vid acceleration) öl, matkassar, gardinstänger, däck och annat bra.

Är man 2 på hojen kan man transportera nästan vad som helst :banana
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Dumt vet jag inte, men fult: Två nya hojdäck påträdda runt midjan... Tur att det var mörkt. :clown
 

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
Har surrat fast en expansionskammare på passargerarsadeln på 125 an och kört 4 mil till en släkting, är väldigt svår att fästa då den liksom vrider sig hur man än gör. Fick en gång skjuts av min bror som hämtade mig på busshållplatsen med sin moped efter att jag varit på semester, resväskan var stor och tung men fick med den hela vägen hem genom att ha den mellan oss. Transporterar gitarren på mcn en gång i veckan, skapar ett förvånansvärt stor luftmotstånd som drar bra mycket i axlarna.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
4st 30graders och 2 st 88graders språng, samt 2x2.5m 110mm rör. Det var väl kanske inte jättedumt eftersom de behövdes på jobbet, men av folks blickar att döma så är det väl inte jättevanligt med rörmokarhojar...
 

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Ort
Mellan dom 2 stora sjöarna
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Vintern 2014-2015, 25 liter motorolja.
En Yamaha 500 motor,som åkte med genom Tivedskogarna ett antal gånger.
Och en jävla massa annan skit genom åren,då jag kört året runt,för jag vägrat ha bil.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Igår såg jag en herre på en gammal Honda som hade ett gevär på ryggen på E4:an från Sthlm.
Såg ut att vara ett lite finare jaktgevär med optik.
Van vid Stokcholmstrafiken så tänkte jag inte mera på det.... :crash
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
En 14 tums tjocktv på tanken på min gamla RD125a, inte ens fastspänd =) Det var riktigt korkat, men är man 15 så...
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top