Depåstöd, en "ny" variant av Bursig paddock stand

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Menar mest att det blir lite mkt hävstångseffekt om någon skulle lägga för mkt vikt på bakdelen, eller framdelen för den delen...eller, tippar den inte då? :va
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Svetsen kommer inte ge sig, det är materialet precis runt svetsen som spricker om du har för "bra" svets
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
En skruvdrag istället för veven sen är du hemma.
En ½ tums fattning vore utmärkt i kombination med en batteridriven skruvdragare. Nu har jag tyvärr ingen sådan utan bara elektriska varianter med sladd, men idén har jag definitivt tänkt att prova på sikt.
Naturligtvis måste dagens funktion finnas kvar(i mitt fall) för att alltid kunna hantera den utan tillgång till några andra verktyg.
Menar mest att det blir lite mkt hävstångseffekt om någon skulle lägga för mkt vikt på bakdelen, eller framdelen för den delen...eller, tippar den inte då? :va

Framåt kan den tippa (men det skall förhindras) men bakåt har jag väldigt svårt att tänka mig att den skulle tippa. I dagsläget skulle jag inte vilja sätta mig på den men med lite förbättringar kan det funka.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top