Det dummaste ni transporterat med MC

wavesurf

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
stockholm
Hoj
zxr 400, Ktm 525, Lynx Enduro 500, Suzuki rgv 250
thailand

I Sverige köper familjen bil, i Thailand köper familjen moped, så där kommer vart o varannan vespa med 5-6 pers på + en glasruta eller något annat farligt.

Själv kört hem med ett däck runt midjan.. :huvet
 

Eightyfiver

Din nästa arbetsgivare
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cygnus X125 XT-E -95
400 par hoteltofflor från strand hotell till grand hotell saltsjöbaden.
Visserligen på en TDM850 budhoj, men det var en oerhört stor och tung kartong...
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Det klumpigaste jag kört hem är ett ihopmonterat depåstöd.
Gick rätt bra, men såg säkert kul ut. :)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kul tråd!

Detta var många årsedan, på den tiden man gick i gymnasiet och inte körde moppe utan cross.
Skulle ut och fiska en fin sommar dag. Hade ca 1 mil till båten och jag hade båtmotorn hemma. Men jag vill ju ha båtmotorn med mig, så jag surrade fast båtmotorn (en 9hk, ganska stor) fram på styret. Funkade riktigt bra, lite tungstyrt men annars helt okej.
Efter ett par kilometer så plockade jag upp en polare och våra fiskespön väskor m,m.
Nu börjar det bli ganska så fullt på crossen (Kawasaki kx 125), en båtmotor 2 pers och 2 fulla fiskeutrustningar.
När vi kört ett par kilometer till så vem möter vi inte i en kurva om inte länsman. Glömer aldrig deras blickar när dom fick syn på oss, dom såg ganska så förvånde ut samt väldig ilskna.
Dom tvärvänder och börjar jaga oss. Då blev det ju lite jobbigt, men som tur var så känner man till alla småvägar så efter att vi tog oss in på en cykelväg med 2 gråsuggor så viste vi att vi skulle klara oss.
Men när vi körde emelan suggorna så tog en fiskelåda i en av suggorna så det flög drag och flöten och allt vad man nu har i en fiskelåda.
Så när vi skakat av oss länsman så fortsatt vi till båten.

Det var nog det mest osmidga jag haft med med när jag kör 2 hjuligt...
 

pl158

kan hjälpa till med PS..
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cr 250
Vet inte om detta räknas, men när jag jobbade som cykelbud så körde(läs trampade) jag en stationär dator(ingen skärm dock!) i ryggsäcken från östermalm till lilla essingen, var kanske inte så optimalt!! hade dessutom tangentbordet i handen.. men det gick! var helt slut i ryggen och axeln! har varit memd om smidigare transporter..

:3freak
 

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha XJ900
Detta inträffade när man hade moped, morsan och farsan hade inte skaffat en julgran och vart sur över det.

Tänkte väl att det är inget problem att skaffa en så tog min zundap och stack ner en yxa innanför jackan och hängde bågsågen över axeln.

Hittade en mycket fin gran på drygt 3m, sågade ner den och kom sedan på att man skulle ha hem den också...

i drygt 5km kom jag farandes över hela vägen med granen hängandes rakt bakåt ifrån pakethållaren, kan lova att den bakåtvikten inte var och leka med... :tomten

/zerq
 

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Slite
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
En gång i tiden när jag var sådär 15-16 år, hade jag cross och vid ett tillfälle skulle jag transportera en hyggligt stor verktygslåda. Jag skulle köra sådär en mil, och detta på ensliga småvägar, så det var ju inte så noga. Jag tänkte bara ta den på tanken, men redan innan jag börjat köra, upptäckte jag hur svårt och oskönt det var att ha den där. Det var då jag fick se en gammal cykelkärra där i garaget och idén var född. Jag borrade ett litet hål i den plastiga bakskärmen där jag kunde montera kärran, staplade på verktygslådan jag skulle ha med mig och körde iväg. Great! Jag tror jag körde en hel kilometer innan jag totalt glömde kärran bakom, sen körde jag väl som vanligt antar jag. När jag kom fram var kärran borta. Ett stort stycke bakskärm oxå. Var bara att köra tillbaka och försöka hitta kärran. Inte det lättaste. Den låg en bra bit ut i skogen, tillsammans med alla verktyg utspridda överallt. Frånsett åttakantiga hjul, allmänt avskrapad lack och kanske en viss skevhet, var kärran i ganska gott skick. Jag använde den dock aldrig mer.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Eightyfiver skrev:
2117812 400 par hoteltofflor från strand hotell till grand hotell saltsjöbaden.
Visserligen på en TDM850 budhoj, men det var en oerhört stor och tung kartong...

Den har Jag hört om, satt och väntade på den. :tummenupp

Detta borde ju vara budens tråd. Jag körde aldrig något tvärsjukt dock. Om man tycker 4 kartongen A4 ark och en rulle ritningspapper är ok. XT´n fick lite vingliga egenskaper...
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...skulle flytta en stor matta 2.5 x 2.5 som jag "band" fast i en ryggsäck och åkte iväg med, dvs "vingbredden" blev ansenlig och dom man mötte håll lååååångt åt sidan... Sen den livsfarliga manövern med depåstöd runt kroppen har man lyckats med några ggr oxå... :tungan
 

Dark_Messenger

Guest
Det konstigaste jag kört med på hojen måste vara div hojdelar man köpt, samt en o annan matkasse/bolagskasse. Inga konstigheter mao.
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
En 14hk båtmotor på polarens dt50mx :tungan

Sen så orkade vi inte dra båtkärran med ekan så vi kopplade på den också. Gissa om lamellerna var slut?
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Hehe, min pizza kartong var vänd med locket framåt = vid 60 åkte locket upp & pizzan la sig som en pannkaka över halva hjälmen & axeln.

Skrapade av det mesta av flug-resterna & gav den pizzan till gumman.
(berättade aldrig för henne vad som hänt)


hållundan skrev:
2116291 Körde en pizza i knäet med min gamla GS500 för några år sedan. Inga problem så sett mer än att pizzajäveln var rätt kall när jag kom hem.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Man kan handla byggvaror med hojen iaf... Inte jag, en polare :)
 

Bifogat

  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 220
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    107.2 KB · Visningar: 188
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    65.6 KB · Visningar: 171

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Mig själv + 6 passagerare på en Puch Nevada. Ingen mc förvisso, men ganska dumt. :gnissla

En uppskattningsvis 0.75m^3 stor papplåda med frigolit framför sig på 125an, såg nog lite konstigt när man försökte sträcka sig runt på båda sidor...
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
Hadde en viss tjej bak på hoj en gång, fanns inte mycket mellan öronen på den bruttan...
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Förutom de x antal matkassar så har jag transporterat det mesta

Körde som en dår i somras när bilen inte startade pga, dåligt batteri.
Snål som man är kollade jag upp alla gamla batterier som stog på macken 5km bort.
Blev några vändor!

20kg 75Ah bilbatteri! :)

Annars så har väl en del ölflak dansat runt på hojen
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top