Video Det är inte föraren, det är hojen...

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag känner igen mig.
I synnerhet motarder åker åttor runt mig på Kinnekulle.

Men det gör inget för vid korvkiosken är jag snabbast och det är där det gäller. :D
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Det måste ju vara guldläge för dom som hela tiden blir omkörda i kurvorna att bara backa av och lägga sig bakom 250:n för att lära sig spårval och senare bromspunkter? Varför gör dom så?! :gnissla
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fan vad jag vill köra den där banan, Laguna verkar hur kul som helst!

Det måste ju vara guldläge för dom som hela tiden blir omkörda i kurvorna att bara backa av och lägga sig bakom 250:n för att lära sig spårval och senare bromspunkter? Varför gör dom så?! :gnissla

Håller helt med! Nog för att han har slicks fram (Supercorsa SC1 är väl ett slicks) och kör i intermediate-gruppen men det verkade vara lite väl stor skillnad i kurvhastighet. Jag skulle göra som dig, försöka lägga mig bakom och lära mig spårvalen och kurvhastigheterna han kör med. Det är klart att spårval är olika mellan en 250 på slicks och en litergathoj på gatdäck men lite ser det nog ut som om de kan lära sig.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det är ju uppenbart att ninja-piloten spelat mer Gran Turismo än de övriga. Han är ju mycket bättre på att välja rätt linje i kurvorna.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Visst är 250-föraren bättre än de andra, men samtidigt är det lättare att svänga med en 250 inte sant?

Det har med förare OCH motorcykel att göra. Som tidigare nämnts blir många ägda av motarder, inte konstigt då det är lättare att ta svängar i hög fart med en motard. Fortfarande är det föraren som avgör, men det är en kombination. Vissa hojar är lättare att svänga snabbt med, andra inte.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
WOW....! den gjorde måndagen värd att gå till jobbet och youtuba lite :tungan
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
:tummenupp 250´n är en grymt underskattat hoj av många, visst kan man sakna effekten ganska mycket ibland men riktigt roliga på kurviga vägar.

Det måste ju vara guldläge för dom som hela tiden blir omkörda i kurvorna att bara backa av och lägga sig bakom 250:n för att lära sig spårval och senare bromspunkter? Varför gör dom så?! :gnissla
Stoltheten:näsblod..:D
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Härlig film! Kul med kameran bakåt!!..tog en stund innan jag såg att den filmade spegelvänt!!!
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Får en att tänka lite på Sabine Schmitz med Ford Transit på Ringen (Top Gear)...

Den kan man se hur många gånger som helst. Omkörd av en Viper kan man väl leva med men en sketen skåpbil? Undra vad som rörde sig i huvudet på mc-förarna, för dom körde ju inte dåligt :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top